
| 1

Do We Really Want Nuclear War with Russia?

By Robert Parry
Global Research, October 04, 2016
Consortium News 3 October 2016

Region: Russia and FSU, USA
Theme: Media Disinformation, Militarization

and WMD, US NATO War Agenda
In-depth Report: Nuclear War

Through an endless barrage of ugly propaganda, the U.S. government and the mainstream
American press have put the world on course for a potential nuclear showdown with Russia,
an existential risk that has been undertaken cavalierly amid bizarre expressions of self-
righteousness from Western institutions.

This  extraordinarily  dangerous  moment  reflects  the  insistence  of  the  Establishment  in
Washington  that  it  should  continue  to  rule  the  world  and  that  it  will  not  broach  the
possibility  of  other  nations  asserting  their  own  national  interests  even  in  their  own
neighborhoods.

U.S. Secretary of State John Kerry listens to
Russian President Vladimir Putin in a meeting
room at the Kremlin in Moscow, Russia, at
the outset of a bilateral meeting on July 14,
2016. [State Department Photo]

Rather than adjust to a new multi-polar world,  the powers-that-be in Washington have
deployed a vast  array of  propaganda assets that are financed or otherwise encouraged to
escalate an information war so aggressively that Russia is reading this onslaught of insults
as the conditioning of the Western populations for a world war.

While that may not be the intention of President Obama, who in his recent United Nations
address acknowledged the risks from imposing uni-polar order on the world, a powerful
bureaucratic machinery is in place to advance U.S. propaganda goals. It is operating on a
crazed auto-pilot hurtling toward destruction but beyond anyone’s ability to turn it off.

This machinery consists not just of outlets and activists funded by U.S. tax dollars via

https://www.globalresearch.ca/author/robert-parry
https://consortiumnews.com/2016/10/03/do-we-really-want-nuclear-war-with-russia/
https://www.globalresearch.ca/region/russia-and-fsu
https://www.globalresearch.ca/region/usa
https://www.globalresearch.ca/theme/media-disinformation
https://www.globalresearch.ca/theme/militarization-and-wmd
https://www.globalresearch.ca/theme/militarization-and-wmd
https://www.globalresearch.ca/theme/us-nato-war-agenda
https://www.globalresearch.ca/indepthreport/nuclear-war
https://consortiumnews.com/wp-content/uploads/2016/07/28029406880_95fca7320d_k.jpg
https://www.whitehouse.gov/the-press-office/2016/09/20/address-president-obama-71st-session-united-nations-general-assembly
https://www.whitehouse.gov/the-press-office/2016/09/20/address-president-obama-71st-session-united-nations-general-assembly


| 2

the  National  Endowment  for  Democracy  or  the  U.S.  Agency  for  International
Development  or  NATO’s  Strategic  Communications  Command,  but  like-minded “human
rights” entities paid for by billionaire currency speculator George Soros or controlled by
neoconservative ideologues who now run major U.S. newspapers, such as The Washington
Post and The New York Times.

This propaganda apparatus now has so many specialized features that you get supposedly
“progressive” and “anti-war” organizations promoting a major U.S. invasion of Syria under
the  guise  of  sweet-sounding  policies  like  “no-fly  zones”  and  “safe  zones,”  the  same
euphemisms that were used as the gateway to bloody “regime change” wars in Iraq and
Libya.

There exists what intelligence veterans call a Mighty Wurlitzer, an organ with so many keys
and pedals that it’s hard to know where all the sounds come from that make up the powerful
harmony, all building to the same crescendo. But that crescendo may now be war with
nuclear-armed  Russia,  which  finds  in  all  this  demonizing  the  prelude  to  either  a
destabilization  campaign  aimed  at  “regime  change”  in  Moscow  or  outright  war.

Yet, the West can’t seem to muster the sanity or the honesty to begin toning down or even
showing skepticism toward the escalating charges aimed at Russia. We saw similar patterns
in the run-up to war in Iraq in 2002-2003 and in justifying the ouster, torture and murder of
Libya’s Muammar Gaddafi in 2011.

Western  propaganda  also  has  enveloped  the  conflict  in  Syria  to  such  an  extent  that  the
American people don’t understand that the U.S. government and its regional “allies” have
been supporting and arming jihadist  groups  fighting under  the command of  Al  Qaeda and
even the Islamic State. The propaganda has focused on demonizing Syrian President Bashar
al-Assad, while downplaying or ignoring the real nature of the “moderate” opposition.

