
| 1

Media Cleansing: Dirty Reporting Journalism &
Tragedy in Yugoslavia, by Peter Brock
Book Review

By Edward S. Herman
Global Research, December 29, 2005
Z Magazine 29 December 2005

Region: Europe
Theme: Media Disinformation

In-depth Report: THE BALKANS

Los Angeles: gmbooks.com, 2005

 Review by Edward S. Herman

This important and valuable book complements perfectly the superb volumes on Yugoslavia
by Diana Johnstone  (Fools’ Crusade) and Michael Mandel (How America Gets Away With
Murder). Johnstone provides essential history and context to the Balkan wars, analyzing the
indigenous  participants,  their  backgrounds,  motivations  and  strategies,  and  the  very
important  role  played there by external  interveners  (the Croatian and Bosnian Muslim
diaspora  and  PR  firms,  Austria,  Germany,  the  United  States,  and  the  UN  and  Yugoslavia
Tribunal [ICTY]). Mandel provides an outstanding study of  the recent U.S. aggressions and
the role and abuse of international law and the ICTY in facilitating those aggressions. Brock
focuses  on   the  role  of  the  media,  which  like  the  NATO powers  and  ICTY  were  “co-
belligerents,” doing yeoman service in advancing the program of  the individuals, groups
and governments that  wanted war.  “Embedded” journalists  did not  start  with the Iraq
invasion-occupation; voluntary embeds were a dominant feature of  the Western media in
the Balkans conflicts. 

The huge irony that Brock reveals so clearly is that the media co-belligerents, pushing
relentlessly for more aggressive action, supposedly in the interests of  stopping ethnic
cleansing and killing,  played into the hands of  parties with a political agenda that assured
and produced far more ethnic cleansing and killing than might have taken place without
their bellicosity and war propaganda service. The same irony is clear in Johnstone’s and
Mandel’s volumes that deal with the ends and means of  the indigenous and external
participants. The focus on “justice” as opposed to peace, and the demonizing of the Serbs
and making them the unique group needing punishment, was the vehicle used by Bosnian
Muslim leader Alija Izetbegovic and his close associates, and Clinton/Albright and Kohl-
Genscher  and  their  associates,  to  prevent  a  peaceful  settlement–most  importantly  in
backing out of the 1992 Lisbon Agreement–and to work incessantly to get NATO to intervene
militarily  on  behalf,  first,  of   Izetbegovic  and  the  Bosnian  Muslims  and  then  the  Kosovo
Liberation Army and Kosovo Albanians.  Brock shows that the media served these pro-
violence and anti-peace ends relentlessly and effectively.

He argues convincingly that this was a model case of  “pack journalism,” and also of what
has been called “advocacy journalism” or “the journalism of attachment.” The journalists
were quickly convinced that good was fighting evil, or that it was obligatory and less risky to

https://www.globalresearch.ca/author/edward-s-herman
https://www.globalresearch.ca/region/europe
https://www.globalresearch.ca/theme/media-disinformation
https://www.globalresearch.ca/indepthreport/the-balkans


| 2

take this as a given, and so they joined the pack and became advocates attached to the
supposed good side and their victims. This was aided in the Balkans by the fact that most of
the journalists didn’t know the language or history of the area, and that, because of the
threat of bodily harm in trying to do real journalism, they tended to congregate in protected
areas—many of them, as one cynical observer noted, only reported what they saw “150
meters on either side of the  Holiday Inn” (General Lewis MacKenzie).

This made them dependent for “news” on one another and on the official sources happy to
service their  needs.  As they stayed in  the part  of  Sarajevo controlled by the Bosnian
Muslims, they, along with U.S. officials, were the main sources of news, and as Brock notes
they were hardly aware of the existence of a large Serb population in Sarajevo, some 50,000
of whose members left or were driven out of the city. The pack were even unaware of the
exodus of the Jewish population of Sarajevo (pp. 131-3), quietly threatened by the dominant
Muslims and recalling well (like the Serbs) the murderous behavior of  the Muslims and
Croats in the era of  Nazi rule during World War II.

