® GlobalResearch

Center for Research on Globalizaticn

Global Warming Censored: How the Major Networks
Silence the Debate on Climate Change

By Julia A. Seymour and Dan Gainor Theme: Environment, Media Disinformation
Global Research, April 09, 2008 In-depth Report: Climate Change

businessandmedia.org/ 9 April 2008

So much for that job requirement of balance and objectivity. When it came to global
warming the media clearly left out dissent in favor of hype, cute penguins and disastrous
predictions.

“They [penguins] are charismatic, endearing and in serious trouble,” warned NBC's Anne
Thompson on the Dec. 12, 2007, “Nightly News.” Thompson didn’t include any
disagreement.

While the networks had plenty of time to worry about the future of birds, most network
news shows didn’t take much time to include any other point of view even though hundreds
of scientists have expressed skepticism of manmade climate change theory.

Another NBC reporter, Kerry Sanders, hyped the threat of warming to polar bears and
walruses on Dec. 9, 2007, “a world scientists say may melt away by 2050.” Sanders didn’t
include any scientists who disagreed with that claim.

The lack of balance on the issue prompted one network journalist, John Stossel of ABC, to
do a story on the media’s one-sidedness on “20/20” Oct. 19, 2007.

“You've heard the reports. The globe is warming. And it's our fault. And the
consequences will be terrible. But you should know there is another side to this story,”
teased Stossel as he began his “Give me a Break” segment.

There is another side to the issue. In one story, Stossel interviewed four scientists critical
of the so-called “consensus” on global warming. That’s four more dissenting scientists than
CBS put on its network in six entire months.

To better assess network behavior on this key topic, the Business & Media Institute
examined 205 stories from ABC, CBS and NBC that mentioned “global warming” or “climate
change” between July 1, 2007, and Dec. 31, 2007.

BMI found skepticism was shut out of a vast majority of reports. Overall, a measly 20
percent had any dissent at all referenced by a journalist or guest.

Skeptical voices were suppressed by the networks, outnumbered by nearly a 7-to-1 ratio
by those promoting fear of climate change or being used by the network for the same
purpose. CBS had an even worse record: nearly 38 proponents to one skeptic.


https://www.globalresearch.ca/author/julia-a-seymour
https://www.globalresearch.ca/author/dan-gainor
http://businessandmedia.org/
https://www.globalresearch.ca/theme/environment
https://www.globalresearch.ca/theme/media-disinformation
https://www.globalresearch.ca/indepthreport/climate-change

Lengthy segments like Scott Pelley’s Oct. 21, 2007, “60 Minutes” story on “The Age of
Megafires” certainly had time to include an alternative point of view to the notion that global
warming is largely responsible for bigger, hotter fires in the American West. But Pelley
skipped those voices - voices like a University of California Merced professor published on
the Washington Spokesman-Review Web site about the California wildfires.

According to Alan Zarembo’s Oct. 24, 2007, story, “Scientists said it would be difficult to
make that case, given the combustible mix of drought and wind that has plagued the region
for centuries or more.”

Anthony Westerling, a UC-Merced professor and climate scientist, told Zarembo that the
wildfires were the result of two “staples of the region’s climatic history,” meaning “strong
Santa Ana winds” and “a drought that turned much of the hillsides to bone-dry kindling.”

“Neither can be attributed to climate change,” said Westerling.

The near blackout of skepticism on the networks didn’t come as much of a surprise, since
reporters like Pelley have been much more than onlookers in the story of global warming. In
many cases they have become advocates - even going “to the ends of the earth” “to find
evidence of climate change.”

Ann Curry of NBC’s “Today” made that clear on Oct. 29, 2007: “[O]ur mission, of course,
is to find evidence of climate change.”

When people with other views were mentioned, it sometimes came with a denigrating
label like “deniers” or “cynics.” Such critics were also portrayed as flat-earthers by
journalists and guests. One person skeptical of manmade climate change, a Kentucky state
representative, managed to get on the air but was treated to an exceptionally hostile
interview by ABC’s Bill Weir.

There were many other flaws in the reporting that created a very one-sided perspective.
Journalists repeatedly phrased questions or made statements indicating human-caused
warming was a fact, and they included opinions of politicians, movie stars, musicians and
ordinary people like bankers instead of relying on scientists.

