Center for Research on Globalizaticn

Shielding US Public from Israeli Reports of “Friendly
Fire” on October 7

The Israeli press has uncovered damning evidence showing that an untold
number of the Israeli victims during the October 7 Hamas attack were in fact
killed by the IDF response.

By Bryce Greene Region: Middle East & North Africa
Global Research, February 28, 2024 Theme: Media Disinformation
FAIR 23 February 2024 In-depth Report: PALESTINE

All Global Research articles can be read in 51 languages by activating the Translate
Website button below the author’s name (only available in desktop version).

To receive Global Research’s Daily Newsletter (selected articles), click here.

Click the share button above to email/forward this article to your friends and colleagues.
Follow us on Instagram and Twitter and subscribe to our Telegram Channel. Feel free to
repost and share widely Global Research articles.

Big Tech’s Effort to Silence Truth-tellers: Global Research Online Referral Campaign

ok

Since October, the Israeli press has uncovered damning evidence showing that an untold
number of the Israeli victims during the October 7 Hamas attack were in fact killed by the
IDF response.

While it is indisputable that the Hamas-led attackers were responsible for many Israeli
civilian deaths that day, reports from Israel indicate that the IDF in multiple cases fired on
and killed Israeli civilians.

It's an important issue that demands greater transparency—both in terms of the questions it
raises about IDF policy, and in terms of the black-and-white narrative Israel has advanced
about what happened on October 7, used to justify its ongoing assault on the Gaza Strip.

Indeed, IDF responsibility for Israeli deaths has been a repeated topic of discussion in the
Israeli press, accompanied by demands for investigations. But the most US readers have
gotten from their own press about the issue is a dismissive piece from the Washington
Post about October 7 “truthers.”

Implementing the Hannibal Directive?

Image: Israel’s Haaretz (12/13/23) is willing to raise questions that seem to be taboo in the US press.


https://www.globalresearch.ca/author/bryce-greene
https://fair.org/home/shielding-us-public-from-israeli-reports-of-friendly-fire-on-october-7/
https://www.globalresearch.ca/region/middle-east
https://www.globalresearch.ca/theme/media-disinformation
https://www.globalresearch.ca/indepthreport/palestine
https://lp.constantcontactpages.com/su/IJiNQuW?EMAIL=&go.x=0&go.y=0&go=GO
https://www.instagram.com/globalresearch_crg/
https://twitter.com/CrGlobalization
https://t.me/gr_crg
https://www.globalresearch.ca/global-research-online-referral-campaign/5848870
https://www.haaretz.com/opinion/2023-12-13/ty-article-opinion/.premium/if-israel-used-a-procedure-against-its-citizens-we-need-to-talk-about-it-now/0000018c-6383-de43-affd-f783212e0000
https://www.haaretz.com/opinion/2023-12-13/ty-article-opinion/.premium/if-israel-used-a-procedure-against-its-citizens-we-need-to-talk-about-it-now/0000018c-6383-de43-affd-f783212e0000

Opinion | If Israel Used a Controversial
Procedure Against Its Citizens, We
Need to Talk About It Now

Did Israel implement the so-called Hannibal Directive — which allows the
military to endanger a soldier to prevent them from being kidnapped - at the
hostage-taking incident in Be'eri on October 77

Ny & = %% [Hsave @ zenress

The accounts of the only two survivors of the hostage-taking
incident in Be'eri on October 7 give the impression that the Israel

Noa Limane Defense Forces employed the so-called Hannibal Directive with

A Foliow the people being held hostage by Hamas inside one of the houses

Dec 12, 2023 . P N . M
e on the kibbutz. When it is implemented, the Hannibal Directive

allows the military to endanger a soldier to prevent them from

In the wake of October 7, after Israel began its genocidal campaign against Gaza, reports
began to emerge from the Israeli press of incidents in which Israeli troops made decisions to
fire on Hamas targets regardless of whether Israeli civilians were present.