The  pack  journalists  in  Sarajevo  (and  elsewhere  in  the  Balkans)  were  thus  highly
manageable, knowing the broader truth in advance, dispensing with notions of substantive
objectivity  and  balance,  and  on  the  hunt  for  stories  that  would  both  confirm  the
institutionalized bias–and therefore please their editors at home–and advance the cause
that  they  advocated  and  for  which  they  campaigned.  Journalists  like  David  Rieff,  Roy
Gutman and  Ed  Vulliamy openly  acknowledged  that  they  were  campaigners  for  more
aggressive NATO intervention (i.e., war), and they were by no means alone. But this meant
that they had ceased to be serious journalists who would check out the facts and claims of
all sides and provide a full and fair picture of  the complex events in the struggle. They
would instead gravitate to stories that advanced the cause and would treat them with
uncritical zeal. As another cynical observer described it, this meant that Izetbegovic “could
play  them  like  a  Stradivarius,”  and  in  effect  use  them  as  agents  of  Bosnian  Muslim
propaganda and disinformation.  (The more “balanced”  Roy Gutman was played like  a
Stradivarius  by  the  Croatian  information  service  and  U.S.  Embassy  as  well  as  Muslim
authorities.)

This pack and bandwagon process fed on itself. As it focused only on the victimization of the
Bosnian Muslims, featuring grim pictures and stories of  their suffering, ignoring Serb victims
and context, and aided by the parallel agenda and bias of the ICTY and Western political
establishment, the party line of  almost exclusively one-sided evil was steadily reinforced.
(Former State Department official  George Kenney’s research disclosed, however,  that “the
percentage  of  each  population  base  killed  was  roughly  identical,”  and  even  an  ICTY-
sponsored  study  found  Serb  deaths  not  far  below  their  proportion  of   the  Bosnia-
Herzegovina population–see Ewa Tabeau and Jacub Bijak,   “War-related Deaths  in  the
1992–1995 Armed Conflicts in Bosnia and Herzegovina: A Critique of Previous Estimates and
Recent Results,”  European Journal of Population/Revue européenne de Démographie, June,
2005).   Gullibility  and the demand for  more spectacular  showings of   evil  encouraged
increasingly  irresponsible  reporting  and  claims  of   victimization  in  “rape  camps”  and
Auschwitz-like “death camps.” The books of these journalists would be what Brock calls
“victim  epics,”  with  politically  correct  selective  victimization  based  largely  on  witness
evidence supplied by partisan sources that was regrettably “unconfirmed.”

Brock has a detailed and convincing deconstruction of the claims of  rape camps and rape
as a Serb military tactic and exclusive (chapter 5). While certainly never denying Serb rapes,
he shows that there is not the slightest evidence that Serb rapes were more numerous or

http://www.springerlink.com/(ze3qfg45eqaiph2v3qbovh45)/app/home/contribution.asp?referrer=parent&backto=issue,5,10;journal,1,34;linkingpublicationresults,1:102885,1
http://www.springerlink.com/(ze3qfg45eqaiph2v3qbovh45)/app/home/contribution.asp?referrer=parent&backto=issue,5,10;journal,1,34;linkingpublicationresults,1:102885,1
http://www.springerlink.com/(ze3qfg45eqaiph2v3qbovh45)/app/home/contribution.asp?referrer=parent&backto=issue,5,10;journal,1,34;linkingpublicationresults,1:102885,1
http://www.springerlink.com/(ze3qfg45eqaiph2v3qbovh45)/app/home/contribution.asp?referrer=parent&backto=issue,5,10;journal,1,34;linkingpublicationresults,1:102885,1


| 3

organized  than  those  of  Bosnian  Muslim  or  Croatian  forces.  He  points  out  that  the
documentation of Serb rape victims is more extensive and of better quality than that of 
victims of  Serbs, despite the sizable resources put into collecting evidence of the latter. The
Serb data just never could attract the interest of the pack (and the same was true of  the
pack’s treatment of  Serb dossiers of  war crimes and prison camps in which Serbs were
victims). The bias confused the media—Paul Lewis writing in the New York Times on “Rape
Was  Weapon  of  the  Serbs”  (Oct.  20,  1993)  noted  that  a  UN  report  had  identified  “800
victims by name,” but Lewis failed to mention that they were Serb women. The estimates of
50,000 or 20,000 rape victims of Serbs were based on no evidence whatsoever, and the
belief that rape was a special Serb crime rested strictly on the overwhelming political  bias
of the pack and superior public relations and propaganda activity of  the Croats and Bosnian
Muslims. (A January 1994 UN report evaluating all the documentation on rapes, excluding
evidence  from  the  Serbs,  listed  126  confirmed   victims.  This  finding  did  not  interest  the
media.)

