Center for Research on Globalizaticn

“The More You Watch, The Less You Know”.
Preferred Conclusions - The BBC, Syria and
Venezuela

By Media Lens Region: Latin America & Caribbean, Middle
Global Research, September 17, 2017 East & North Africa
Media Lens 13 September 2017 Theme: Crimes against Humanity, Media
Disinformation, Qil and Energy, US NATO

War Agenda

In-depth Report: SYRIA

As the late media activist Danny Schechter wrote, when it comes to the corporate broadcast
media: ‘The more you watch, the less you know.’

Schechter’s observation only fails in one key respect: ‘mainstream’ output does tell us a lot
about which foreign governments are being lined up for regime change.

In 2013, it was remarkable to see the BBC reporting claims from Syria on a daily basis in a
way that almost always blamed the Syrian government, and President Assad personally, for
horrendous war crimes. But as the New York Times reported last month, the picture was
rather less black and white. The US was embroiled in a dirty war that was ‘one of the
costliest covert action programs in the history of the C.I.LA’, running to ‘more than $1 billion
over the life of the program’. Its aim was to support a vast ‘rebel’ army created and armed
by the US, Saudi Arabia, Qatar and Turkey to overthrow the Syrian government.

The BBC's relentless headline stories were mostly supplied by ‘activists’ and ‘rebels’ who, in
fact, were militants attempting to overthrow Assad, and whose claims could not be verified.
Veteran Middle East correspondent Patrick Cockburn described the problem afflicting
virtually all ‘mainstream’ reporting on Syria:

‘All wars always produce phony atrocity stories - along with real atrocities. But
in the Syrian case fabricated news and one-sided reporting have taken over
the news agenda to a degree probably not seen since the First World War...
The real reason that reporting of the Syrian conflict has been so inadequate is
that Western news organisations have almost entirely outsourced their
coverage to the rebel side.’

There was a simple reason why ‘rebel’ claims were uncontested: they originated from ‘areas
controlled by people so dangerous no foreign journalist dare set foot among them’. The
additional point being that ‘it has never been plausible that unaffiliated local citizens would
be allowed to report freely’.

This was obvious to everyone, doubtless including the BBC, which nevertheless produced a
tsunami of ‘rebel’-sourced propaganda. Crucially, these stories were not balanced attempts


https://www.globalresearch.ca/author/media-lens
http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/2017/854-preferred-conclusions-the-bbc-syria-and-venezuela.html
https://www.globalresearch.ca/region/latin-america-caribbean
https://www.globalresearch.ca/region/middle-east
https://www.globalresearch.ca/region/middle-east
https://www.globalresearch.ca/theme/crimes-against-humanity
https://www.globalresearch.ca/theme/media-disinformation
https://www.globalresearch.ca/theme/media-disinformation
https://www.globalresearch.ca/theme/oil-and-energy
https://www.globalresearch.ca/theme/us-nato-war-agenda
https://www.globalresearch.ca/theme/us-nato-war-agenda
https://www.globalresearch.ca/indepthreport/syria-nato-s-next-war
https://www.sevenstories.com/books/3703-the-more-you-watch-the-less-you-know
http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/735-limited-but-persuasive-evidence-syria-sarin-libya-lies.html
https://www.nytimes.com/2017/08/02/world/middleeast/cia-syria-rebel-arm-train-trump.html
https://www.lrb.co.uk/v39/n03/patrick-cockburn/who-supplies-the-news

to explore the various claims; they sought to establish a version of events justifying regime
change: ‘rebels’ and ‘activists’ were ‘good’, Assad was ‘bad’ and had to go. Journalist Robert

Parry explains:

‘The job of the media is not to provide as much meaningful information as
possible to the people so they can exercise their free judgment; it is to
package certain information in a way to guide the people to a preferred
conclusion.’

The BBC campaign was clearly inspired - whether consciously or otherwise - by a high-level
decision to engineer regime change in Syria.

The key moment arrived in August 2013 when the US came very close to launching a major
attack against Syrian government forces, supposedly in response to Assad’s alleged use of
chemical weapons in Ghouta, Damascus. Only the UK parliament’s rejection of the case for
war and warnings from US generals on doubts about the claims, and likely fallout from
regime change, prevented Obama from attacking.