Taking Aim at Putin

In many ways, the Western insistence on “regime change” in Syria ties in directly to the
extraordinary escalation of that strategy to seek “regime change” in Russia. In August-
September  2013,  America’s  neocons  and  liberal  war  hawks  were  salivating  over  the
prospect of a U.S. military bombing campaign to devastate Assad’s army as punishment for
his alleged role in a sarin gas attack outside Damascus.

U.S. Secretary of State John Kerry, flanked by
Assistant Secretary of State for European and
Eurasian  Affairs  Victoria  “Toria”  Nuland,

https://consortiumnews.com/2015/01/08/cias-hidden-hand-in-democracy-groups/
https://consortiumnews.com/2016/04/04/corruption-as-a-propaganda-weapon/
https://consortiumnews.com/2016/04/04/corruption-as-a-propaganda-weapon/
https://consortiumnews.com/2015/09/02/usnato-embrace-psy-ops-and-info-war/
https://consortiumnews.com/2016/10/02/obama-warned-to-defuse-tensions-with-russia/
https://consortiumnews.com/2016/10/02/obama-warned-to-defuse-tensions-with-russia/
https://consortiumnews.com/2016/09/29/how-the-us-armed-up-syrian-jihadists/
https://consortiumnews.com/wp-content/uploads/2016/07/kerry-and-nuland-b.jpg


| 3

addresses Russian President Vladimir Putin in
a meeting room at the Kremlin in Moscow,
Russia, at the outset of a bilateral meeting
on July 14, 2016. [State Department Photo]

Although the intelligence was weak regarding Assad’s “guilt” – and subsequent evidence
has pointed to a likely provocation by radical jihadists using home-made sarin and a jerry-
rigged  rocket  –  Official  Washington  was  rubbing  its  hands  at  the  prospect  of  a  retaliatory
bombing operation that would punish Assad and advance the cause of “regime change.”

At the last minute, however, President Obama listened to the doubts from his intelligence
advisers and rejected what he later called the Washington “playbook” of a military response
to a complex problem. To the annoyance of Washington insiders, Obama then collaborated
with President Putin in a diplomatic settlement in which Syria surrendered all its chemical
weapons while still denying any role in the sarin attack. Obama was accused of weakness
for not “enforcing his red line” against chemical weapons use.

The despair over Obama’s failure to bomb the Syrian government and open the path for a
long-desired “regime change” in Damascus led to a search for other villains, the most
obvious one being Putin, who then became the focus of neocon determination to make him
share their pain and disappointment.

National Endowment for Democracy President Carl Gershman took to the op-ed page of The
Washington Post in late September 2013 to declare that Ukraine was now “the biggest
prize” and represented an important interim step toward eventually toppling Putin in Russia.

Gershman, who is essentially a neocon paymaster dispensing $100 million a year in U.S.
taxpayers’ money to activists, journalists and various other operatives, wrote: “Russians,
too, face a choice, and Putin may find himself on the losing end not just in the near abroad
but within Russia itself.”

Within  weeks,  U.S.  neocons  –  including  Assistant  Secretary  of  State  for  European  Affairs
Victoria Nuland and Sen. John McCain – were encouraging right-wing Ukrainian nationalists
to overthrow Ukraine’s elected President Viktor Yanukovych, a coup accomplished on Feb.
22, 2014, touching off a civil war between Ukraine’s west and east.

As part of that Western propaganda barrage, the Ukraine coup ousting the elected president
was hailed as a victory for “democracy” and Yanukovych’s supporters in the south and east
who resisted this imposition of illegitimate authority in Kiev became the target of a U.S.-
backed “Anti-Terrorism Operation” or ATO.

Led by The New York Times and The Washington Post, the Western media fell in line behind
the  preferred  narrative  that  there  was  “no  coup,”  that  there  were  “no  neo-Nazis”
spearheading the non-coup (or maybe just a few), that the “Heavenly Hundred” who died in
the putsch against Yanukovych had given their lives for Ukraine’s “freedom” even though
some of the “heavenly” inconveniently were neo-Nazi street fighters, part of a paramilitary
force that had killed some 16 police officers.

