
| 1

The Iraq War, The Neocons and America’s Chalabi
Legacy of Lies

By Robert Parry
Global Research, November 06, 2015
Consortium News 4 November 2015

Region: Middle East & North Africa
Theme: Intelligence, US NATO War Agenda

In-depth Report: IRAQ REPORT

Government officials who pushed the Iraq War in 2002-2003 are fond of claiming that they
were simply deceived by “bad intelligence,” but the process was not that simple. In reality,
there was a mutually reinforcing scheme to flood the U.S. intelligence community with false
data and then to pressure the analysts not to show professional skepticism.

In other words, in the capital of the most powerful nation on earth, a system had evolved
that was immune to the normal rules of evidence and respect for reality. Propaganda had
become the name of the game, a dangerous process that remains in force to this day.

Regarding  the  Iraq  War  case,  one  of  the  principal  culprits  fueling  this  disinformation
machine was Iraqi exile Ahmed Chalabi, who died on Nov. 3 at the age of 71 from a heart
attack. Chalabi,  head of the U.S./neocon-backed Iraqi National Congress (INC), not only
pumped intentionally false data into this process but later congratulated his organization as
“heroes in error” for rationalizing the invasion of Iraq.

The  INC’s  principal  tactic  was  to  deluge  the  U.S.  intelligence  community  –  and  the
mainstream media – with “defectors” who provided lurid accounts of the Iraqi government
hiding WMD caches and concealing its ties to Al Qaeda terrorists. Because of the welcoming
climate  for  these  lies  –  which  were  trumpeted  by  neoconservatives  and  other  influential
Washington  operatives  –  there  was  little  or  no  pushback.

Image: President George W. Bush announcing the start of his invasion of Iraq on March 19, 2003.

Only after the U.S. invasion and the failure to discover the alleged WMD stockpiles did the
U.S. intelligence community reconstruct how the INC’s deceptions had worked. As the CIA
and the Senate Intelligence Committee belatedly discovered, some “defectors” had been

https://www.globalresearch.ca/author/robert-parry
https://consortiumnews.com/2015/11/04/americas-chalabi-legacy-of-lies/
https://www.globalresearch.ca/region/middle-east
https://www.globalresearch.ca/theme/intelligence
https://www.globalresearch.ca/theme/us-nato-war-agenda
https://www.globalresearch.ca/indepthreport/iraq-report
http://consortiumnews.com/wp-content/uploads/2013/05/georgewbushiraqwar.jpg?4574c0


| 2

coached by the INC, which was fabricating a casus belli against Iraq.

In 2006, the Senate Intelligence Committee released a little-noticed study on the role of
phony “defectors.” The report revealed not only specific cases of coached Iraqi “defectors”
lying to intelligence analysts but a stunning failure of the U.S. political/media system to
challenge the lies. The intimidated U.S. intelligence process often worked like a reverse
filter, letting the dross of disinformation pass through.

The  Iraqi  “defectors”  and  their  stories  also  played  into  a  sophisticated  propaganda
campaign by neocon pundits and pro-war officials who acted as intellectual shock troops to
bully the few U.S. voices of skepticism. With President George W. Bush eager for war with
Iraq – and Democrats in Congress fearful of being labeled “soft on terror” – the enforced
“group think” led the United States to invade Iraq on March 19, 2003.

According  to  the  Senate  report,  the  official  U.S.  relationship  with  these  Iraqi  exiles  dated
back to 1991 after President George H.W. Bush had routed Saddam Hussein’s army from
Kuwait and wanted to help Hussein’s domestic opponents.

Start of a Complicated Friendship

In May 1991, the CIA approached Ahmed Chalabi, a secular Shiite who had not lived in Iraq
since 1956. Chalabi was far from a perfect opposition candidate, however. Beyond his long
isolation from his homeland, Chalabi was a fugitive from bank fraud charges in Jordan. Still,
in June 1992, the Iraqi exiles held an organizational meeting in Vienna, Austria, out of which
came the Iraqi National Congress. Chalabi emerged as the group’s chairman and most
visible spokesman.