 The media role in this hysterical propaganda barrage, with the best of the reports noting
that the claims are “unconfirmed” (!), was a scandal,  reflecting a media completely out of
control and justifying UN official Aracelly Santana’s comment that “I’ve never seen so much
lack of professionalism  and ethics in the press.” The UN representatives and British officials
dealing with the media in Sarajevo looked upon the pack with contempt as a destructive
force, some of them even calling its members “the reptiles.”

Brock also has a very good discussion of the famous photo of Fikret Alic, taken at the
Trnopolje transit camp in August 1992, another fine illustration of the quest for denigration
of the enemy and the lack of scruple of  Western reporters and media. He shows that the
three British reporters,  two from Independent Television News (ITN) and one from the
Guardian, sought out the uniquely emaciated man among the camp residents, and carefully
arranged for a photo that made it look as if  Alic was enclosed in a fenced prison,  the
reporters having deliberately placed themselves behind four strands of  rusted and sagging
barbed wire, strung haphazardly between two posts, with a thin chicken wire mesh hanging
beneath, with Alic on the other side. “The cameramen and layout editors cropped the
photos of  Alic so that the three or four strands of barbed wire were emphasized.” There was
no barbed wire fence around the camp, which was a transit facility and not even a prison
encampment, and  the refugees in the camp were even free to leave.

But the Fikret Alic picture was quickly seized upon by the Western media, and juxtaposed
with pictures of Belsen and Auschwitz, and the media featured this “death camp” with
frenzied  indignation  and  thoroughgoing  dishonesty.  Compelling  evidence  by  Thomas
Deichmann that the photo was a propaganda fraud led to a journalistic bloodbath: “The
reactionary  attacks  from  pack-journalism’s  interventionists  commenced  with  fury  and
gusto,” and led to a libel suit and bankruptcy of  the British magazine Living Marxism that
had published Deichmann’s article. The suit was lost by Living Marxism not on the ground
that the facts in the article were wrong but rather that it had not been proved that there was
an  intent  to  deceive—the  huge  deception,  which  happened  to  fit  both  the  biases  of   the
reporters, editors and Western establishment, was inadvertent!

This  deceptive photo worked wonders in advancing the demonization process and war
agenda,  and though based on serious misrepresentation it   was not  correctible in the
mainstream and remains alive today (in Emma Brockes’ recent attack on Noam Chomsky in
The Guardian she mentions that ITN won its libel suit on this topic, but she failed to note



| 4

that it was won on the question of intent, not  on the question of whether the facts relating
to the photo were  misleading). And the pack journalists would provide a steady stream of 
followup negatives, always one-sided and  stripped of context, and often falsifications. Brock
has a number of  pages that simply list misrepresentations, sometimes photos of victims
identified  as  Muslims  but  actually  Serbs  (see  pp.  30-32,   122-4,  170-2),  and  dozens  of
illustrations of   blatant bias are scattered throughout the book.  Brock also shows how
regularly the pack journalists would report on Serb attacks on various towns—e.g., Goradze,
Mostar, Bihac, Vukovar, and Struga—never mentioning either the fact that the towns had
previously been ethnically cleansed of Serbs, or that the Serbs were retaliating for recent
attacks emanating from these towns. The decontextualization and misreading of  the recent
sequence  of  events  was  standard  reportorial  operating  practice,  resting  on  bias  plus
uncritical dependence on Bosnian Muslim or Croat  sources. (On lies regarding the Serb
attack on Goradze, pp. 75-76;  on Vukovar, pp. xiii-xv; on  the remarkable effectiveness of
Croat propaganda and lack of  integrity of AP and other Western sources at Struga,  pp.
42-45; on Michael Gordon’s lies on the numbers in Serb concentration camps, pp. 80-81).   