Killing ‘Terrorists’

Given  the  West’s  pro-coup  propaganda  themes,  it  became  necessary  to  justify  the

https://consortiumnews.com/2014/04/07/the-collapsing-syria-sarin-case/
https://consortiumnews.com/2014/04/07/the-collapsing-syria-sarin-case/
http://www.washingtonpost.com/opinions/former-soviet-states-stand-up-to-russia-will-the-us/2013/09/26/b5ad2be4-246a-11e3-b75d-5b7f66349852_story.html
https://consortiumnews.com/2015/01/06/nyt-still-pretends-no-coup-in-ukraine/
https://consortiumnews.com/2015/02/11/nyt-whites-out-ukraines-brown-shirts/
https://consortiumnews.com/2015/02/11/nyt-whites-out-ukraines-brown-shirts/


| 4

thousands of eastern Ukrainians slaughtered in the ATO as the killing of “terrorists” or
Russian “stooges,” getting what they deserved. The 96 percent vote in Crimea’s referendum
to reunify with Russia had to be a “sham” since the West’s narrative held that the Ukrainian
people were thrilled with the putsch, so the Crimeans must have voted that way at Russian
gunpoint.

Screen  shot  of  the  fatal  fire  in  Odessa,
Ukraine,  on May 2,  2014,  killing  scores  of
ethnic  Russians  trapped  inside.  (From  RT
video)

The  explanation  of  Crimea’s  secession  from  Ukraine  was  that  Russia  “invaded”  and
“annexed”  Crimea  although  there  were  no  images  of  an  invasion  (no  tanks  crossing
Crimea’s borders,  no amphibious landings,  no paratroopers descending from the sky –
because Russian troops were already in Crimea as part of a basing agreement and helped
protect Crimea’s inhabitants so they could hold their vote which did represent their desires).

Because the Western propaganda insisted that the new authorities in Kiev were wearing
white hats, the Russians had to be fitted with black hats. Every bad thing that happened was
automatically Putin’s fault. So, when Malaysia Airlines Flight 17 was shot down over eastern
Ukraine on July 17, 2014, the West’s propaganda machinery whirred into action, blaming
Russia for supposedly giving the ethnic Russian rebels powerful Buk anti-aircraft missiles.

The propaganda momentum was so strong by then that there was no Western support for
Russia’s request for a United Nations investigation. Instead the inquiry was largely turned
over to the torture-implicated Ukrainian intelligence service, the SBU, upon which the Dutch
and Australians, the other two principal members, became increasingly dependent (by their
own admissions). Belgium and Malaysia played lesser roles.

The Joint Investigation Committee (JIT) considered no serious alternatives to the Russians
and the rebels being responsible. For instance, when the JIT released its “report” on Sept.
28,  2016,  there  was  no  explanation  offered  for  why  Dutch  intelligence  (i.e.  NATO
intelligence) had concluded that the only missile systems in eastern Ukraine on July 17,
2014, capable of shooting down MH-17 were controlled by the Ukrainian military. The JIT
“report” was silent about where those Ukrainian Buk missile systems were at the time of the
shoot-down.

It’s also a bit of a misnomer to describe the JIT’s findings as a “report” since they were really
expressed in a series of videos featuring computer-generated graphics supposedly showing
a Russian Buk crew driving around Ukraine, mixed in with a few photos from social media of

https://consortiumnews.com/wp-content/uploads/2016/03/Odessa_Burning.png
https://consortiumnews.com/2016/02/11/how-crimeans-see-ukraine-crisis/
https://consortiumnews.com/2016/07/03/mh-17-probes-torture-implicated-ally/
https://consortiumnews.com/2016/03/16/the-ever-curiouser-mh-17-case/
https://consortiumnews.com/2016/03/16/the-ever-curiouser-mh-17-case/


| 5

a Buk convoy.

Key  to  the  JIT’s  findings  were  phone  intercepts  provided  by  the  SBU  and  assembled  to
reinforce the impression of Russian guilt. The problem, however, was that except for one
intercept in which someone said he’d like to have Buks, the word “Buk” is not mentioned;
nor the word “missiles”; nor the word “aircraft”; nor any discussion about shooting down a
plane. That was all supposition with an authoritative narrator filling in the gaps.

Ignoring Contrary Evidence

The JIT also ignored evidence that contradicted its conclusions, such as other intercepts
reporting that a Ukrainian convoy had penetrated close to the eastern city of Luhansk. The
significance of that revelation is that it confirms a point that has been largely ignored, that
the Ukrainian military could move almost at will  across “rebel-controlled territory.” The
notion that the Ukrainian civil war was like World War I with fixed trench lines was simply a
fallacy.

Screen  shot  from  the  Joint  Investigation
Team’s video report citing where a Russian
Buk  missile  battery  allegedly  crossed  into
eastern Ukraine.

