® GlobalResearch

Center for Research on Globalizaticn

Top Ecuadorian Diplomat Destroys Guardian’s Claim
that Manafort Visited Assange

By Zero Hedge Region: USA
Global Research, December 04, 2018 Theme: Media Disinformation

Zero Hedge 3 December 2018

A former consul and first secretary at the Ecuadorian embassy in London has put the final
nail in the coffin of credibility for The Guardian, refuting the paper’s fantastical and wholly
unsupported claim that former Trump campaign manager Paul Manafort visited WikiLeaks
founder Julian Assange in 2013, 2015 and the spring of 2016 - a charge vehemently denied
by all parties involved.

Fidel Narvaez - who worked at Ecuador’s London embassy from 2010 - 2018 has told The
Canary that The Guardian's claim is entirely false. The Canary has also reviewed a copy of
correspondence between the Guardian and Narvaez in which he makes a formal complaint
accusing the paper of fabricating an earlier story about a Kremlin plot to smuggle Assange
to Russia.

Both WikiLeaks and Manafort have said they plan to sue The Guardian over the publication,
with Manafort slamming the report as “totally false and deliberately libellous.”

Narvaez - initially consul and then first secretary at the embassy, told the Canary that to his
knowledge, Manafort never visited the embassy while he was employed there. What's more,
his account supports points made by The Intercept's Glenn Greenwald about visitation rights
at the embassy.

It is impossible for any visitor to enter the embassy without going through very
strict protocols and leaving a clear record: obtaining written approval from the
ambassador, registering with security personnel, and leaving a copy of ID. The
embassy is the most surveilled on Earth; not only are there cameras positioned
on neighbouring buildings recording every visitor, but inside the building every
movement is recorded with CCTV cameras, 24/7. In fact, security personnel
have always spied on Julian and his visitors. It is simply not possible that
Manafort visited the embassy.

The Guardian responded to Narvaez's comments, stating:

“This story relied on a number of sources. We put these allegations to both Paul Manafort
and Julian Assange’s representatives prior to publication. Neither responded to deny the
visits taking place. We have since updated the story to reflect their denials.”

This answer is counter to a statement made by Manafort following the story’s publication, in
which he said “We are considering all legal options against the Guardian who proceeded
with this story even after being notified by my representatives that it was
false.”Furthermore, Manafort’s passport stamps also refute the Guardian's reporting, after


https://www.globalresearch.ca/author/tyler-durden
https://www.zerohedge.com/news/2018-12-03/top-ecuadorian-diplomat-london-embassy-destroys-guardians-claim-paul-manafort
https://www.globalresearch.ca/region/usa
https://www.globalresearch.ca/theme/media-disinformation
https://www.theguardian.com/us-news/2018/nov/27/manafort-held-secret-talks-with-assange-in-ecuadorian-embassy
https://www.theguardian.com/us-news/2018/nov/27/manafort-held-secret-talks-with-assange-in-ecuadorian-embassy
https://www.thecanary.co/exclusive/2018/12/03/former-diplomat-challenges-fake-guardian-claims-about-julian-assange-meeting-paul-manafort/
https://www.thecanary.co/exclusive/2018/12/03/former-diplomat-challenges-fake-guardian-claims-about-julian-assange-meeting-paul-manafort/
https://theintercept.com/2018/11/27/it-is-possible-paul-manafort-visited-julian-assange-if-true-there-should-be-ample-video-and-other-evidence-showing-this/
https://www.zerohedge.com/news/2018-11-29/guardian-faceplants-manaforts-passport-stamps-dont-match-fabricated-assange-story

the Washington Times reported that Manafort’s three passports reveal just two visits to
England in 2010 and 2012, which support his categorical denial of the “totally false and
deliberately libelous” report in The Guardian, which said that Manafort visited Assange in
the Ecuadorian Embassy - ostensibly to coordinate on the WikiLeaks release of Hillary
Clinton’s emails.

WikiLeaks, meanwhile, bet The Guardian “a million dollars and its editor’'s head that
Manafort never met Assange.”

This is going to be one of the most infamous news disasters since Stern
published the "Hitler Diaries".

— WikiLeaks (@wikileaks) November 27, 2018

No word on whether they’ve taken the organization up on its offer.

Note to readers: please click the share buttons above. Forward this article to your email
lists. Crosspost on your blog site, internet forums. etc.

Featured image is from Zero Hedge

The original source of this article is Zero Hedge
Copyright © Zero Hedge, Zero Hedge, 2018

Comment on Global Research Articles on our Facebook page

Become a Member of Global Research

Articles by: Zero Hedge

Disclaimer: The contents of this article are of sole responsibility of the author(s). The Centre for Research on Globalization will
not be responsible for any inaccurate or incorrect statement in this article. The Centre of Research on Globalization grants
permission to cross-post Global Research articles on community internet sites as long the source and copyright are
acknowledged together with a hyperlink to the original Global Research article. For publication of Global Research articles in
print or other forms including commercial internet sites, contact: publications@globalresearch.ca

www.globalresearch.ca contains copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the
copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of "fair use" in an effort to advance
a better understanding of political, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those
who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted
material for purposes other than "fair use" you must request permission from the copyright owner.

For media inquiries: publications@globalresearch.ca



https://twitter.com/wikileaks/status/1067435182863527936?ref_src=twsrc%5Etfw
https://www.zerohedge.com/news/2018-12-03/top-ecuadorian-diplomat-london-embassy-destroys-guardians-claim-paul-manafort
https://www.globalresearch.ca/author/tyler-durden
https://www.zerohedge.com/news/2018-12-03/top-ecuadorian-diplomat-london-embassy-destroys-guardians-claim-paul-manafort
https://www.facebook.com/GlobalResearchCRG
https://store.globalresearch.ca/member/
https://www.globalresearch.ca/author/tyler-durden
mailto:publications@globalresearch.ca
https://www.globalresearch.ca
mailto:publications@globalresearch.ca