That the IDF’s initial reaction was chaotic at best is well-documented. Much of the early
military response came from the air, with little information for pilots and drone operators to
distinguish targets but orders to shoot anyway (Grayzone, 10/27/23). Citing a police source,
Haaretz (11/18/23) reported that at the Supernova music festival site, “an IDF combat
helicopter that arrived to the scene and fired at terrorists there apparently also hit some
festival participants.” But there are also mainstream Israeli media reports that credibly
suggest the IDF may have implemented a policy to sacrifice Israeli hostages.

Supernova music festival attendee Yasmin Porat had escaped the festival on foot to the
nearby village of Be'eri, only to be held hostage in a home with 13 others. One of the
captors surrendered and released Porat to IDF troops outside. She described how, after a
prolonged standoff, Israeli tank fire demolished that home and killed all but one of the
remaining lIsraeli hostages. Her account was verified by the other surviving hostage
(Electronic Intifada, 10/16/23; Haaretz, 12/13/23). One of the Israeli victims was a child who
had been held up as an example of Hamas's brutality (Grayzone, 11/25/23).

Yedioth Ahronoth (1/12/24; translated into English by Electronic Intifada, 1/20/24)—one of
Israel’s most widely read newspapers—published a bombshell piece that put these
revelations in context. The paper reported that the IDF instructed its members

to stop “at any cost” any attempt by Hamas terrorists to return to Gaza, using language
very similar to that of the original Hannibal Directive, despite repeated promises by the
defense apparatus that the directive had been canceled.

The Hannibal Directive—named for the Carthaginian general who allegedly ingested poison
rather than be captured by his enemies—is the once-secret doctrine meant to prevent at all
costs the taking of IDF soldiers as hostages, even at the risk of harming the soldier (Haaretz,
11/1/11). It was supposedly revoked in 2016, and was ostensibly never meant to be applied
to civilians (Haaretz, 1/17/24).

Yedioth Ahronoth reported:


https://www.aljazeera.com/opinions/2024/1/14/intent-in-the-genocide-case-against-israel-is-not-hard-to-prove
https://thegrayzone.com/2023/10/27/israels-military-shelled-burning-tanks-helicopters/
https://archive.vn/https://www.haaretz.com/israel-news/2023-11-18/ty-article/.premium/israeli-security-establishment-hamas-likely-didnt-have-prior-knowledge-of-nova-festival/0000018b-e2ee-d168-a3ef-f7fe8ca20000
https://electronicintifada.net/content/israeli-forces-shot-their-own-civilians-kibbutz-survivor-says/38861
https://www.haaretz.com/opinion/2023-12-13/ty-article-opinion/.premium/if-israel-used-a-procedure-against-its-citizens-we-need-to-talk-about-it-now/0000018c-6383-de43-affd-f783212e0000
https://thegrayzone.com/2023/11/25/israels-october-7-propaganda-tank-eyewitnesses/
https://w.ynet.co.il/yediot/7-days/time-of-darkness
https://electronicintifada.net/blogs/asa-winstanley/israeli-hq-ordered-troops-shoot-israeli-captives-7-october#translation
https://www.haaretz.com/2011-11-01/ty-article/after-shalit-some-idf-officers-see-a-dead-soldier-as-better-than-abducted/0000017f-dc35-d3ff-a7ff-fdb528760000
https://www.haaretz.com/israel-news/2024-01-17/ty-article/.premium/unlawful-unethical-horrifying-idf-ethics-expert-on-controversial-hannibal-directive/0000018d-186c-dd75-addd-faedd2b80000

It is not clear at this stage how many of the captives were killed due to the operation of
this order on October 7. During the week after Black Sabbath [i.e., October 7] and at the
initiative of Southern Command, soldiers from elite units examined some 70 vehicles
that had remained in the area between the Gaza Envelope settlements and the Gaza
Strip. These were vehicles that did not reach Gaza because on their way they had been
hit by fire from a helicopter gunship, a UAV or a tank, and at least in some of the cases,
everyone in the vehicle was killed.