The JIT also had to impose a bizarre route for the Russian Buk battery to follow on its way to
the  supposed  firing  location  south  of  the  remote  eastern  town  of  Snizhne.  Because  the
“social media” photos show the Buk convoy heading east toward Russia, not west from
Russia, the JIT had to map out a journey that ignored a simple, direct and discreet route
from the Russian border to Snizhhe in favor of a trip more than twice as long roaming
around eastern Ukraine all the way to Donetsk before turning eastward past a number of
heavily populated areas where the Buk convoy, supposedly on a highly secret mission, could
be photographed.

The alleged firing location also conflicts with the alleged reason for the Russians taking the
extraordinary risk of introducing a Buk system – that it was needed to defend rebel soldiers
then fighting mostly in the north against Ukrainian troops and aircraft. For that purpose, the
positioning of a Buk battery far to the southeast makes little sense, nor does the decision for
a Russian Buk crew to shoot down a commercial airliner flying at 33,000 feet.

JIT’s account of the post-crash exfiltration of the Buk convoy back to Russia also is curious,
since again the shortest, easiest and least populated route was ignored in favor of one that
went far to the north past Luhansk, the alleged site of the supposed “getaway” video
(although the supposed location of the “getaway” video was misplaced by Western media

https://consortiumnews.com/2016/09/28/troubling-gaps-in-the-new-mh-17-report/
https://consortiumnews.com/2016/09/28/troubling-gaps-in-the-new-mh-17-report/
https://consortiumnews.com/wp-content/uploads/2016/09/Screen-Shot-2016-09-29-at-12.11.30-PM.png
https://consortiumnews.com/2016/09/29/the-official-and-implausible-mh-17-scenario/
https://consortiumnews.com/2015/05/28/a-reckless-stand-upper-on-mh-17/


| 6

groups trying to pin the blame on Russia).

The confirmed parts of the Buk convoy’s route, i.e., along highways east of Donetsk, would
fit better with a scenario that, I’m told, received serious consideration from U.S. intelligence
analysts, that a Ukrainian Buk system under the control of a rogue military unit loyal to a
fiercely  anti-Putin  oligarch  traveled  east  into  what  was  considered  “rebel-controlled
territory” to fire on what was hoped to be Putin’s official plane returning from a state visit to
South America, i.e. to kill Putin.

A source briefed by these analysts said the missile was fired despite the unit’s  doubt that
the  plane  was  Putin’s.  Although  it’s  unclear  to  me exactly  what  the  U.S.  intelligence
consensus ultimately turned out to be on MH-17 (since I have been refused official updates),
there would be logic in a Ukrainian hardliner staging such an audacious missile attack deep
inside “rebel territory,” since any assassination of Putin would have to be explained as an
accidental attack by his own allies, i.e., the ultimate case of Putin being hoisted on his own
petard.

To evaluate which scenario makes more sense – that the Russians dispatched a Buk missile
battery on a wild ride across eastern Ukraine or that a Ukrainian Buk battery penetrated into
supposedly rebel-controlled territory with the intent of attacking a civilian plane (although
not MH-17) – it would be crucial to have an explanation of where the Ukrainian Buk batteries
were located on July 17, 2014.

Silence on Dutch Intelligence

Some of the Russia-did-it crowd have dismissed claims that Ukrainian Buk systems were in
the area as Russian disinformation, but their presence was confirmed by a report from the
Dutch intelligence service, MIVD, relying on NATO information to explain why commercial
airliners were still being allowed over the war zone.

A  photograph  of  a  Russian  BUK  missile
system  that  U.S.  Ambassador  to  Ukraine
Geoffrey  Pyatt  published  on  Twitter  in
support of a claim about Russia placing BUK
missiles in eastern Ukraine, except that the
image appears to be an AP photo taken at an
air show near Moscow two years earlier.

The MIVD’s explanation was that the only anti-aircraft missiles that could hit a plane at
33,000  feet  were  controlled  by  Ukraine,  which  was  presumed  to  have  no  interest  in
attacking commercial aircraft, and that the rebels lacked any missile system that could

https://consortiumnews.com/wp-content/uploads/2016/03/CDQpviUVEAABdNc.jpg


| 7

reach that high. Clearly, there was an intelligence failure because either some Ukrainian Buk
operators did have an intent to strike a civilian plane or the rebels did have a Buk system in
the area.

If  the  JIT  were  operating  objectively,  it  would  have  included  something  about  this
intelligence failure, either by showing that it had investigated the possibility that Ukrainian
Buk missiles were used by a rogue unit or explaining how Western intelligence could have
missed Russia’s introduction of a Buk system into eastern Ukraine.