But  Chalabi  soon  began  rubbing  CIA  officers  the  wrong  way.  They  complained  about  the
quality of his information, the excessive size of his security detail, his lobbying of Congress,
and his resistance to working as a team player. For his part, the smooth-talking Chalabi
bristled at the idea that he was a U.S. intelligence asset, preferring to see himself as an
independent political  leader.  Nevertheless,  he and his  organization were not  averse to
accepting American money.

With  U.S.  financial  backing,  the  INC  waged  a  propaganda  campaign  against  Hussein  and
arranged for “a steady stream of low-ranking walk-ins” to provide intelligence about the
Iraqi military, the Senate Intelligence Committee report said.

The INC’s mix of duties – propaganda and intelligence – would create concerns within the
CIA as would the issue of Chalabi’s “coziness” with the Shiite government of Iran. The CIA
concluded that Chalabi was double-dealing both sides when he falsely informed Iran that the
United States wanted Iran’s help in conducting anti-Hussein operations.

“Chalabi passed a fabricated message from the White House to” an Iranian intelligence
officer in northern Iraq, the CIA reported. According to one CIA representative, Chalabi used
National Security Council stationery for the fabricated letter, a charge that Chalabi denied.

In  December  1996,  Clinton  administration  officials  decided  to  terminate  the  CIA’s
relationship with the INC and Chalabi.  “There was a breakdown in trust and we never
wanted to have anything to do with him anymore,” CIA Director George Tenet told the
Senate Intelligence Committee.

http://www.intelligence.senate.gov/publications/report-use-intelligence-community-information-provided-iraqi-national-congress


| 3

However, in 1998, with the congressional passage of the Iraq Liberation Act, the INC was
again one of the exile organizations that qualified for U.S. funding. Starting in March 2000,
the State Department agreed to grant an INC foundation almost $33 million for several
programs,  including  more  propaganda  operations  and  collection  of  information  about
alleged war crimes committed by Hussein’s regime.

By  March  2001,  with  George  W.  Bush  in  office  and  already  focusing  on  Iraq,  the  INC  was
given greater leeway to pursue its projects, including an Information Collection Program.
The INC’s blurred responsibilities on intelligence gathering and propaganda dissemination
raised fresh concerns within the State Department. But Bush’s National Security Council
intervened against State’s attempts to cut off funding.

The  NSC shifted  the  INC  operation  to  the  control  of  the  Defense  Department,  where
neoconservatives  wielded  more  influence.  To  little  avail,  CIA  officials  warned  their
counterparts  at  the  Defense  Intelligence  Agency  about  suspicions  that  “the  INC  was
penetrated by Iranian and possibly other intelligence services, and that the INC had its own
agenda,” the Senate report said.

“You’ve got  a  real  bucket  full  of  worms with the INC and we hope you’re taking the
appropriate steps,” the CIA told the DIA.

Media Hype

But the CIA’s warnings did little to stanch the flow of INC propaganda into America’s politics
and media. Besides flooding the U.S. intelligence community with waves of propaganda, the
INC funneled a steady stream of “defectors” to U.S. news outlets eager for anti-Hussein
scoops.

The  “defectors”  also  made  the  rounds  of  Congress  where  members  saw  a  political
advantage in citing the INC’s propaganda as a way to talk tough about the Middle East. In
turn, conservative and neoconservative think tanks honed their reputations in Washington
by staying at the cutting edge of the negative news about Hussein, with “human rights”
groups ready to pile on, too, against the Iraqi dictator.

The  INC’s  information  program  served  the  institutional  needs  and  biases  of  Official
Washington. Saddam Hussein was a despised figure anyway, with no influential constituency
that would challenge even the most outlandish accusations against him.

When  Iraqi  government  officials  were  allowed  onto  American  news  programs,  it  was  an
opportunity for the interviewers to show their tough side, pounding the Iraqis with hostile
questions and smirking at the Iraqi denials about WMDs and ties to Al Qaeda.