Reports that the IDF gave orders to disregard the lives of Israeli captives have caused great
consternation in Israel (Haaretz, 12/13/23). An author of the IDF ethics code called it
“unlawful, unethical, horrifying” (Haaretz, 1/17/23). Yet any mention of the reports, or the
debates they have inspired in Israel, seems to be virtually taboo in the mainstream US
media.

The only mention of “Hannibal directive” FAIR could find in a major US newspaper the since
October 7 came in a New York Post article (12/18/23) paraphrasing a released hostage who

claimed that Hamas told them the Israel Defense Forces would employ the infamous
“Hannibal Directive” on civilians, a revoked protocol that once allegedly called on
troops to prioritize taking out terrorists even if it meant killing a kidnapped soldier.

‘A General’s Dilemma’

A version of Supernova attendee Porat’'s account was related a few days later in the New
York Times (12/22/23), which published a lengthy investigative report piecing together what
happened across the village of Be'eri. That report included a section about the standoff at
the house where Porat was held, under the subhead “A General’s Dilemma.” It did not
mention Porat’s prior revelations in Israeli media and the controversy they had caused.

The piece described how

the captors had forced roughly half of the hostages, including the Dagans, into Ms.
Cohen’s backyard. They positioned the hostages between the troops and the house,
according to Ms. Dagan and Ms. Porat.

After more than an hour of gunfire between the IDF and the gunmen, Ms. Dagan reported
seeing at least two hostages in the backyard “killed in the gunfire. It wasn’t clear who killed
them, she said.”

The article continued:

As the dusk approached, the SWAT commander and General [Barak] Hiram began to
argue. The SWAT commander thought more kidnappers might surrender. The general
wanted the situation resolved by nightfall.

Minutes later, the militants launched a rocket-propelled grenade, according to the
general and other witnesses who spoke to the Times.

"The negotiations are over,” General Hiram recalled telling the tank commander.
"Break in, even at the cost of civilian casualties.”


https://www.haaretz.com/opinion/2023-12-13/ty-article-opinion/.premium/if-israel-used-a-procedure-against-its-citizens-we-need-to-talk-about-it-now/0000018c-6383-de43-affd-f783212e0000
https://www.haaretz.com/israel-news/2024-01-17/ty-article/.premium/unlawful-unethical-horrifying-idf-ethics-expert-on-controversial-hannibal-directive/0000018d-186c-dd75-addd-faedd2b80000
https://nypost.com/2023/12/17/news/former-hamas-hostages-warn-of-colossal-danger-in-gaza-tunnels/
https://www.nytimes.com/interactive/2023/12/22/world/europe/beeri-massacre.html

The tank fired two light shells at the house.

Shrapnel from the second shell hit Mr. Dagan in the neck, severing an artery and killing
him, his wife said.

During the melee, the kidnappers were also killed.
Only two of the 14 hostages—Ms. Dagan and Ms. Porat—survived.

It's a shocking order; it's also shocking that the Times offered no comment about the order.
After the revelation caused a firestorm in Israel, including demands for an immediate
investigation by family of those killed in the incident, the Times (12/27/23) published a
followup about how General Hiram’s quote “stirred debate,” including multiple quotes from
the general’s defenders.

Ignoring the Context

Image: The New York Times (1/5/24) neglected to mention its earlier report about the IDF being willing
to sacrifice civilians.

A Palestinian Man Vanished Oct. 7.
His Family Wants to Know Who Killed
Him.

Seobwrils Abss Advean, whes bed i Esst Rerosalens, wis capiuned Ly

Harmas duneg ibs wnack om el His brothers speni wesks
inveatigahing what happened rest

il e arwew A& A [ T

There was another rare mention of Israeli friendly fire in New York Times (1/5/24), reporting
on Palestinian Jerusalem resident Soheib Abu Amar, who was also held hostage and
ultimately killed in the house Porat escaped from. Bizarrely, it did not mention the
controversy over Hiram’s order.