Source: New Eastern Outlook

Particularly disturbing was the fact that, as the possibility of a direct US regime change
effort faded, so too did the steady flow of BBC atrocity claims. It was as if, with the goal
temporarily unattainable, the propaganda tap was simply closed. It was later re-opened
ahead of an anticipated, pro-war Clinton presidency, and then as part of an attempt to push
president-elect Trump to intensify the Syrian war.

‘Well, Shock, Shock, It's The Qil!’

This year, we have witnessed a comparable BBC propaganda blitz on Venezuela centred
around opposition claims that President Maduro has ‘eroded Venezuela’s democratic
institutions and mismanaged its economy’.

The BBC campaign has again been characterised by daily reports from Venezuela presenting
a black and white picture of the crisis: Maduro ‘bad’, opposition ‘good’. The BBC has again
promoted the sense of an escalating crisis that will inevitably and justifiably result in regime
change. It is no surprise, then, to learn from the Independent:

‘The head of the CIA has suggested the agency is working to change the
elected government of Venezuela and is collaborating with two countries in the
region to do so.’


https://consortiumnews.com/2017/06/24/policing-truth-to-restore-trust/
http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/744-structural-inclinations-the-chemical-weapons-attacks-in-ghouta-syria.html
https://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2017/08/CIA-syria.jpg
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-36319877
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/cia-venezuela-crisis-government-mike-pompeo-helping-install-new-remarks-a7859771.html

CIA director Mike Pompeo said he was ‘hopeful that there can be a transition in Venezuela
and we the CIA is doing its best to understand the dynamic there’.

No eyebrows were raised in a US political culture obsessed with unproven claims of Russian
interference in last year’s US presidential elections. Last month, Pompeo’s boss, President
Trump, commented on Venezuela:

‘We don’t talk about it but a military option, a military option is certainly
something that we could pursue.’

Pompeo’s and Trump’s statements indicate a continuation of US policy that supported a
2002 coup that temporarily overthrew (then) President Chavez and which ‘was closely tied
to senior officials in the US government'.

Political analyst Ricardo Vaz notes the ironic fact that ‘many of the opposition leaders’
denouncing Maduro’s alleged attacks on democracy, including Henrique Capriles, Julio
Borges, Leopoldo Lépez and Maria Corina Machado, ‘were directly involved in the 2002 coup
attempt’.

US interest in Venezuela was explained with admirable candour in a classified US
government document from December 12, 1978:

‘OUR FUNDAMENTAL INTERESTS IN VENEZUELA ARE:1. THAT VENEZUELA
CONTINUE TO SUPPLY A SIGNIFICANT PROPORTION OF OUR PETROLEUM
IMPORTS AND CONTINUE TO FOLLOW A MODERATE AND RESPONSIBLE OIL
PRICE POSITION IN OPEC...

According to the respected BP ‘Statistical review of world energy’ (June 28, 2015), proven oil
reserves in Venezuela are the largest in the world, totalling 297 billion barrels.

The US Secretary of State, Rex Tillerson, naturally shares Trump’s and Pompeo’s view of the
country, commenting:

‘We are evaluating all of our policy options as to what can we do to create a
change of conditions where either Maduro decides he doesn’t have a future
and wants to leave of his own accord or we can return the government
processes back to their constitution.” (Our emphasis)

The fact that Tillerson was chairman and chief executive officer of the world’s largest oil
company, ExxonMobil, from 2006-2016, having joined the company in 1975, might give
cause for pause in considering the ‘change of conditions’ he has in mind. In 2007, the
Evening Standard reported:

‘BP and the other majors are taking a hard line with Chavez, demanding
conditions and compensation for [Venezuelan policy changes]... Exxon Mobil
chief executive Rex Tillerson said that unless the negotiations produce a

profitable proposal, “we won't be staying”.” (‘Oil giants face reserves blow in
Venezuela grab,” Evening Standard, April 30, 2007)


https://www.telesurtv.net/english/news/Exclusive-Chomsky-Pilger-Slam-Trump-Threats-Against-Venezuela-20170812-0016.html
https://www.theguardian.com/world/2002/apr/21/usa.venezuela
https://off-guardian.org/2017/07/27/the-guardians-propaganda-on-venezuela-all-you-need-to-know/
https://twitter.com/wikileaks/status/892675208901005312
https://en.wikipedia.org/wiki/Oil_reserves_in_Venezuela
https://en.wikipedia.org/wiki/Oil_reserves_in_Venezuela
http://www.telesurtv.net/english/news/Tillerson-Threatens-Regime-Change-in-Venezuela-20170801-0030.html

And of course Trump has left us in no doubt about who is the rightful owner of the world’s
oil:

‘I wasn't a fan of Iraq, | didn’t want to go into Iraq. But | will tell you - when we
were in, we got out wrong. And | always said, in addition to that: “Keep the
oil!'”... So we shoulda kept the oil. But okay, maybe we’ll have another
chance... But the fact is: we shoulda kept the oil.’

Our search of the Lexis database (August 30, 2017) for UK national press articles mentioning
‘Tillerson’, ‘Exxon’ and ‘Venezuela’ over the seven months since Tillerson was made
Secretary of State generated precisely three hits. None of these discussed oil as a possible
motive driving US policy - a taboo subject.

Investigative journalist Greg Palast describes why and when Venezuela became an Official
Enemy of the West:

‘Well, shock, shock, it's the oil! Chavez, back in 2000, 2001, decided that he
wasn’t going to give it away anymore... Big US oil companies were paying a
royalty for Venezuela's super-heavy oil of about 1 per cent - 1 per cent! - okay.
And for the regular oil, the heavy oil, it was 16 per cent. So the oil companies
were keeping 84 per cent, and Chavez said: “You're going to have to pay 30
per cent, you can only keep 70 per cent of our oil... You gotta split off a bit for
the people of Venezuela.” And, of course, that made him enemy number one -
not to Americans, but to America’s landlords, the oil companies.’

Regional specialist Mark Weisbrot commented recently on the Venezuelan opposition’s US
allies:

‘These right-wing U.S. politicians - with much cooperation from all of the U.S.
administrations of the past 15 years - have consistently fought to overthrow
the Venezuelan government. This is all they can think about, regardless of the
consequences of escalating violence, increased suffering, or even civil war.’

Weisbrot's overly-optimistic conclusion:

‘The U.S. strategy of “regime change” has contributed to the death of
hundreds of thousands of people — mostly civilians — in Iraq, Libya, Syria and
Afghanistan. It has also had a hideous history in the Americas. Hopefully


https://twitter.com/robn1980/status/892662135628673024
https://www.youtube.com/watch?v=95UvGZ6jIyU
https://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2017/08/pétrole-Venezuela.jpg
http://thehill.com/blogs/pundits-blog/foreign-policy/344541-harsher-sanctions-on-venezuela-will-only-worsen-the

something has been learned from these crimes and tragedies.’

The BBC's Propaganda Blitz

In numerous ‘reports’, the BBC has presented damning criticism of the Venezuelan
government, often with no or nominal balance. We will sample below from a large number of
similar offerings with a few related examples from other corporate media.

On May 6, the BBC published a piece titled: ‘Venezuela protests: Women march against
Maduro’. The article reported:

‘The US has also expressed concern about what UN ambassador Nikki Haley
called a “violent crackdown”.’At least 36 people have died and hundreds have
been injured in weeks of protests.’

This gave the impression that a government ‘crackdown’ was responsible for the deaths. But
the truth was more mixed. In July, Venezuela Analysis reported that since violent anti-
government protests began on April 4, there had been 14 deaths caused by the authorities
and 23 direct victims of opposition political violence, with 61 deaths disputed or
unaccounted for.

Like so many BBC articles, this one focused on claims that Venezuela is a ‘dictatorship’:

“"The dictatorship is living its last days and Maduro knows it,” former MP Maria
Corina Machado told AFP news agency at the women’s march.’