The rare journalist  who tried to be evenhanded would have his or her professionalism
questioned. An intelligence analyst who challenged the consensus view that Iraq possessed
WMDs  could  expect  to  suffer  career  repercussions.  So,  it  was  a  win-win  for  “investigative
journalists,” macho pundits, members of Congress – and George W. Bush. A war fever was
sweeping the United States and the INC was doing all it could to spread the infection.

Again and again, the INC’s “defectors” supplied primary or secondary intelligence on two
key points, Iraq’s supposed rebuilding of its unconventional weapons and its alleged training
of non-Iraqi terrorists. Sometimes, these “defectors” would even enter the cloistered world
of U.S. intelligence with entrées provided by former U.S. government officials.



| 4

For instance, ex-CIA Director James Woolsey referred at least a couple of these Iraqi sources
to  the  Defense  Intelligence  Agency.  Woolsey,  who  was  affiliated  with  the  Center  for
Strategic and International Studies and other neocon think tanks, had been one of the
Reagan administration’s favorite Democrats in the 1980s because he supported a hawkish
foreign policy. After Bill Clinton won the White House, Woolsey parlayed his close ties to the
neocons into an appointment as CIA director.

In early 1993, Clinton’s foreign policy adviser Samuel “Sandy” Berger explained to one well-
placed Democratic official that Woolsey was given the CIA job because the Clinton team felt
it owed a favor to the neoconservative New Republic, which had lent Clinton some cachet
with the insider crowd of Washington.

Amid that more relaxed post-Cold War mood, the Clinton team viewed the CIA directorship
as a kind of a patronage plum that could be handed out as a favor to campaign supporters.
But  new  international  challenges  soon  emerged  and  Woolsey  proved  to  be  an  ineffective
leader of the intelligence community. After two years, he was replaced.

As the 1990s wore on,  the spurned Woolsey grew closer to Washington’s fast-growing
neocon movement, which was openly hostile to President Clinton for his perceived softness
in asserting U.S. military power, especially against Arab regimes in the Middle East.

On Jan. 26, 1998, the neocon Project for the New American Century sent a letter to Clinton
urging the ouster of Saddam Hussein by force if necessary. Woolsey was one of the 18
signers. By early 2001, he also had grown close to the INC, having been hired as co-counsel
to represent eight Iraqis, including INC members, who had been detained on immigration
charges.

In other words, Woolsey was well-positioned to serve as a conduit for INC “defectors” trying
to get their stories to U.S. officials and to the American public.

The ‘Sources’

DIA  officials  told  the  Senate  Intelligence  Committee  that  Woolsey  introduced  them  to  the
first  in  a  long line of  INC “defectors”  who then told  the DIA about  Hussein’s  WMD and his
supposed relationship with Islamic terrorists. For his part, Woolsey said he didn’t recall
making that referral.

The  debriefings  of  “Source  One”  –  as  he  was  called  in  the  Senate  Intelligence  Committee
report – generated more than 250 intelligence reports. Two of the reports described alleged
terrorist  training  sites  in  Iraq,  where  Afghan,  Pakistani  and  Palestinian  nationals  were
allegedly taught military skills at the Salman Pak base, 20 miles south of Baghdad.

“Many Iraqis believe that Saddam Hussein had made an agreement with Usama bin Ladin in
order to support his terrorist movement against the U.S.,” Source One claimed, according to
the Senate report.

After the 9/11 attacks, information from Source One and other INC-connected “defectors”
began surfacing in U.S. press accounts, not only in the right-wing news media, but many
mainstream publications and news shows.

In an Oct. 12, 2001, column entitled “What About Iraq?” Washington Post  chief foreign



| 5

correspondent Jim Hoagland cited “accumulating evidence of Iraq’s role in sponsoring the
development on its soil of weapons and techniques for international terrorism,” including
training at Salman Pak. Hoagland’s sources included Iraqi army “defector” Sabah Khalifa
Khodada  and  another  unnamed  Iraqi  ex-intelligence  officer  in  Turkey.  Hoagland  also
criticized  the  CIA  for  not  taking  seriously  a  possible  Iraqi  link  to  9/11.