Brock notes that there were dissenters from party line pack journalism, but he shows that
these were quickly attacked and marginalized, in a familiar process. This is the “media
cleansing,” that permitted the triumph of “dirty reporting.” Brock himself, having written an
article critical of the already closed party line media coverage back in 1993 (“Dateline
Yugoslavia: The Partisan Press,” Foreign Policy, Winter 1993-1994), was harshly assailed by
members of the pack, and the publisher of  his article was also put under pressure and
threatened for this deviationism. George Kenney, a former State Department official working
on the Balkans, who had quit because of  insufficient U.S. intervention in the ongoing wars,
changed his views and became a serious critic of the party line. Kenney, like Brock, was
quickly subjected to nasty attacks and dropped by the BBC and U.S. mainstream media as a
commentator  on the Balkans  struggle.  Even Lt.  General  Michael  Rose,  the  UNPROFOR
commander in Sarajevo, was subjected to slashing attacks by pack members, who resented
his frequent confutations of  pack disinformation, and who, as campaigners for the Bosnian
Muslims, were angry at the failure of  UNPROFOR to bomb the Serbs (see Brock’s crushing
analysis  of  Peter  Jennings’  biased,  ignorant  and  nasty  attack  on  Rose–“The
Peacekeepers—How the UN Failed in Bosnia,” ABC, April 24, 1995, at pp. 175-6; and on
Jennings’ and ABC’s journalistic abuses more broadly, p. 173 ).

 Perhaps the most interesting case was that of David Binder, who writes a Foreword to
Brock’s book under review here, and who was the most experienced and knowledgeable
New York Times reporter working in the Balkans in the 1980s and 1990s. Binder, however,
was not a party liner, having witnessed and reported on the Kosovo Albanians attempts to
drive Serbs out of Kosovo in the 1980s and who recognized that important elements of that
community were striving for ethnic purification. But with the firming up of the party line in
the 1990s his insistence on sometimes reporting items putting the Bosnian Muslims or
Kosovo Albanians in  a bad light  was looked upon with disfavor  by his  editors.  In  one
notorious case discussed by Brock,  Binder wrote an article based on the testimony of
numerous  qualified  UN  and  military  insiders  that  pointed  to  the  Bosnian  Muslims  as  the
source of  the bomb that killed mainly Bosnian Muslim civilians in Sarajevo in the Markale
market bombing of February 5, 1994, but which helped sell more aggressive NATO actions
against the Serbs. The Times refused to publish the article, which forced Binder to resort to
a Swiss newspaper, Die Weltwoche and the journal Foreign Policy (“Anatomy of a Massacre,”
Winter 1994-95).



| 5

Eventually Binder was removed from reporting on the Balkans in favor of reporters like
Roger Cohen, Carlotta Gall, Marlise Simons, and John F. Burns, who were prepared to toe the
party line–and sometimes disseminated lies, but only lies that reinforced the party line and
its  biases  (see  the  discussion  of  John  F.  Burns  below).  The  treatment  of  Binder  was
reminiscent of the removal of  Raymond Bonner from reporting on Central America in the
1980s, after Bonner failed to stop sending in copy on the murderous operations  of  the U.S.-
supported Salvadoran army. The firing of Bonner was widely seen as a warning to journalist
deviationists; the removal of  Binder and the attacks on Brock and Kenney had a similar
chilling effect.   

Under the pack system, and with the triumph of the demonization process and simple
Manichean world view of the struggle, there was a  massive voluntary embedding and
collapse of journalistic standards. The rush was on to illustrate villainy at all costs, a process
also  notorious  at  the end of  the Kosovo war  in  June 1999 when NATO-country   pack
journalists rushed into Kosovo searching for rape victims, dead bodies, and stories of  Serb
atrocities. In this environment journalistic fraud flourishes and gullibility is great, making the
journalists  sitting  ducks  for  interested  propagandists.  If  Bosnian  Muslim  officials  claimed
200,000 Bosnian Muslim victims in 1992-1993, that was swallowed uncritically by the media
(and Clinton)  despite implausibility, inconsistencies, and  doubts expressed by the likes of
George Kenney. This figure persists up to today–see the editorials “Bosnia, 10 Years Later”
in the New York Times,  Nov. 25, 2005 and “Bosnia’s Slow Progress,” Washington Post, Nov.
29–despite repudiation even by ICTY-sponsored sources, which have lowered the number for
deaths on all sides, civilian and military, to something like 100,000. (See the Tabeau/Biljac
study cited earlier.)  We may recall  the  history  of  the  figure  of   2  million  murdered by the
Khmer  Rouge  in  Cambodia,  first  provided  by  Jean  Lacouture  in  early  1977,  then
acknowledged by him to have been created out of  the whole cloth,  but accepted and
persisting up to today. The rule for demonized enemies is that the worst is believable and
can be institutionalized even if demonstrably fraudulent.