The BBC even included a comment presumably intended to remind readers of the infamous
toppling of the statue of Saddam Hussein in Baghdad (in fact orchestrated by US forces):

‘Meanwhile video posted on social media purportedly showed the pulling down
of a small statue of Hugo Chavez in the western town of Rosario de Perija.’

In similar vein, a May 9 BBC piece included the comment:

‘The secretary general of the Organisation of American States (OAS) likened
the country to a dictatorship.’

While recognising that the Maduro government certainly merits criticism for mishandling the
current situation, ‘both economically and politically’, political analyst Greg
Wilpert noted that

‘none of the arguments against the democratic legitimacy of the Maduro
government hold much water’. Moreover, ‘polls repeatedly indicate that even
though Maduro is fairly unpopular, a majority of Venezuelans want him to finish
his term in office, which expires in January 2019’.

Western media devoted intense coverage to Maduro’s decision to hold elections for a

| 5


http://www.bbc.com/news/world-latin-america-39828559
https://venezuelanalysis.com/analysis/13081
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-39858057
https://venezuelanalysis.com/analysis/13245

Constituent Assembly in July. In response, the Trump administration extended sanctions.
Mark Weisbrot commented:

‘The pretext for the sanctions is that the new Constitutional Assembly will
essentially carry out a coup d’etat, abolishing the National Assembly - which
the opposition won by a wide margin in December 2015 - and allowing
President Nicolas Maduro to cancel presidential elections, which are due next
year.’

But as Weisbrot noted, such a cancellation ‘will not happen automatically’ as a result of the
Constituent Assembly election, and so ‘it does not make sense that the sanctions should be
triggered by the election itself’.

On May 11, the BBC published ‘Inside Venezuela’s anti-government protests’. The first
comment relayed by the BBC:

‘There’s no freedom of expression here in Venezuela. There’s no freedom of
any kind.’

Media analyst Joe Emersberger describes the reality:

‘The biggest lie told over the past fifteen years about Venezuela is that its
media is cowed by the government and that it has rendered the opposition
voiceless.’

He adds:

‘In fact the protests and the leading opposition leaders’ take on the protests
are being extensively covered on the largest private networks: Venevision,
Televen, Globovision. If people abroad sampled Venezuela’s TV media directly,
as opposed to judging it by what is said about it by the international media and
some big NGOs, they'd be shocked to find the opposition constantly
denouncing the government and even making very thinly veiled appeals to the
military to oust Maduro.’

The BBC’s second quoted opinion:

‘We’re here to put an end to the dictatorship in Venezuela, so that our children


https://venezuelanalysis.com/analysis/13277
https://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2017/08/Venezuela-violence.jpg
http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-39871694
https://zcomm.org/zblogs/venezuela-is-not-even-authoritarian-never-mind-a-dictatorship/
https://www.telesurtv.net/english/opinion/Comparing-Venezuelas-Media-with-Our-Own-20170516-0015.html

can grow up in a free Venezuela.’

There was no balance and there have been no similar compilations looking ‘inside’
Venezuela’s pro-government protests. One would hardly guess that Maduro was elected
president on April 14, 2013 in a democratic election.

In a May 12 report, ‘Venezuela protests: a week in pictures’, the BBC included two
successive photo captions, which read:

‘People angry with the government of President Nicolas Maduro have been
taking to the streets almost daily since the beginning of April.’

And:

‘Many have been injured, and there have been close to 40 protest-related
deaths.’

This again suggested that people ‘angry with the government’ had been killed.
Opposition violence has included bomb attacks on police, grenades thrown at the supreme
court building from a helicopter, a government supporter burned alive, shootings, attempted
lynchings, and so on. This violence was not mentioned by Paul Mason when
he condemned ‘Maduro’s crackdown’ in the Guardian. A New York Times op-ed under the
title, ‘Venezuela Needs International Intervention. Now.,” commented in similar vein:

‘President Nicolas Maduro has responded with an iron fist. More than 50 people
have been killed, 1,000 injured, and 2,700 arrested...’