Hoagland’s column was followed by a Page One article in The New York Times, which was
headlined “Defectors Cite Iraqi Training for Terrorism.” It relied on Khodada, the second
source in Turkey (who was later identified as Abu Zeinab al-Qurairy, a former senior officer
in Iraq’s intelligence agency, the Mukhabarat), and a lower-ranking member of Mukhabarat.

This story described 40 to 50 Islamic militants getting training at Salman Pak at any one
time, including lessons on how to hijack an airplane without weapons. There were also
claims about a German scientist working on biological weapons.

In a Columbia Journalism Review retrospective on press coverage of U.S. intelligence on
Iraq,  writer  Douglas  McCollam  asked  Times  correspondent  Chris  Hedges  about
the Times article, which he had written in coordination with a PBS Frontline documentary
called “Gunning for Saddam,” with correspondent Lowell Bergman.

Explaining  the  difficulty  of  checking  out  defector  accounts  when  they  meshed  with  the
interests of the U.S. government, Hedges said, “We tried to vet the defectors and we didn’t
get anything out of Washington that said, ‘these guys are full of shit.’”

For his part, Bergman told CJR’s McCollam, “The people involved appeared credible and we
had no way of getting into Iraq ourselves.”

The journalistic competition to break anti-Hussein scoops was building, too. Based in Paris,
Hedges said he would get  periodic  calls  from Times  editors  asking that  he check out
defector stories originating from Chalabi’s operation.

“I thought he was unreliable and corrupt, but just because someone is a sleazebag doesn’t
mean he might not know something or that everything he says is wrong,” Hedges said.
Hedges described Chalabi  as having an “endless stable” of  ready sources who could fill  in
American reporters on any number of Iraq-related topics.

The Salman Pak story would be one of many products from the INC’s propaganda mill that
would prove influential  in  the run-up to the Iraq War but  would be knocked down later  by
U.S. intelligence agencies.

According to the Senate Intelligence Committee’s post-mortem, the DIA stated in June 2006
that  it  found  “no  credible  reports  that  non-Iraqis  were  trained  to  conduct  or  support
transnational terrorist operations at Salman Pak after 1991.”

Explaining the origins for the bogus tales, the DIA concluded that Operation Desert Storm
had brought attention to the training base at Salman Pak, so “fabricators and unestablished
sources who reported hearsay or third-hand information created a large volume of human
intelligence reporting. This type of reporting surged after September 2001.”

Going with the Flow

However, in the prelude to the Iraq War, U.S. intelligence agencies found it hard to resist the



| 6

INC’s “defectors” when that would have meant bucking the White House and going against
Washington’s  conventional  wisdom.  Rather  than  take  those  career  chances,  many
intelligence analysts found it easier to go with the flow.

Referring to the INC’s “Source One,” a U.S. intelligence memorandum in July 2002 hailed the
information as

“highly credible and includes reports on a wide range of subjects including
conventional  weapons  facilities,  denial  and  deception;  communications
security;  suspected  terrorist  training  locations;  illicit  trade  and  smuggling;
Saddam’s palaces; the Iraqi prison system; and Iraqi petrochemical plants.”

Only analysts in the State Department’s Bureau of Intelligence and Research were skeptical
because they felt Source One was making unfounded assumptions, especially about possible
nuclear research sites.

After  the  invasion  of  Iraq,  U.S.  intelligence  finally  began  to  recognize  the  holes  in  Source
One’s stories and spot examples of analysts extrapolating faulty conclusions from his limited
first-hand knowledge.

“In early February 2004, in order to resolve … credibility issues with Source
One,  Intelligence  Community  elements  brought  Source  One  to  Iraq,”  the
Senate Intelligence Committee report said. “When taken to the location Source
One had described as the suspect [nuclear] facility, he was unable to identify
it.