But according to Dr. Pat Michaels viewers would be better served by hearing both sides.
“They would benefit from appreciating the true scientific diversity on the topic. The
arguments against these gloom and doom global warming scenarios are much stronger than
the arguments for them,” Michaels told BMI.

Voices of Dissent: Missing

According to NBC’s Brian Williams, “There’s no shortage of folks out there saying it’s
[global warming is] not all that bad.” Williams was teasing a “Nightly News” story on August
15 that included two other voices: Dr. Pat Michaels, a_research professor of environmental

sciences, and Marlo Lewis, senior fellow at the Competitive Enterprise Institute.

Williams was certainly right - there are hundreds of scientists from around the world who
question the global warming “consensus” - but in the news the latter half of 2007 you had
to look hard to find them.


http://www.spokesmanreview.com/nation_world/story.asp?ID=216179
http://www.spokesmanreview.com/nation_world/story.asp?ID=216179
http://www.spokesmanreview.com/nation_world/story.asp?ID=216179
http://www.cato.org/people/michaels.html
http://www.cato.org/people/michaels.html
http://www.cei.org/dyn/view_expert.cfm?expert=10

On the three networks, 80 percent of stories (167 out of 205) didn’t mention skepticism
or anyone at all who dissented from global warming alarmism. CBS did the absolute worst
job. Ninety-seven percent of its stories (34 out of 35) ignored other opinions. Williams’ own
network, NBC, came in a close second with 85 percent (76 out of 89) excluding skepticism.
ABC was the most balanced network, but still censored dissent from 64 percent of its stories
(34 out of 53).

But dissent flourishes. The U.S. Senate Environment and Public Works (EPW) Committee
released a list on Dec. 20, 2007, of more than 400 skeptical scientists from different fields -
astrophysics, geology, climatology, meteorology and others. The release didn’t even earn a
news brief from one of the three networks as of Dec. 31, 2007.

Even when one show claimed it would represent a range of opinions on the issue, it
didn’t. On Oct. 30, 2007, NBC “Today” co-host Matt Lauer teased the upcoming “Ends of the
Earth” broadcasts saying to Meredith Vieira, “And you’'re going to be interviewing all the
experts talking about the issues of climate change.” (emphasis added)

Vieira replied, “Absolutely. Getting into a whole debate, too, because some people
believe there’s an effect of climate change, others say not really. So we're going to discuss
all of it and give viewers at home real tips on what you can do.”

But on Nov. 5 and 6, 2007 as “Today” went to the “Ends of the Earth,” the only “experts”
Vieira spoke to were former vice president Al Gore, Chip Giller of Grist.org - a left-wing
environmental Web site - and Katherine Wroth, co-author of “Wake Up and Smell the
Planet.”

Grist is an extreme publication. David Roberts of the environmentalist magazine called
for “war crimes trials for these bastards =- some sort of climate Nuremberg,” referring to
the climate change “denial industry.” (Roberts later retracted his comment, but not until it
received a strongly negative response.)

The only skepticism of global warming “consensus” that came up was a brief mention by
Vieira as she interviewed Gore. She asked Gore about John Christy, one scientist formerly
with the United Nations’ Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), who criticized
Gore’s predictions in an op-ed printed in The Wall Street Journal. Gore shot back calling
Christy an “outlier.”

Vieira didn’t question Gore’s remark or give Christy an opportunity to respond to the
attack. Perhaps if she had, Christy would have echoed his remarks from the Nov. 1, 2007,
Wall Street Journal:

“| see neither the developing catastrophe nor the smoking gun proving that human
activity is to blame for most of the warming we see. Rather, | see a reliance on climate
models (useful but never ‘proof’) and the coincidence that change in carbon dioxide and
global temperatures have loose similarity over time,” said Christy.

He continued, “We [dissenting scientists] discount the possibility that everything is
caused by human actions, because everything we’ve seen the climate do has happened
before. Sea levels rise and fall continually. The Arctic ice cap has shrunk before. One
millennium there are hippos swimming in the Thames, and a geological blink later there is
an ice bridge linking Asia and North America.”


http://epw.senate.gov/public/index.cfm?FuseAction=Minority.SenateReport
http://gristmill.grist.org/story/2006/9/19/11408/1106
http://www.businessandmedia.org/commentary/2007/20070131151102.aspx
http://gristmill.grist.org/story/2006/10/12/115734/52
http://online.wsj.com/article/SB119387567378878423.html?mod=opinion_main_commentaries

‘Deniers,’ ‘Hired Guns’ and Hostile Interviews

Journalists practically drooled over Al Gore during Live Earth interviews and after he won
the Nobel Peace Prize. In contrast, people with alternative views barely got face time on the
networks. Instead, they received insults and hostile questions.

