
| 1

Covert Action Props Up U.S.-Polish Axis Against
Belarus: A Deep Dive into Far-Right Regime-Change
Activists and Their Backers

By FOIA Research
Global Research, September 14, 2020
CovertAction Magazine 13 September 2020

Region: Europe, USA
Theme: Intelligence, US NATO War Agenda

In Western mainstream media, the current protests in Belarus are portrayed as a natural
development,  in  which  the  country’s  peaceful  citizens  are  finally  standing  up  against  an
aging  dictator  clinging  to  power  after  the  allegedly  fraudulent  August  9th  elections.
However, with a closer look at the people and entities behind the unrest, a much less benign
picture emerges: far-right regime-change activists supported by foreign backers who have
an interest in (1) driving a wedge into the decades-old dependency of Belarus on Russia, (2)
integrating  the  country  into  a  “buffer  zone”  between  Western  Europa  and  Russia  that  is
increasingly looking to the U.S. as an ally and (3) co-opting the last predominantly Russia-
orientated Eastern European state into the NATO ambit.

The  2020  protests  in  Belarus  show all  the  signs  of  yet  another  foreign-backed  color
revolution in Eastern Europe.

They  are  also  not  the  first  Western-backed  effort  to  get  rid  of  President  Alexander
Lukashenko’s government, which has managed to stay in power since 1994. In 2006, the
country saw the so-called Jeans revolution (March 19-25, 2006),  a short-lived series of
protests that, similar to the current protests, erupted on the evening of the elections. At the
time  the  protests  were  led  by  the  Belarusian  “democratic   opposition,”  whose  figurehead
was then presidential candidate Alaksandar Milinkievič, then and now propped up by the
West.

https://www.globalresearch.ca/author/foia
https://covertactionmagazine.com/2020/09/13/covert-action-props-up-u-s-polish-axis-against-belarus-a-deep-dive-into-far-right-regime-change-activists-and-their-backers/
https://www.globalresearch.ca/region/europe
https://www.globalresearch.ca/region/usa
https://www.globalresearch.ca/theme/intelligence
https://www.globalresearch.ca/theme/us-nato-war-agenda
https://en.wikipedia.org/wiki/Colour_revolution
https://en.wikipedia.org/wiki/Colour_revolution
https://en.wikipedia.org/wiki/Jeans_Revolution
https://en.wikipedia.org/wiki/Alaksandar_Milinkievi%C4%8D
https://www.lemonde.fr/international/article/2020/08/22/bielorussie-loukachenko-est-confronte-a-une-veritable-tragedie-personnelle-totalement-inattendue_6049633_3210.html


| 2

Top: Coat of Arms of the Belarusian People’s Republic, known as Pahonia. Bottom: Flag of the
Belarusian People’s Republic.

As is the case with the current protests, during the run-up to the 2006 Jeans revolution,
white-red-white flags were waved by the demonstrators. But when their usage was outlawed

starting in late 2005, the Belarusian opposition adopted denim as a symbol of protest.[1] In
the  former  Soviet  Union,  denim  was  often  identified  with  Western  culture  and  the  fabric
symbolized  the  pro-Western  sentiment  of  the  anti-Lukashenko  opposition  of  the  time.

The  white-red-white  flag  harks  back  to  the  history  of  the  Belarusian  People’s  Republic,  a
short-lived state that emerged after the Treaty of Brest-Litovsk of March 1918, when Russia,
in exchange for a truce, was forced to make large territorial concessions to Germany in the
Baltics. Although Belarus was formally declared independent, it was nonetheless more of a
German puppet state, since it was largely dependent on Germany’s army for its defense.
When the German army retreated from Belarus in December 1918, after Germany’s defeat
in World War I, the Red Army moved in and proclaimed the Socialist Soviet Republic of
Belarusia,  which  in  1922  was  incorporated  into  the  Soviet  Union.  Anti-communist
Belarusians subsequently began running a “government-in-exile,” whose “capital-in-exile” is

currently Ottawa, Canada.[2]

With  the  2020  color  uprisings,  one  need  not  look  far  to  find  foreign  powers  backing  the
protests.

Pressure on Belarus has been building, particularly from neighboring Poland, whose right-
wing government has moved increasingly close to the U.S. in the past few years. It is no
coincidence that Poland became a preferred base of operations for Belarusian exiles trying
to bring down the Lukashenko government.

https://abcnews.go.com/International/story?id=1502762
https://en.wikipedia.org/wiki/Belarusian_People's_Republic


| 3

U.S. Secretary of State Mike Pompeo (left) and Poland’s Minister of Defense Mariusz Blaszczak (right)
sign the U.S.-Poland Enhanced Defense Cooperation Agreement in the Presidential Palace in Warsaw,

Poland, on August 15, 2020. [Source: militarytimes.com]

As CAM reported, on August 15, 2020, not even a week into the protests in Belarus, U.S.
Secretary of State Mike Pompeo signed a military cooperation agreement with Poland that
provides for more American troops to be stationed in the country. The agreement goes hand
in hand with Donald Trump’s decision to reduce the number of American troops in Germany.
At the end of July, the Pentagon announced the withdrawal of 12,000 troops from Germany,
of which around 5,600 are to be moved to other European countries including Poland.
Furthermore, several U.S. military commands will move out of Germany, including the U.S.
Army V Corps overseas headquarters, which will relocate to Poland in 2021.