“According to  one intelligence assessment,  the  ‘subject  appeared stunned
upon hearing that he was standing on the spot that he reported as the location
of the facility, insisted that he had never been to that spot, and wanted to
check a map’ …

“Intelligence  Community  officers  confirmed  that  they  were  standing  on  the
location he was identifying. … During questioning, Source One acknowledged
contact with the INC’s Washington Director [name redacted], but denied that
the Washington Director directed Source One to provide any false information.
”

The U.S. intelligence community had mixed reactions to other Iraqi “walk-ins” arranged by
the INC. Some were caught in outright deceptions, such as “Source Two” who talked about
Iraq supposedly building mobile biological weapons labs.

After catching Source Two in contradictions, the CIA issued a “fabrication notice” in May
2002, deeming him “a fabricator/provocateur” and asserting that he had “been coached by
the Iraqi National Congress prior to his meeting with western intelligence services.”

However,  the  DIA  never  repudiated  the  specific  reports  that  had  been  based  on  Source
Two’s debriefings. So, Source Two continued to be cited in five CIA intelligence assessments
and the pivotal National Intelligence Estimate in October 2002, “as corroborating other
source  reporting  about  a  mobile  biological  weapons  program,”  the  Senate  Intelligence
Committee report said.

Source Two was one of four human sources referred to by Secretary of State Colin Powell in



| 7

his United Nations speech on Feb. 5, 2003. When asked how a “fabricator” could have been
used for such an important speech, a CIA analyst who worked on Powell’s speech said, “we
lost the thread of concern … as time progressed I don’t think we remembered.”

A CIA supervisor added, “Clearly we had it at one point, we understood, we had concerns
about the source, but over time it started getting used again and there really was a loss of
corporate awareness that we had a problem with the source.”

Flooding Defectors

Part of the challenge facing U.S. intelligence agencies was the sheer volume of “defectors”
shepherded  into  debriefing  rooms  by  the  INC  and  the  appeal  of  their  information  to  U.S.
policymakers.

“Source Five,” for instance, claimed that Osama bin Laden had traveled to Baghdad for
direct meetings with Saddam Hussein. “Source Six” claimed that the Iraqi population was
“excited” about the prospects of a U.S. invasion to topple Hussein. Plus, the source said
Iraqis recognized the need for post-invasion U.S. control.

By  early  February  2003,  as  the  final  invasion  plans  were  underway,  U.S.  intelligence
agencies had progressed up to “Source Eighteen,” who came to epitomize what some
analysts still suspected – that the INC was coaching the sources.

As  the  CIA  tried  to  set  up  a  debriefing  of  Source  Eighteen,  another  Iraqi  exile  passed  on
word to the agency that an INC representative had told Source Eighteen to “deliver the act
of a lifetime.” CIA analysts weren’t sure what to make of that piece of news – since Iraqi
exiles frequently badmouthed each other – but the value of the warning soon became clear.

U.S.  intelligence  officers  debriefed  Source  Eighteen  the  next  day  and  discovered  that
“Source Eighteen was supposed to have a nuclear engineering background, but was unable
to discuss advanced mathematics or physics and described types of ‘nuclear’ reactors that
do not exist,” according to the Senate Intelligence Committee report.

“Source  Eighteen  used  the  bathroom  frequently,  particularly  when  he
appeared  to  be  flustered  by  a  line  of  questioning,  suddenly  remembering  a
new piece of information upon his return. During one such incident, Source
Eighteen appeared to be reviewing notes,”

the report said.

Not  surprisingly,  the  CIA  and  DIA  case  officers  concluded  that  Source  Eighteen  was  a
fabricator. But the sludge of INC-connected misinformation and disinformation continued to
ooze through the U.S. intelligence community and to foul the American intelligence product
– in part because there was little pressure from above demanding strict quality controls.