The ugliest treatment of a skeptic was by Bill Weir on Nov. 18, 2007, “Good Morning
America.” He was interviewing Democratic state representative Bill Gooch from Kentucky.

Weir peppered Gooch with hardball questions and even attacked Gooch’s motives:

* “So what do you suspect these 4,000 or so scientists from 130 countries are
up to? Do you accuse them [IPCC scientists] of lying? Do you think they’re just
all wrong?”

* “I should point out that your family is in business with the coal industry. You
opposed a bill that would’ve stopped coal mines from exploding the tops of
mountains and dumping waste into rivers there. So shouldn’t you temper on
your opinion on the environment?”

Gooch made it clear that he supported an open debate, saying, “[T]here is another side
of the story. | think what we have is we have the problem of global warming about to
become a political problem when lawmakers in Congress, when governors in states, when
even the courts start to act in ways that are gonna affect the American people in severe
ways.” Gooch then mentioned the possible $6-trillion cost of one bill to deal with global
warming.

“And what | wanna make sure that we do is that if we act, we have the science right,”
explained Gooch.

Weir wasn'’t satisfied: “But, but according to all these scientists, the more handwringing
we do, the more we dither on this, the worse it’s going to get. And what if you're wrong?
What if this is, in fact, a global catastrophe? Isn't it a moral imperative as a public servant to
err on the side of planetary survival and get something done?”

Instead of letting Gooch debate with someone who disagreed, Weir filled that role
himself. He came across as a passionate advocate for “something” that would supposedly
aid “survival,” ignoring the cost, accuracy, and his supposed objectivity.

Journalists also called skeptics “deniers,” conjuring images of Holocaust deniers, and cast
them as flat-earthers - ironically forgetting that there was once a scientific consensus that
the earth was flat.

When Gore attacked Dr. Christy [who was mentioned by Meredith Vieira] on “Today”
Nov. 5, 2007, Gore specifically compared people critical of anthropogenic (human-caused)
global warming to people who think the Earth is flat.

“Well, he's an outlier, he no longer belongs to the IPCC. And he is way outside the
scientific consensus ... There are still people who believe that the Earth is flat,” said Gore.


http://science.nasa.gov/ssl/PAD/sppb/NSSTC-CSPAR_Colloquia/FAL-01/christy_bio.html

Republican governor Arnold Schwarzenegger made the same disparaging comparison on
July 16, 2007 “Early Show” on CBS. After co-host Harry Smith said, “[I] asked why some
people still don't believe we have a problem.”

“Well, | think that there is [sic] still a lot of people that still think that the world is flat,”
said Schwarzenegger.

NBC'’s chief environmental affairs correspondent Anne Thompson said, “He is proudly a
denier,” of research professor and CATO senior fellow Dr. Pat Michaels.

Michaels told BMI, “She has no idea what she’s talking about. | have written and spoken
repeatedly in the last 15 years that human beings are responsible for most of the warming
in the past century.” What Michaels disagrees on is whether such warming will result in
environmental catastrophe.

Recalling that NBC interview, Michaels continued, “The interview was great, but she
pulled out one little piece and took it completely out of context. It was really, really
disappointing. The interview was conducted in a very professional fashion, it was the editing
that clearly did not reflect the tone and content of the overall interview.”

Thompson actually included two dissenting views in that Aug. 15, 2007, “Nightly News”
but undermined both their opinions by implying they were not experts and were only
making trouble: “Climate experts say whether hired guns or honest dissenters, deniers are
confusing the issue and delaying solutions.”

A paltry 37 people expressing skepticism were included in six months of TV news
coverage on the issue across three networks. That included all kinds of people like
politicians or government employees, business representatives, celebrities, ordinary people
and unidentified people. Only seven of them were scientists like Michaels.