Under the headline, “A Palestinian Man Vanished October 7. His Family Wants to Know Who
Killed Him,” the Times traced Abu Amar’s disappearance that day, which began as a bus
driver for partygoers at the music festival. Describing his final moments, the Times wrote
that “Israeli security forces engaged in an intense battle with Hamas terrorists at the home”
in which nearly “all of the hostages were killed.” It later mentioned that “families of the
hostages...want an investigation to begin immediately,” but made no mention of Hiram’s
order.


https://www.nytimes.com/2023/12/27/world/middleeast/israel-beeri-hiram-hamas.html
https://www.nytimes.com/2024/01/05/world/middleeast/israel-gaza-palestinian-abducted.html?searchResultPosition=6
https://www.nytimes.com/2024/01/05/world/middleeast/israel-gaza-palestinian-abducted.html?searchResultPosition=6

None of these Times articles put the Be’eri incident in the context of the Israeli press reports
of other “friendly fire” incidents, and no other Times reporting has mentioned them, either,
leaving the impression that the Hiram order was an isolated incident.

This is especially remarkable, given that one of the reporters on the Yedioth Ahronoth story,
Ronen Bergenen, is also a New York Times contributor, and shared the byline on the Times'
Be’'eri investigation. His Yedioth Ahronoth revelations have yet to be mentioned in the
Times, or elsewhere in US corporate media.

‘A Small but Growing Group’

Meanwhile, the first time the Washington Post (1/21/24) made any mention of the
controversies, it did so indirectly, and only to dismiss them by conflating them with
conspiracy theories. Under the headline “Growing October 7 “Truther’ Groups Say Hamas
Massacre Was a False Flag,” Post“Silicon Valley correspondent” Elizabeth Dwoskin attacked
“truthers” who question the Israeli narrative of October 7, equating them with Holocaust
deniers.

The Post’s first subject was a woman named Mirela Monte, who subscribed to a Telegram
channel called Uncensored Truths. This convinced her that October 7 was a “’false flag’
staged by the Israelis—likely with help from the Americans—to justify genocide in Gaza.”
The Postreported that the channel had nearly 3,000 subscribers, but despite this relatively
miniscule reach, still used it as its lead example of dangerous misinformation.

Another target was an anonymous poster on the niche subreddit r/LateStageCapitalism, who
claimed that “the Hamas attack was a false flag for Israel to occupy Gaza and Kkill
Palestinians.” Though this is an internet forum largely consisting of memes, the
Post described the subreddit as “a community of left-wing activists.”

These were held up as examples of a “small but growing group” that “denies the basic facts
of the attacks,” pushes “falsehoods” and “misleading narratives” that “minimize the
violence or dispute its origins.” The Post cited a seemingly random woman at a protest who
claimed that “Israel murdered their own people on October 7”—linking her to “some in the
crowd” who allegedly shouted “antisemitism isn’t real.”

But the Post avoided any attempt to address the empirical question of whether Israel killed
any of its own on October 7. Dwoskin’s only reference to the reports from Israel come in a
paragraph meant to downplay that question:

Israeli citizens have accused the country’s military of accidentally killing Israeli civilians
while battling Hamas on October 7; the army has said it will investigate.

Dwoskin’s framing suggests these are minor concerns that are being appropriately dealt
with. But those accusations are not of accidental killings, but of deliberate choices to treat
Israeli civilians as expendable. And an internal army investigation is not the same as an
independent investigation.

Moreover, the IDF only agreed to investigate the Be’eri incident, not the question of whether
the Hannibal Directive was issued—and only after press scrutiny and public pressure,
demonstrating the importance of having journalists willing to challenge those in power
rather than covering up for them, as Dwoskin’s article did.


https://archive.vn/https://www.washingtonpost.com/technology/2024/01/21/hamas-attack-october-7-conspiracy-israel/
https://t.me/s/uncensoredtruths
https://www.reddit.com/r/LateStageCapitalism/
https://archive.vn/o/cGoeW/https://apnews.com/article/israel-hamas-hostages-investigation-friendly-fire-3b6fdd4592957340b32a8ee71505b8e9

Attacking Independent Journalism

Dwoskin continued by attacking independent media outlets that have been covering the
story: “But articles on Electronic Intifada and Grayzone exaggerated these claims to suggest
that most Israeli deaths were caused by friendly fire, not Hamas.”