The bomb attack on Venezuelan National Guard soldiers shown in this video, severely
injuring several of the soldiers and cheered by people watching, would of course have been
described by all US-UK media as a ‘terror attack’, if it had happened in the West.


http://www.bbc.com/news/world-latin-america-39887917
https://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2017/07/Venezuela-manif-opposition.jpg
https://venezuelanalysis.com/news/13229
https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/jul/31/democracy-dying-people-worried-putin-erdogan-trump-world
https://www.nytimes.com/2017/05/30/opinion/venezuela-needs-international-intervention-now.html
https://twitter.com/BenjaminNorton/status/891768038256758784

The Guardian published a similar photo gallery of anti-government protestors, but not of
pro-government protestors. The compilation came with remarkable captions of this kind:

‘Drawing inspiration from Ukraine’s 2013-14 revolt, young protesters in
Venezuela carry Viking-like shields as they battle government security forces
during protests against President Nicolas Maduro’

One photo caption read:

"Miraflores on fire” is written on the front of this shield. Miraflores Palace is the
president’s official workplace’

Another:

‘The opposition says President Maduro has created a dictatorship. The last
parliamentary vote held in 2015 gave the opposition a majority but the
government has repeatedly blocked any attempts to oust Maduro’

The BBC’s May 16 piece was titled, ‘Venezuela: Teenager killed as mass protests rage’. A
May 18 BBC piece maintained the sense of developing crisis: ‘Venezuela: Soldiers sent to
quell looting amid protests’. On May 22, a BBC report opened with these words:

“"Venezuela is now a dictatorship,” says Luis Ugalde, a Spanish-born Jesuit
priest who during his 60 years living in Venezuela has become one of the South
American nation’s most well-known political scientists.’

The BBC later offered another ‘inside’ look at anti-government protestors: ‘Apathy to
activism: Venezuelan students on why they protest.” Mario Bonucci, rector of the University
of the Andes, was quoted:

‘This is an institution where you can speak your mind freely without fear of
repercussion and that’'s uncomfortable for this government.’

A remark that again ignored the fact that widespread criticism of Maduro’s
government is published and broadcast by many Venezuelan media. The BBC offered no
balancing comment.

The 2002 Coup - Telling Omissions

On July 9, the BBC wrote of opposition leader Leopoldo Lépez:

‘Venezuelan President Nicolds Maduro has praised the decision to release from
prison one of the country’s main opposition leaders, Leopoldo Lépez..."Mr
Lépez was serving a 14-year sentence for inciting violence during anti-
government protests in 2014, a charge he has always denied. The Supreme
Court said he was released on health grounds.’


https://www.theguardian.com/artanddesign/gallery/2017/jul/17/venezuelas-shield-bearing-protesters-in-pictures
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-39931866
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-39957222
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-39980403
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-40429837
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-40543013

Leopoldo Lépez

There is rather more to be said about Lopez. Venezuela Analysis commented:

‘Lopez is also well known in Venezuela for his active participation in the April
2002 coup against the democratically elected president Hugo Chavez. During
the coup, using his authority as Mayor of Chacao, he led the illegal arrest of
Minister of Justice Ramon Rodriguez Chacin.’

The report continued:

‘In a joint appeal with Maria Corina Machado, Lépez called on citizens to join
his “La Salida” campaign (“The Way Out”), described the government as a
“dictatorship” and called on Venezuelans to “rise up” emulating the example
of January 23, 1958 (when a popular uprising overthrew the Perez Jimenez
dictatorship). The message was clear: Venezuela was a dictatorship, the
government had to be overthrown by force.’

The Guardian also reported on Lopez:

‘Security agents have since seized two opposition leaders from their homes
after they called for protests against the vote.’

Joe Emersberger pointed out some telling omissions:

‘Umm no. Leopoldo Lopez - while already under house arrest - made a video in
which he called for a military coup. Don’t try this while under house arrest in
the UK, where you can get put away for Facebook posts advocating a riot (even
if you are not under house arrest at the time).’