Brock shows that it was a regular practice for the media to swallow and transmit without
verification Bosnian Muslim official  and even ham radio station claims of deaths in various
battle  zones.  These  were  almost  always  inflated  or  entirely  false,  but  the  media  took  the
bait,  and  while  disappointed  to  find  later  that  they  had  been  gulled,  neither  issued
corrections nor  learned to be cautious. There were no real costs for the journalists or media
in making errors damaging to the demonized enemy

Brock is at his best in analyzing the work of  John F. Burns of the New York Times and Roy
Gutman of Newsday, who shared the 1993 Pulitzer Prize for journalism  for their work in
Bosnia. Brock shows that this award is a perfect manifestation of the corruption of  the
“journalism of attachment” and of  the Pulitzer award system, which is an index of  the
corruption of  journalism more broadly. The Burns case is the more dramatic, and even
funny, as Burns got the award based in large part on a long Times article that focused on
the confession of  a Bosnian Serb prisoner of the Muslims,  Borislav Herak, who confessed to
having murdered 29 Muslims and raped eight women. Burns’s article was billed as offering
“insight into the way thousands of others have died in Bosnia.”

Burns, who was well-known at the time to be an Izetbegovic favorite, had been given quick
access  to  Herak,  along  with  a  Soros-funded  movie-maker  (whose  presence  at  the
interrogation  was  never  acknowledged  in  the  Burns  report).  Herak  appeared  very
frightened,  told his story to Burns “partly in the presence of prison officials,” and after one
session asked Burns  to get the prison authorities to promise not to beat him after his



| 6

testimony! There was no corroborating evidence in corpses or eyewitnesses to his alleged
crimes, and a fellow Bosnian Serb arrested with Herak had said right away that Herak was
lying.  Both Burns and the movie-maker  suppressed  the fact  that  Herak had accused
UNPROFOR head, Canadian General Lewis MacKenzie, of  having raped  Bosnian women in a
local bordello. Burns acknowledged  to MacKenzie that this would reduce Herak’s credibility
and spoil the story, but he suppressed the information in violation of  professional standards
and in support of lies that  he should have known were lies.  

Several  years later  Herak recanted,  claiming that  he had been tortured and forced to
memorize his confession lines. Shortly after this admission two of his alleged murder victims
turned up alive. The Times, in reporting on the appearance of the two supposed Herak
victims, said that this was an embarrassment to the Bosnian Muslim government, but it
found nothing embarrassing in the incident to the New York Times, and there has been no
move  by  the  Pulitzer  award  committee  to  remove  Burns’  Pulitzer  award  based  on  a
confession under torture with compromising evidence suppressed.

Brock has quite a few other illustrations of Burns’ violations of  journalistic ethics. Burns
pioneered in alleging 200,000 Muslim deaths in the warfare as early as July 1993, up from
his estimate in April of 140,000;  and, “venturing less and less outside Sarajevo, [Burns]
consistently  reported  the  government’s  inflated  casualty  counts  during  the  war.”  On  the
MacNeil-Lehrer News Hour (Jan. 10, 1994) Burns upped the ante to 300,000 killed and
900,000 wounded. (For other Burns lies, misrepresentations and suppressions of evidence,
pp. 77-80, 187.)

Brock’s analysis of the work of Roy Gutman is equally devastating. He shows compellingly
that Gutman was not A Witness to Genocide (the title of Gutman 1993 book based on his
dispatches from Bosnia), but rather an agent of  propaganda provided, directly or indirectly,
by parties with an axe to grind. Many of his sources were not witnesses but purveyors of 
hearsay evidence from alleged witnesses. Gutman treated his sources uncritically; even
speaking at one point of “reliable rumors.” He rarely demanded–and even more rarely
obtained and supplied–any corroboration to  allegations  of   Serb abuse.  If  the Bosnian
Muslims and Croats claimed 100,000 prisoners in Serb prison camps that was enough for
Gutman; the fact that the Red Cross estimated that there were only some 10,000 prisoners
in the camps of the Serbs, Croats and Bosnian Muslims taken together was of no interest to
him; their finding meant that his preferred larger number was “unconfirmed.” His business
was making the case against the bad guys, and he didn’t just cut corners in making that
case, with the help of  his  badly compromised sources he wrote works of fiction that had
some “unconfirmed” elements of  reality.