Electronic Intifada and the Grayzone are among the few outlets that have exposed English-
language audiences to the reporting from Israel about the IDF’s attacks on Israeli civilians
on October 7. To criticize Grayzone's reporting (10/27/23), the Post cited the director of “an
Israeli watchdog organization dedicated to fighting disinformation,” who said that Grayzone
“distorts” a helicopter pilot’s account of having trouble “distinguishing between civilians and
Hamas.”

On the word “distorts,” Dwoskin hyperlinked to a Haaretz op-ed (11/27/23) attacking
Grayzone editor Max Blumenthal’s reporting. That piece accused him misusing ellipses when
he quoted the pilot from the Ynet piece who said there was “tremendous difficulty in
distinguishing within the occupied outposts and settlements who was a terrorist and who
was a soldier or civilian.”

Haaretz complained that Blumenthal's ellipses left out a statement from the pilot: “A
decision was made that the first mission of the combat helicopters and the armed drones
was to stop the flow of terrorists and the murderous mob that poured into Israeli territory
through the gaps in the fence.” Blumenthal, the paper complained, ignored that “the pilots
were assigned a different task: stopping the terrorists flowing in from Gaza,” and that there
was “no ambiguity in this task.”

However, this is entirely consistent with Blumenthal’s claim that “the pilots let loose a fury
of cannon and missile fire onto Israeli areas below.” Given that hundreds of hostages were
concurrently being taken from Israel into Gaza, there was a great deal of “ambiguity” in the
task of “stop[ping] the flow of terrorists...through the gaps in the fence.” It's highly relevant
that the pilot said it was very difficult to distinguish “who was a terrorist and who was a
soldier or civilian,” and that only later did the IDF “carefully select the targets.”

The Haaretz piece made several other dubious accusations, including charging Blumenthal
with using “biased language” when he described Hamas as “militants” and
“gunmen”—terms chosen by many establishment news outlets precisely to avoid bias (AP
on Twitter, 1/7/21; BBC, 10/11/23).

The op-ed also accused Blumenthal of omitting “everything related to the war crimes
committed by Hamas terrorists,” ignoring his clear statement in his article that “video
filmed by uniformed Hamas gunmen makes it clear they intentionally shot many lIsraelis
with Kalashnikov rifles on October 7.”

The Post offered no example of the Grayzone claiming “most” Israeli deaths were caused by
friendly fire, and FAIR could find no such claims in the outlet’s_October 7 coverage. It has,
however, reported extensively on the friendly fire reports in Israeli media that the Post has
so studiously avoided.

Hiding the Accusations

The independent Palestinian-run outlet Electronic Intifada has also based its reporting on


https://thegrayzone.com/2023/10/27/israels-military-shelled-burning-tanks-helicopters/
http://archive.vn/https://www.haaretz.com/israel-news/2023-11-27/ty-article-opinion/exposing-max-blumenthals-deceptive-claim-israel-is-responsible-for-most-october-7-victims/0000018c-102f-d65f-a7dd-f0ff7b550000
https://twitter.com/APStylebook/status/1347282015364800515?
https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-67076341
https://thegrayzone.com/tag/october-7/

articles and interviews from the Israeli press (e.g., Ynet, 10/15/23; Haaretz, 10/20/23,
11/9/23, 11/18/23; Times of Israel, 11/9/23). The WashingtonPost, however, only wrote that
El senior editor Asa Winstanley was “basing the story, in part, on a YouTube clip (10/15/23)
of a man who describes himself as a former Israeli general.”

As Winstanley noted in his response to Dwoskin, “‘Graeme Ipp’ described himself—and
actually was—an Israeli major, as | explain in detail in the piece itself.” The Post did not link
to the article, video or give any citation to help readers find the article in question, which
served to conceal the blatant misquotation.