Instead, there was just this video that includes cryptic phone intercepts, assertions about
unnamed  witnesses  and  computer-generated  graphics  “showing”  the  movement  of  a
Russian Buk convoy along darkened roads in Ukraine.

Despite the unusual nature of this “indictment,” it was widely accepted in Western media as
the  final  proof  of  Russian  perfidy.  The  evidence  was  called  “overwhelming”  and
“conclusive.”

Rather than treating the video report as a prosecutor’s brief – a set of allegations yet to be
proved  –  Western  journalists  accepted  it  as  flat  fact,  much  as  they  did  Secretary  of  State
Colin Powell’s similar presentation on Feb. 5, 2003, “proving” that Iraq was hiding weapons
of mass destruction. (Powell  also used computer-generated images — of Iraq’s “mobile
chemical weapons labs” that, in reality, didn’t exist.)

The day after the JIT video report was issued, The New York Times’ lead editorial was
headlined, “Mr. Putin’s Outlaw State.” It read:

“President Vladimir Putin is fast turning Russia into an outlaw nation. As one of
five  permanent  members  of  the  United  Nations  Security  Council,  his  country
shares a special responsibility to uphold international law. Yet, his behavior in
Ukraine  and Syria  violates  not  only  the  rules  intended to  promote  peace
instead of conflict, but also common human decency.

“This  bitter  truth  was  driven  home  twice  on  Wednesday  [Sept.  28].  An
investigative team led by the Netherlands concluded that the surface-to-air
missile system that shot down a Malaysia Airlines plane over Ukraine in July
2014, killing 298 on board, was sent from Russia to Russian-backed separatists
and returned to Russia the same night. …

“Russia has tried hard to pin the blame for the airline crash on Ukraine. But the
new report, produced by prosecutors from the Netherlands, Australia, Belgium,
Malaysia  and  Ukraine,  confirms  earlier  findings.  It  uses  strict  standards  of
evidence and meticulously documents not only the deployment of the Russian
missile system that caused the disaster but also Moscow’s continuing cover-up.
…

“President Obama has long refused to approve direct military intervention in
Syria. And Mr. Putin may be assuming that Mr. Obama is unlikely to confront
Russia in his final months and with an American election season in full swing.
But  with  the  rebel  stronghold  in  Aleppo  under  threat  of  falling  to  the
government,  administration officials  said that  such a response is  again under
consideration.

“Mr. Putin fancies himself a man on a mission to restore Russia to greatness.
Russia could indeed be a great force for good. Yet his unconscionable behavior
— butchering  civilians  in  Syria  and  Ukraine,  annexing  Crimea,  computer-

http://www.nytimes.com/2016/09/29/opinion/vladimir-putins-outlaw-state.html?_r=0


| 8

hacking American government agencies, crushing dissent at home — suggests
that the furthest thing from his mind is becoming a constructive partner in the
search for peace.”

Rich Irony

Granted, there is some rich irony in a major U.S. newspaper, which helped justify illegal
aggression against Iraq with false reporting about Iraq buying aluminum tubes for nuclear
centrifuges, pontificating about international law.

Former New York Times reporter Judith Miller,
who  co-authored  the  Times’  bogus  story
about  Iraq  buying  aluminum  tubes  for
nuclear  centrifuges.

Indeed, the very idea that any serious person in the United States would lecture other
countries about international law would be laughable if the hypocrisy were not delivered in
such a serious set of circumstances. For decades now, the United States has been a law
onto itself, deciding which countries should be bombed and who should be assassinated.

President Obama himself has acknowledged authorizing military strikes in seven countries
during his  presidency and many of  those attacks were done outside international  law.
Indeed, the Times editorial appears to urge Obama to launch illegal military strikes against
the Syrian government and, not surprisingly, doesn’t mention the U.S. airstrike that killed
some 62 Syrian government soldiers just last month, delivering a death blow to the partial
ceasefire.

Instead,  you  get  a  medley  of  the  Times’  greatest  anti-Russian  propaganda  hits  while
ignoring the U.S. role in destabilizing and overthrowing Ukraine’s elected government in
favor of a harshly anti-Russian nationalist regime that then began slaughtering thousands of
ethnic Russians who resisted the coup.