CBS practically banned skeptics from its network, including only four and not a single
scientist. The network seemed to adopt the mentality of CBS journalist Scott Pelley, who
referred to global warming skeptics as “deniers” in March 2006 when he said, “If | do an
interview with [Holocaust survivor] Elie Wiesel, am | required as a journalist to find a
Holocaust denier?” Recent “60 Minutes” segments from Pelley indicated he hasn’t changed
his mind about balanced journalism.

Those skeptical of the environmental impact of Gore’s Live Earth concerts on July 7, 2007
also earned scorn from the media - even those like Bob Geldof who weren’t questioning the
science.

“[Tlhere have been cynics out there who question whether the artists are practicing what
they preach,” said NBC's Lester Holt on July 7, 2007 “Today.”

You Call Them Experts?

ABC'’s Bill Weir claimed that “all the scientists” urge immediate action to stop global
warming, but it wasn’t just scientists the three networks relied on to make that case. Far
from it.


http://www.businessandmedia.org/specialreports/2006/fireandice/fireandice.asp
http://www.businessandmedia.org/specialreports/2006/fireandice/fireandice.asp
http://www.businessandmedia.org/specialreports/2006/fireandice/fireandice.asp

There were politicians and government workers. Musicians like Madonna and Dave
Matthews. Movie star Leonardo DiCaprio. And quite possibly, your next-door neighbor.

What those celebrities said had little to do with science and everything to do with
advocacy. Singer KT Tunstall, a Live Earth performer, was quoted by ABC on July 7, 2007.

“I think I am an environmentalist. | mean, | don’t have a car. | live in a small apartment,”
said Tunstall.

Madonna urged Live Earth attendees, “If you wanna save the planet, let me see you
jumping up and down.”

But it wasn’t just globe-trotting stars telling people the planet was in danger and
crowding out any other perspective.

Politicians offered perhaps more substance, but certainly not much more science than
the Hollywood types. In addition to fawning over Gore, networks interviewed Florida Gov.
Charlie Crist (R), California Gov. Arnold Schwarzenegger (R) and New York City Mayor
Michael Bloomberg (Independent), among others.

Reporters also relied on ordinary voices to reinforce the idea that global warming was
already a major threat impacting our daily lives.

Only 15 percent of the people used to support global warming positions were scientists -
identified as a “scientist” or with a specialty like genetics, ecology, biology or oceanography.
A total of 71 scientists were included in six months of coverage. But networks turned to
ordinary, unidentified people nearly a third more often than the scientists (101 to 71.)

Networks turned to ordinary people like two Live Earth concertgoers and the unidentified
female “consumer” quoted by ABC “World News with Charles Gibson” on Sept. 14, 2007.

“You know, | think everybody’s got to think about it. We've got to change,” said a woman
in a story about carbon labeling of food products.

Those quotes were used to underline the points that reporters made. One story on
“Today” Nov. 6, 2007, warned that melting ice could kill off polar bears. Reporter Kerry
Sanders included three unidentified people talking about polar bears - supporting his
remark that “Worst-case scenario: If the Arctic ice continues to melt, in the next 100 years,
the U.S. Wildlife Service says the only place you’ll find a polar bear will be at the zoo.”

Worries over Arctic melt flooded global warming coverage in the latter half of 2007, but
as columnist John Tierney wrote in the Jan. 1, 2008 New York Times: “When the Arctic sea
ice last year [2007] hit the lowest level ever recorded by satellites, it was big news and
heralded as a sign that the whole planet was warming. When the Antarctic sea ice last year
reached the highest level ever recorded by satellites, it was pretty much ignored.”

No Need for Debate, Warming is ‘Fact’

To many in the news media, global warming and its reported cause were already
established fact. It was clear by the way some journalists talked about warming that they
had accepted Gore’s insistence that “the debate’s over.”



Just listen to CBS’s Harry Smith: “Before we do anything else, there is, in fact, global
climate change. It really affects some climates much more than others and it’s really caused
some real serious problems.” Those serious problems Smith was talking about were allergies
during a segment on the Aug. 7, 2007 “Early Show.”

ABC’s Sam Champion seemed to agree. Champion called the fourth U.N. IPCC report
“definitive” on Sept. 5, 2007 and said he had been “investigating the alarming numbers of
animals that are disappearing due to global warming” in July.

But Dan Harris went the farthest on Dec. 2, 2007 in a story about security risk and global
warming. The “World News Sunday” host told viewers to “Think about this scenario: global
warming contributes to a severe drought and food shortage in a third-world country. The
government collapses. Warlords take over. America is forced to intervene.”