The Post also misquoted Winstanley to claim he wrote that “most” of the Israeli civilians
were killed by the Israeli military that day. In reality, Winstanely (Electronic Intifada,
11/23/23) wrote that Ipp’s testimony was confirmation that “Israel killed many, if not most,
of the civilians that died during the Palestinian offensive.”

Had the Post actually pointed its readers to the reporting from the Grayzone and Electronic
Intifada, readers may have been able to more easily understand Dwoskin’s distortions. But
discrediting those outlets serves an important political purpose: Along with Mondoweiss,
they are some of the only English-language outlets that have covered the bombshell
revelations that appear frequently within the Israeli press. Attacking their reporting hides
from US public view the numerous accusations of deliberate mishandling of intelligence and
mass killing by the IDF of its own civilians.

Holocaust Denial?

Image: Mondoweiss (2/1/24): “Stories of atrocity, sometimes cobbled together from unreliable
eyewitnesses, sometimes fabricated entirely, have made their way to heads of state and been used to
justify Israel’s military violence.”

We deserve the truth about what
happened on October 7

HICE BUERANE

B



https://www.ynet.co.il/news/article/b111niukzt
https://www.haaretz.co.il/news/politics/2023-10-20/ty-article-magazine/.premium/0000018b-499a-dc3c-a5df-ddbaab290000?fbclid=IwAR1bObZUau2KRdEvOvGqskFyVLkVxknDg7dHm9dfgsbUbi8ECFJQZYri0As
https://www.haaretz.co.il/digital/podcast/weekly/2023-11-09/ty-article-podcast/0000018b-b3a5-d3c1-a39b-bfe55acb0000
https://www.haaretz.com/israel-news/2023-11-18/ty-article/.premium/israeli-security-establishment-hamas-likely-didnt-have-prior-knowledge-of-nova-festival/0000018b-e2ee-d168-a3ef-f7fe8ca20000
https://www.timesofisrael.com/amid-war-and-urgent-need-to-id-bodies-evidence-of-hamass-october-7-rapes-slips-away/
https://www.youtube.com/watch?t=1768&v=sWL5DUDJfrE
https://twitter.com/AsaWinstanley/status/1749459267118092451
https://electronicintifada.net/content/evidence-israel-killed-its-own-citizens-7-october/41156
https://mondoweiss.net/2024/02/we-deserve-the-truth-about-what-happened-on-october-7/
https://www.oct7factcheck.com/baby-repeatedly-stabbed-and-thrown-in-trash
https://www.oct7factcheck.com/The-Blinken-Story-6b6bd13a0d494c0287f769301e2e5b26

A sizable chunk of the Washington Post‘s article centered on interviews with pro-Israel
“experts” linking October 7 “truthers” to Holocaust denialism, or promoting “internet-driven
conspiracy theories.” Dwoskin cited Emerson Brooking, a researcher from the NATO-
affiliated Atlantic Council think tank, who warned that “the long tail of Holocaust denial is a
lesson in what may happen to October 7.”

Dismissing any actual investigation into the facts, Brooking says, “It's generally indisputable
that Hamas did something—the pro-Hamas camp can’t erase that entirely.” He never
specifies what that “something” was—the exact issue in question. Instead, he assumes that
“something” is settled fact, and that anyone who investigates it is trying to “chip away at it”
in an attempt at “rewriting...history.”

The Post equates people questioning the Holocaust—which has a factual record established
over decades of international investigations, scholarship and research—with questioning the
details of what Hamas called the Al Agsa Flood, which has only ever been investigated by
the Israeli government. That government, it should be recalled, has a documented record of

blatantly lying and fabricating evidence.

Israel’s justification for its relentless assault upon Gaza has depended in large part upon its
narrative. Since October 7, the Israeli government has blocked or rejected any serious
international inquiry into the attacks or the IDF response. The US government has declined
to call for or engage in any investigation.

On the other hand, in a recent statement, Hamas—which maintains that the Al Agsa Flood
was a military, not a terror, operation—has publicly agreed to cooperate with an
international investigation into its own war crimes (Palestine Chronicle, 1/21/24).