Curve Ball

Other  Iraqi  exile  sources  –  not  directly  connected to  the  INC –  also  supplied  dubious
information, including a source for a foreign intelligence agency who earned the code name
“Curve Ball.”  He contributed important  details  about Iraq’s  alleged mobile  facilities  for
producing agents for biological warfare.



| 8

Tyler  Drumheller,  former  chief  of  the  CIA’s  European  Division,  said  his  office  had  issued
repeated warnings about Curve Ball’s accounts. “Everyone in the chain of command knew
exactly what was happening,” Drumheller said. [Los Angeles Times, April 2, 2005]

Despite those objections and the lack of direct U.S. contact with Curve Ball, he earned a
rating as “credible” or “very credible,” and his information became a core element of the
Bush  administration’s  case  for  invading  Iraq.  Drawings  of  Curve  Ball’s  imaginary  bio-
weapons labs were a central feature of Secretary of State Powell’s presentation to the U.N.

Even  after  the  invasion,  U.S.  officials  continued  to  promote  these  claims,  portraying  the
discovery  of  a  couple  of  trailers  used  for  inflating  artillery  balloons  as  “the  strongest
evidence to date that Iraq was hiding a biological warfare program.” [CIA-DIA report, “Iraqi
Mobile Biological Warfare Agent Production Plants,” May 16, 2003]

Finally, on May 26, 2004, a CIA assessment of Curve Ball said “investigations since the war
in Iraq and debriefings of the key source indicate he lied about his access to a mobile BW
production product.”

The U.S. intelligence community also learned that Curve Ball “had a close relative who had
worked for the INC since 1992,” but the CIA could never resolve the question of whether the
INC was involved in coaching Curve Ball. One CIA analyst said she doubted a direct INC role
because the INC pattern was to “shop their good sources around town, but they weren’t
known for sneaking people out of countries into some asylum system.”

Delayed Report

In September 2006, four years after the Bush administration seriously began fanning the
flames for war against Iraq, a majority of Senate Intelligence Committee members overrode
the  objections  of  the  panel’s  senior  Republicans  and  issued  a  report  on  the  INC’s
contribution to the U.S. intelligence failures.

The report concluded that the INC fed false information to the intelligence community to
convince Washington that Iraq was flouting prohibitions on WMD production. The panel also
found that the falsehoods had been “widely distributed in intelligence products prior to the
war” and did influence some American perceptions of the WMD threat in Iraq.

But INC disinformation was not solely to blame for the bogus intelligence that permeated
the pre-war debate. In Washington, there had been a breakdown of the normal checks and
balances  that  American  democracy  has  traditionally  relied  on  for  challenging  and
eliminating the corrosive effects of false data.

By 2002, that self-correcting mechanism – a skeptical press, congressional oversight, and
tough-minded analysts – had collapsed. With very few exceptions, prominent journalists
refused to put their careers at risk; intelligence professionals played along with the powers
that be; Democratic leaders succumbed to the political pressure to toe the President’s line;
and Republicans marched in lockstep with Bush on his way to war.

Because of this systematic failure, the Senate Intelligence Committee concluded four years
later that nearly every key assessment of the U.S. intelligence community as expressed in
the 2002 National Intelligence Estimate about Iraq’s WMD was wrong:



| 9

“Postwar  findings  do  not  support  the  [NIE]  judgment  that  Iraq  was
reconstituting  its  nuclear  weapons  program;  …  do  not  support  the  [NIE]
assessment  that  Iraq’s  acquisition  of  high-strength  aluminum  tubes  was
intended for an Iraqi nuclear program; … do not support the [NIE] assessment
that Iraq was ‘vigorously trying to procure uranium ore and yellowcake’ from
Africa;  …  do  not  support  the  [NIE]  assessment  that  ‘Iraq  has  biological
weapons’  and  that  ‘all  key  aspects  of  Iraq’s  offensive  biological  weapons
program are larger and more advanced than before the Gulf war’; … do not
support the [NIE] assessment that Iraq possessed, or ever developed, mobile
facilities for producing biological warfare agents; … do not support the [NIE]
assessments that Iraq ‘has chemical weapons’ or ‘is expanding its chemical
industry to support chemical weapons production’; … do not support the [NIE]
assessments that Iraq had a developmental program for an Unmanned Aerial
Vehicle  ‘probably  intended  to  deliver  biological  agents’  or  that  an  effort  to
procure U.S. mapping software ‘strongly suggests that Iraq is investigating the
use of these UAVs for missions targeting the United States.’”