Shockingly, Harris then claimed: “It’s already happened, Somalia, 1993, with disastrous
consequences.”

Harris excluded expertise on the Somali situation or any context. Human Rights Watch, a
liberal international organization, gave a very different perspective at the time of the crisis
back in 1992:

“Somalia has historically been subject to famines, especially in the pastoral areas of the
center and north ... The current famine that threatens Mogadishu and south-central Somalia
is radically different in origin and impact. Drought has played only a minor role, and the
main victims are poor townspeople, farmers and rural laborers.”

The ABC correspondent didn’t include any statements about the way the war was

thought to have contributed to the famine.

Journalists weren’t the only ones claiming that global warming was a fact, though. But
the people journalists chose to interview also included Gore saying the “debate’s over” and
didn’t dispute Robert F. Kennedy, Jr.’s incorrect statement that there was “zero dissent” on
the issue, or Leonardo DiCaprio’s assertion of a “90-percent consensus.”

“Consensus” was rarely questioned by reporters at all, and ABC’s Bill Weir even used the
concept of “these 4,000 or so scientists” to hammer at one person expressing a different
view.

The media did a terrible job of actually explaining what the IPCC was. Atmospheric
scientist Dr. John Christy told Earth & Sky Web site that the “IPCC would do well to define
what each participant truly contributes to each product (i.e. Summary for Policy Makers vs.
Full Text) so that the world would know that thousands of scientists never reached a
‘consensus’ on anything.”

“When the Full Text is developed, ‘consensus’ is a concept held by the chapters’ Lead
Authors who often ignore or contradict positions offered by the Contributing Authors and
Reviewers,” explained Christy.

David Henderson, a former chief economist of the Organisation for Economic Co-
operation and Development (OECD), wrote a detailed criticism of the IPCC in the Oct. 11,
2007 Wall Street Journal. He called the process “flawed” and biased because “the Panel
members and those who appoint them are of course identified with the policies of their


http://www.hrw.org/reports/1992/somalia/
http://www.hrw.org/reports/1992/somalia/
http://www.onlineethics.org/cms/14198.aspx
http://www.onlineethics.org/cms/14198.aspx
http://www.earthsky.org/blog/51179/scientific-consensus

governments And virtually all governments are formally committed ... to the ‘stabilization of

rn

greenhouse gases in the atmosphere’.

“[T]lhis puts in doubt the accepted basis of official climate policies,” concluded
Henderson.

It Don’t Cost a Thing if It’s Got That Climate Swing

Not only did the networks censor skepticism from stories, but the cost of proposed
solutions, small or large, was routinely omitted.

BMI found that 90 percent of the stories didn’t mention cost at all, even though the
networks urged immediate action to stop the “climate crisis.”

“NBC Nightly News” ignored cost in a Dec. 18, 2007 report about the recent energy bill
passed by Congress.

“What America drives could change dramatically under the energy bill,” said Anne
Thompson before quoting David Hamilton of the left-wing environmentalist group Sierra
Club.

Hamilton lauded parts of the bill during the “Fueling Change” segment: “This bill means
that we will get all the same safety, all the same performance that we’ve ever gotten from
our cars, but we’ll get it with more miles to the gallon.”

Thompson and Hamilton both ignored the obvious cost to auto manufacturers of
designing vehicles that will be able to meet the new fuel efficiency requirements. Likely,
those costs will be passed on to the consumer in the form of higher vehicles prices.

Other plans to curb greenhouse-gas emissions could cost trillions of dollars. One estimate
by business consulting firm CRA International put a $4-trillion to $6-trillion price tag on the
Lieberman-Warner bill, which would mandate scaling back emissions levels to 1990s levels
by 2020. That would cost each American man, woman and child $494 a year.

Network reporters also didn’t focus on how much is already being spent. As the Business
& Media Institute reported in its “Fire and Ice” study, more than 99.5 percent of American
climate change funding comes from the government - taxpayers - and we spend $4 billion
per year on climate change research.

The Kyoto treaty that was never ratified by the U.S. carried an estimated cost of $440
billion per year for America. The Senate voted 95 to 0 to reject it.