Nor  does the Times mention that  Russia  is  operating inside Syria  by invitation of  the
sovereign government, while the U.S. has no such authority. And the Times leaves out how
the U.S. government and its allies have covertly armed and funded jihadist rebels who have
inflicted many of the hundreds of thousands of dead in Syria. Not everyone, including Syrian
soldiers, was killed by Assad and the Russians, although that’s the impression the Times
leaves.

https://consortiumnews.com/wp-content/uploads/2016/03/sp1001213_0.png.jpeg


| 9

A  more  nuanced  account  would  reflect  this  murky  reality  in  which  sophisticated  U.S.
weapons, such as TOW missiles, have ended up in the possession of Al Qaeda’s Syrian
affiliate and its  jihadist  allies.  It  would acknowledge that  many sides are at  fault  for  these
tragedies in Syria and Ukraine – not to mention all the bloodshed that has followed the U.S.-
led and U.S.-enabled wars that have torn apart the Middle East over the past decade and a
half.

The Times might also admit that Putin was helpful in resolving the 2013 sarin crisis in Syria
and achieving a breakthrough on the Iran nuclear talks in 2014. But that would not fit the
propaganda need to demonize Putin and ready the American people for another, even more
terrifying “regime change,” this time in Moscow.

What we can now expect are a series of legal actions brought against Russia in connection
with the MH-17 case and other controversies. The goal will be to further demonize Putin and
to destabilize Russia, a process already underway with economic sanctions that have helped
throw Russia’s economy into recession.

The neocon plan is to ratchet up tensions and pain so Putin’s elected government will
somehow collapse with the neocons hoping that some U.S. lackey will take over and allow
another round of “shock therapy,” i.e. the plunder of Russia’s resources to the benefit of a
few favored oligarchs and their American consultants.

However, given the dreadful experience that the average Russian faced from the earlier
round of “shock therapy” in the 1990s – including a stunning decline in life expectancy – the
more likely outcome from even a successful neocon scheme of “regime change” would be
the emergence of a much more hard-line Russian nationalist than Putin.

Whereas Putin is a calculating and rational leader, the guy who follows him might well be an
ideologue ready to use nuclear weapons to protect Mother Russia’s honor. After all, it’s not
as if one of these neocon “regime change” calculations has ever gone wrong before.

Yet,  whichever  way things go,  Official  Washington –  and its  complicit  mainstream media –
now appear determined to push Russia into a corner with military encroachments from
NATO  on  Russia’s  borders  and  with  criminal  accusations  before  biased  international
“investigations.” Any misstep in this dangerous game could quickly end life as we know it.

Investigative reporter Robert Parry broke many of the Iran-Contra stories for The Associated
Press  and  Newsweek  in  the  1980s.  You  can  buy  his  latest  book,  America’s  Stolen
Narrative, either in print here or as an e-book (from Amazon and barnesandnoble.com).

The original source of this article is Consortium News
Copyright © Robert Parry, Consortium News, 2016

Comment on Global Research Articles on our Facebook page

Become a Member of Global Research

Articles by: Robert Parry

https://consortiumnews.com/2016/09/12/the-existential-madness-of-putin-bashing/
https://org.salsalabs.com/o/1868/t/12126/shop/shop.jsp?storefront_KEY=1037
http://www.amazon.com/Americas-Stolen-Narrative-Washington-ebook/dp/B009RXXOIG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1350755575&sr=8-1&keywords=americas+stolen+narrative
http://www.barnesandnoble.com/s/americas-stolen-narrative?keyword=americas+stolen+narrative&store=ebook&iehack=%E2%98%A0
https://consortiumnews.com/2016/10/03/do-we-really-want-nuclear-war-with-russia/
https://www.globalresearch.ca/author/robert-parry
https://consortiumnews.com/2016/10/03/do-we-really-want-nuclear-war-with-russia/
https://www.facebook.com/GlobalResearchCRG
https://store.globalresearch.ca/member/
https://www.globalresearch.ca/author/robert-parry


| 10

Disclaimer: The contents of this article are of sole responsibility of the author(s). The Centre for Research on Globalization will
not be responsible for any inaccurate or incorrect statement in this article. The Centre of Research on Globalization grants
permission to cross-post Global Research articles on community internet sites as long the source and copyright are
acknowledged together with a hyperlink to the original Global Research article. For publication of Global Research articles in
print or other forms including commercial internet sites, contact: publications@globalresearch.ca
www.globalresearch.ca contains copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the
copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of "fair use" in an effort to advance
a better understanding of political, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those
who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted
material for purposes other than "fair use" you must request permission from the copyright owner.
For media inquiries: publications@globalresearch.ca

mailto:publications@globalresearch.ca
https://www.globalresearch.ca
mailto:publications@globalresearch.ca