Today, you can see a similar process as the Obama administration relies on “strategic
communications” – a mix of psy-ops, propaganda and P.R. – to advance its strategic goals of
“regime change” in Syria, maintenance of an anti-Russian regime in Ukraine, and escalation
of hostilities with Russia.

When pivotal events occur – like the Aug. 21, 2013 sarin gas attack outside Damascus, the
Feb. 20, 2014 sniper shootings in Kiev, or the July 17, 2014 shoot-down of Malaysia Airlines
Flight 17 over eastern Ukraine – the propaganda machine clicks back into gear and the
incidents are used to smear U.S. “adversaries” and strengthen U.S. “friends.”

Thus, truth has become the routine casualty of “info-war.” The American people are serially
deceived  in  the  name  of  “national  security”  and  manipulated  toward  more  conflict  and
military spending. Over the years, this process surely put a crooked smile on the face of
Ahmed Chalabi, who proved himself one of its masters.

Investigative reporter Robert Parry broke many of the Iran-Contra stories for The Associated
Press  and  Newsweek  in  the  1980s.  You  can  buy  his  latest  book,  America’s  Stolen
Narrative, either in print here or as an e-book (from Amazon and barnesandnoble.com). You
also can order Robert Parry’s trilogy on the Bush Family and its connections to various right-
wing operatives for only $34. The trilogy includes America’s Stolen Narrative. For details on
this offer, click here.

The original source of this article is Consortium News
Copyright © Robert Parry, Consortium News, 2015

Comment on Global Research Articles on our Facebook page

Become a Member of Global Research

Articles by: Robert Parry

Disclaimer: The contents of this article are of sole responsibility of the author(s). The Centre for Research on Globalization will

https://consortiumnews.com/2015/09/02/usnato-embrace-psy-ops-and-info-war/
https://consortiumnews.com/2015/09/02/usnato-embrace-psy-ops-and-info-war/
https://org.salsalabs.com/o/1868/t/12126/shop/shop.jsp?storefront_KEY=1037
http://www.amazon.com/Americas-Stolen-Narrative-Washington-ebook/dp/B009RXXOIG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1350755575&sr=8-1&keywords=americas+stolen+narrative
http://www.barnesandnoble.com/s/americas-stolen-narrative?keyword=americas+stolen+narrative&store=ebook&iehack=%E2%98%A0
https://consortiumnews.com/2015/06/15/the-bush-dynastys-back-story/
https://consortiumnews.com/2015/11/04/americas-chalabi-legacy-of-lies/
https://www.globalresearch.ca/author/robert-parry
https://consortiumnews.com/2015/11/04/americas-chalabi-legacy-of-lies/
https://www.facebook.com/GlobalResearchCRG
https://store.globalresearch.ca/member/
https://www.globalresearch.ca/author/robert-parry


| 10

not be responsible for any inaccurate or incorrect statement in this article. The Centre of Research on Globalization grants
permission to cross-post Global Research articles on community internet sites as long the source and copyright are
acknowledged together with a hyperlink to the original Global Research article. For publication of Global Research articles in
print or other forms including commercial internet sites, contact: publications@globalresearch.ca
www.globalresearch.ca contains copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the
copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of "fair use" in an effort to advance
a better understanding of political, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those
who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted
material for purposes other than "fair use" you must request permission from the copyright owner.
For media inquiries: publications@globalresearch.ca

mailto:publications@globalresearch.ca
https://www.globalresearch.ca
mailto:publications@globalresearch.ca