Back to

Top
Methodology

BMI examined all ABC, CBS and NBC news transcripts that included the terms “global
warming” or “climate change” during the most recent six month period - from July 1, 2007,
to Dec. 31, 2007. Only stories mentioning those terms were included in the study.


http://online.wsj.com/article_email/SB119205274505355129-lMyQjAxMDE3OTEyMTAxNTEyWj.html
http://www.businessandmedia.org/articles/2007/20071113133308.aspx
http://www.businessandmedia.org/specialreports/2008/GlobalWarmingCensored/Globalwarmingcensoredfulltext.asp#Global_Warming_Censored
http://www.businessandmedia.org/specialreports/2008/GlobalWarmingCensored/Globalwarmingcensoredfulltext.asp#Global_Warming_Censored

The stories were split into two categories: stories and casual mentions. Casual mentions
encompassed anchor briefs shorter than 50 words and longer stories that only mentioned
global warming or climate change incidentally (the story was not about that issue).

“Dissent,” for the purpose of this study, included any uncertainty [“l don’t know"],
alternative opinions about warming, and caution against making climate change policy
decisions without more information. It also included criticism of “solutions” to global
warming and “awareness” campaigns like Live Earth =- even when the critic wasn’t
disagreeing with manmade climate change, but just the usefulness of worldwide rock
concerts.

People quoted in a story that supported climate change claims were placed in the
proponent category because their comments were used by the network to support the
manmade global warming viewpoint. There was one exception. In one story, scientist Bill
Nye presented both positions on the issue in a balanced manner. He was counted as neutral
in that story.

Recommendations

* Report the issue objectively: Reporters have a professional responsibility
to remain objective and avoid inserting their own opinions into their reports.
Many in the media have sorely missed that mark when it comes to reporting on
global warming and climate change.

* Include skeptics: The Society of Professional Journalists Code of Ethics
states journalists should “Support the open exchange of views, even views
they find repugnant.” It is the media’s job to inform the public, not persuade
them by leaving out alternative viewpoints. Particularly, networks should give
skeptical scientists the opportunity to share their findings - just like they
include scientists who say manmade global warming is negatively impacting
the planet.

* Show Me the Money: If the U.S. government passes legislation to address
global warming, it will carry a cost and American taxpayers have a right to
know what it would be. The media need to do a much better job by asking
about or including cost estimates of climate change “solutions.”

Resources

Fire and Ice: Journalists have warned of climate change for 100 years, but can’t decide
‘weather’ we face an ice age or warming.

Climate of Bias: BMI's section dedicated to issues of climate change in the media

Skeptical Scientists: A list of hundreds of scientists who question the science surrounding
global warming alarmism

The original source of this article is businessandmedia.org/


http://www.spj.org/ethicscode.asp
http://www.spj.org/ethicscode.asp
http://www.businessandmedia.org/specialreports/2006/fireandice/fireandice_execsum.asp
http://www.businessandmedia.org/specialreports/2007/globalwarming/ClimateOfBias.asp
http://www.businessandmedia.org/specialreports/2007/globalwarming/SkepticalScientists.asp
http://businessandmedia.org/

Copyright © Julia A. Seymour and Dan Gainor, businessandmedia.org/, 2008

Comment on Global Research Articles on our Facebook page

Become a Member of Global Research

Articles by: Julia A. Seymour
and Dan Gainor

Disclaimer: The contents of this article are of sole responsibility of the author(s). The Centre for Research on Globalization will
not be responsible for any inaccurate or incorrect statement in this article. The Centre of Research on Globalization grants
permission to cross-post Global Research articles on community internet sites as long the source and copyright are
acknowledged together with a hyperlink to the original Global Research article. For publication of Global Research articles in
print or other forms including commercial internet sites, contact: publications@globalresearch.ca

www.globalresearch.ca contains copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the
copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of "fair use" in an effort to advance
a better understanding of political, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those
who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted
material for purposes other than "fair use" you must request permission from the copyright owner.

For media inquiries: publications@globalresearch.ca

| 10


https://www.globalresearch.ca/author/julia-a-seymour
https://www.globalresearch.ca/author/dan-gainor
http://businessandmedia.org/
https://www.facebook.com/GlobalResearchCRG
https://store.globalresearch.ca/member/
https://www.globalresearch.ca/author/julia-a-seymour
https://www.globalresearch.ca/author/dan-gainor
mailto:publications@globalresearch.ca
https://www.globalresearch.ca
mailto:publications@globalresearch.ca