Many of the most lurid claims that mobilized public opinion in support of Israel’s attack (e.g.,
40 beheaded babies, babies cooked in ovens, etc.) have since been debunked and
disproven (Mondoweiss, 2/1/24). In fact, Haaretz (11/18/23) revealed that Hamas had no
prior knowledge of the festival they were accused of targeting.

Israeli and US officials repeatedly attribute all civilian deaths to Hamas, even though this is
certainly false. Clearly, then, some Israeli civilian casualties have been “blame[d] on another
party.”

How many lIsraeli civilians were actually killed by Hamas, and how many by Israel? Was the
Al Agsa Flood a terrorist attack designed to kill as many civilians as possible? These are
important questions that have yet to be conclusively and independently answered, but the
Washington Post seems to want to dissuade people from even asking them. In evoking the
specter of Holocaust denial, Dwoskin and the Post are not defending the truth, but
attempting to protect readers from it.

*

Note to readers: Please click the share button above. Follow us on Instagram and Twitter
and subscribe to our Telegram Channel. Feel free to repost and share widely Global
Research articles.

Bryce Greene is a writer based in Indiana.

Featured image is from FAIR


https://fair.org/home/media-ignore-government-influence-on-facebooks-plan-to-fight-government-influence/
https://fair.org/home/media-ignore-government-influence-on-facebooks-plan-to-fight-government-influence/
https://www.nytimes.com/2023/11/17/us/politics/israel-al-shifa-hospital-hamas-evidence.html
https://www.aljazeera.com/news/2023/10/20/what-have-open-source-videos-revealed-about-the-gaza-hospital-explosion
https://www.reuters.com/world/senate-rejects-measure-force-human-rights-report-israel-2024-01-17/
https://www.palestinechronicle.com/wp-content/uploads/2024/01/PDF.pdf
https://www.palestinechronicle.com/hamas-document-reveals-why-we-we-carried-out-al-aqsa-flood-operation-summary-pdf/
https://mondoweiss.net/2024/02/we-deserve-the-truth-about-what-happened-on-october-7/
https://www.haaretz.com/israel-news/2023-11-18/ty-article/.premium/israeli-security-establishment-hamas-likely-didnt-have-prior-knowledge-of-nova-festival/0000018b-e2ee-d168-a3ef-f7fe8ca20000
https://thehill.com/homenews/administration/4374472-biden-mourns-presumed-death-american-killed-by-hamas/#:~:text=He%20also%20renewed%20his%20vow,killed%20by%20the%20militant%20group.

The original source of this article is FAIR
Copyright © Bryce Greene, FAIR, 2024

Comment on Global Research Articles on our Facebook page

Become a Member of Global Research

Articles by: Bryce Greene

Disclaimer: The contents of this article are of sole responsibility of the author(s). The Centre for Research on Globalization will
not be responsible for any inaccurate or incorrect statement in this article. The Centre of Research on Globalization grants
permission to cross-post Global Research articles on community internet sites as long the source and copyright are
acknowledged together with a hyperlink to the original Global Research article. For publication of Global Research articles in
print or other forms including commercial internet sites, contact: publications@globalresearch.ca

www.globalresearch.ca contains copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the
copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of "fair use" in an effort to advance
a better understanding of political, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those
who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted
material for purposes other than "fair use" you must request permission from the copyright owner.

For media inquiries: publications@globalresearch.ca



https://fair.org/home/shielding-us-public-from-israeli-reports-of-friendly-fire-on-october-7/
https://www.globalresearch.ca/author/bryce-greene
https://fair.org/home/shielding-us-public-from-israeli-reports-of-friendly-fire-on-october-7/
https://www.facebook.com/GlobalResearchCRG
https://store.globalresearch.ca/member/
https://www.globalresearch.ca/author/bryce-greene
mailto:publications@globalresearch.ca
https://www.globalresearch.ca
mailto:publications@globalresearch.ca