Writing for OffGuardian, Ricardo Vaz asked of corporate media performance:

‘Why is there never a mention that the opposition leadership is full of
protagonists from that US-backed military coup that ultimately failed? Quite
simply because it would undermine the entire “democracy vs. dictatorship”
propaganda narrative.’


https://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2015/09/Leopoldo-Lopez.jpg
https://venezuelanalysis.com/analysis/11303
https://www.theguardian.com/world/2017/aug/01/venezuela-maduro-government-opposition-leaders
https://zcomm.org/zblogs/the-guardians-latest-dishonesty-about-venezuela/
https://off-guardian.org/2017/07/27/the-guardians-propaganda-on-venezuela-all-you-need-to-know/

Numerous journalists have attempted to use the Venezuelan crisis to also attack Jeremy
Corbyn as part of the relentless smear campaign against him. In The Times, David
Aaronovitch wrote of the Venezuelan revolution:

‘I believe we need to know why you [Jeremy Corbyn] think it’s failed.’

This from the columnist who has tirelessly backed wars of ‘liberation’ generating mass death
and utter disaster in Iraq, Libya and Syria.

Conclusion - Enforcing ‘The Truth’

The goal of a mass media propaganda campaign is to create the impression that ‘everybody
knows’ that Saddam is a ‘threat’, Gaddafi is ‘about to commit mass murder’, Assad ‘has to
go’, Corbyn is ‘destroying the Labour party’, and so on. The picture of the world presented
must be clear-cut. The public must be made to feel certain that the ‘good guys’ are basically
benevolent, and the ‘bad guys’ are absolutely appalling and must be removed.

This is achieved by relentless repetition of the theme over days, weeks, months and even
years. Numerous individuals and organisations are used to give the impression of an
informed consensus - there is no doubt! Once this ‘truth’ has been established, anyone
contradicting or even questioning it is typically portrayed as a shameful ‘apologist’ in order
to deter further dissent and enforce conformity.

A key to countering this propaganda is to ask some simple questions: Why are US-UK
governments and corporate media much more concerned about suffering in Venezuela than
the far worse horrors afflicting war-torn, famine-stricken Yemen? Why do UK MPs rail against
Maduro while rejecting a parliamentary motion to suspend UK arms supplies to their Saudi
Arabian allies attacking Yemen? Why is the imperfect state of democracy in Venezuela a
source of far greater outrage than outright tyranny in Saudi Arabia? The answers could
hardly be more obvious.

Featured image is from Media Lens.

The original source of this article is Media Lens
Copyright © Media Lens, Media Lens, 2017

Comment on Global Research Articles on our Facebook page

Become a Member of Global Research

Articles by: Media Lens

Disclaimer: The contents of this article are of sole responsibility of the author(s). The Centre for Research on Globalization will
not be responsible for any inaccurate or incorrect statement in this article. The Centre of Research on Globalization grants
permission to cross-post Global Research articles on community internet sites as long the source and copyright are
acknowledged together with a hyperlink to the original Global Research article. For publication of Global Research articles in
print or other forms including commercial internet sites, contact: publications@globalresearch.ca

| 10


http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/2017/850-the-breaking-of-the-corporate-media-monopoly.html
https://www.thetimes.co.uk/edition/comment/corbyn-s-silence-on-venezuela-speaks-volumes-tpctb0lcm
https://www.theguardian.com/politics/2003/feb/02/foreignpolicy.iraq2
http://www.thetimes.co.uk/article/go-for-a-no-fly-zone-over-libya-or-regret-it-5dcpgx7wc2f
https://www.thetimes.co.uk/article/remember-bosnia-seedbed-of-radical-islam-8bznnzpcgqx
http://medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/2016/830-yemen-vote-the-responsibility-to-protect-profits.html
http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/2017/854-preferred-conclusions-the-bbc-syria-and-venezuela.html
https://www.globalresearch.ca/author/media-lens
http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/2017/854-preferred-conclusions-the-bbc-syria-and-venezuela.html
https://www.facebook.com/GlobalResearchCRG
https://store.globalresearch.ca/member/
https://www.globalresearch.ca/author/media-lens
mailto:publications@globalresearch.ca

www.globalresearch.ca contains copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the
copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of "fair use" in an effort to advance
a better understanding of political, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those
who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted
material for purposes other than "fair use" you must request permission from the copyright owner.

For media inquiries: publications@globalresearch.ca

|11


https://www.globalresearch.ca
mailto:publications@globalresearch.ca