Gutman located most of his sources with the help of Croatian, Bosnian Muslim and U.S.
Embassy intermediaries, most extensively from the Croatian Information Center (CIC), a
government propaganda agency whose work Gutman  found to be “more or less scholarly.”
Gutman claimed to have met a major propaganda agent of the CIC, and Gutman source,
Jadranka Cigelj, “by chance,” but he admits to having gotten a number of witnesses (or
purveyors  of  witness  hearsay)  from   Croatian  “charitable  foundations”  and  the  U.S.
embassy. As one critical journalist (Joan Phillips) put it, his death camp stories “are based on
very few accounts from alleged survivors. They rely on hearsay and double hearsay. They
are given the stamp of authority by speculation and surmise from officials.”

Gutman was very free in using analogies to Belsen, Auschwitz  and references to “death
camps” and “concentration camps,”  “deportations,” and estimates of  Serb death camp



| 7

killings  running  up  to  5,000,  although  his  word  usage  and  numbers  varied  based  on
probable audience knowledge and receptivity. The lack of scruple here was marked, and
misstatements were frequent. “It was like Jews being deported to Auschwitz” was a lie, as
there was no evidence whatsoever that Bosnian Muslims moved around by the Serbs were
going to gas chambers.  Phillips notes that  the 350 journalists  who rushed into Bosnia
looking for death camps “didn’t find them, nor did they find any evidence that they existed.”
There was in fact never any evidence that treatment in the Bosnian Serb camps was any
worse than that in the Croatian and Bosnian Muslim camps, that were of no interest to
Gutman.

Brock’s detailed analysis of Gutman’s work (pp. 87-116) is a compelling study in journalistic
malpractice that should by read by every student of the media, especially given the fact
that the outrageous performance that Brock describes here resulted in a Pulitzer prize,
shared by Gutman’s rival in disinformation John F. Burns! Gutman didn’t relish any analysis
by Brock, warning him by e-mail that his Witness to Genocide could “not be quoted under
any circumstances.” He didn’t even relish exposure at the Hague, refusing to testify there,
where he would have had to deal with cross-examination.

Brock’s book has many other good things in it, like a discussion of  the role of George Soros,
public relations firms, Germany, the Vatican, and of course the Tribunal as an instrument of 
NATO. It is a very important work filling a needed gap in the critical literature on the Balkans
wars and enlightening on the work of the mainstream media. It is a sad commentary on the
intellectual culture that this book, like that of Johnstone and Mandel, which contests an
institutionalized party line, will be ignored in the mainstream.

Equally troubling, just as neither Johnstone nor Mandel was reviewed in the supposedly
“left” Nation, In These Times,  Progressive, and Mother Jones, there is a good chance that
Brock will  join them in being bypassed in favor of less “controversial” works. This is a
testimonial to the ability of  imperialism to make an official party line on an imperial project
unchallengeable even on its purported left. This is hegemony at its finest.      

The original source of this article is Z Magazine
Copyright © Edward S. Herman, Z Magazine, 2005

Comment on Global Research Articles on our Facebook page

Become a Member of Global Research

Articles by: Edward S. Herman

Disclaimer: The contents of this article are of sole responsibility of the author(s). The Centre for Research on Globalization will
not be responsible for any inaccurate or incorrect statement in this article. The Centre of Research on Globalization grants
permission to cross-post Global Research articles on community internet sites as long the source and copyright are
acknowledged together with a hyperlink to the original Global Research article. For publication of Global Research articles in
print or other forms including commercial internet sites, contact: publications@globalresearch.ca
www.globalresearch.ca contains copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the
copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of "fair use" in an effort to advance
a better understanding of political, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those

https://www.globalresearch.ca/author/edward-s-herman
https://www.facebook.com/GlobalResearchCRG
https://store.globalresearch.ca/member/
https://www.globalresearch.ca/author/edward-s-herman
mailto:publications@globalresearch.ca
https://www.globalresearch.ca


| 8

who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted
material for purposes other than "fair use" you must request permission from the copyright owner.
For media inquiries: publications@globalresearch.ca

mailto:publications@globalresearch.ca