Piłsudski’s post-World War I Intermarium concept ranging from Finland in the north to the Balkans in the

https://www.militarytimes.com/news/your-military/2020/08/16/pompeo-inks-deal-to-support-more-american-troops-in-poland
https://covertactionmagazine.com/2020/09/02/u-s-troop-deployments-to-poland-shine-light-on-new-cold-war-strategy/
https://www.militarytimes.com/news/your-military/2020/08/16/pompeo-inks-deal-to-support-more-american-troops-in-poland/
https://www.armytimes.com/news/your-army/2020/08/04/armys-resurrected-v-corps-will-go-to-poland/
https://www.armytimes.com/news/your-army/2020/08/04/armys-resurrected-v-corps-will-go-to-poland/


| 4

south. See CAM’s detailed investigation on the Intermarium. (In light-green: eastern parts of Ukrainian
and Belarusian territories in 1922 incorporated into Soviet Union.) [Source: wikipedia.org]

This development reflects the increasing rift in U.S.-EU relations, and U.S.-German relations
in particular, which Trump’s “America First“ policies have brought into the open. It is a clear
sign that Germany, which has been the U.S.’s number one military partner in Europe, will
cease to play that role in the foreseeable future, with Poland likely to take it on.

The date when the deal between Pompeo and Poland’s right-wing president, Andrzej Duda,
was signed is significant. It commenorates the victory of Poland against the Soviet Union in
1920 during the Polish-Soviet  war and is  integral  to the celebration calendar of  Polish
fascists and anti-communists. According to the Military Times:

After the signing ceremony, Pompeo joined Duda and other Polish leaders at
the Tomb of the Unknown Soldier to mark the centennial of Poland’s landmark
victory … In the Battle of Warsaw, often called the “Miracle on the Vistula,”
outnumbered  Polish  troops  led  by  Marshal  Józef  Piłsudski  defeated  an
advancing Red Army.

That Józef  Piłsudski’s  name is  highlighted in this  context  is  not  surprising,  since he is
commonly seen as the originator of the Intermarium union, the idea to create an anti-
communist bulwark between Western Europe and Soviet Russia, reaching from the Baltics to
the Black Sea. U.S. military strategists seem to have picked up on the idea, but more with
regard to gaining a foothold in the region by propping up right-wing governments in the
“Intermarium belt,” and striving to weaken its competitors, Western Europe and Russia,
economically and politically. Belarus is of no particular economic interest to the U.S. in
terms of natural resources. However, it is one of the last two countries bordering Russia that
is  neither a NATO nor an EU member,  and the last  country in Eastern Europe that is
intrinsically tied to Russia.

Poland’s  role  in  the  current  Belarusian  regime-change  operation  is  quite
significant,  since  the  country  became  the  base  for  two  popular  Belarusian-
language news channels which have been leading a propaganda onslaught on
the government in Belarus: belsat.tv and Nexta.

https://covertactionmagazine.com/2019/03/23/imagined-geographies-of-central-and-eastern-europe-the-concept-of-intermarium/
https://en.wikipedia.org/wiki/Intermarium
https://www.militarytimes.com/news/your-military/2020/08/16/pompeo-inks-deal-to-support-more-american-troops-in-poland/
https://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Pi%C5%82sudski
https://en.wikipedia.org/wiki/Intermarium
https://covertactionmagazine.com/2019/03/imagined-geographies-of-central-and-eastern-europe-the-concept-of-intermarium/
http://belsat.tv/


| 5

Nexta footage on Germany’s first public broadcasting channel, ARD. [Source: Tagesschau]

While  in  the  course  of  the  protests  the  independent  Belarusian  news  landscape  was
practically shut down, only Nexta has continually managed to publish reports from inside
the  country,  and  by  now has  become one  of  the  most  quoted  “sources”  in  Western
mainstream media. As the BBC wrote, “Nexta … has managed to bypass many of the
restrictions” and, when the protests started to intensify,  the exposure of  Nexta simply
exploded: “Within hours, its audience grew on election night by 100,000 and then after two
nights of protests it had amassed more than a million.”

If one is to believe the BBC, Nexta is a local grassroots effort that “has no website, and only
a small editorial team of four in Warsaw, but it does have a YouTube and a Telegram
channel.” That it is highly unlikely that Nexta has only a “small team” becomes evident
when looking at the sheer mass of posts the channel pumps out. As a Twitter user aptly
commented [typos removed]:

[The] organisation and coordination of “protest” actions in Belarus is done from
abroad, by 3 Telegram channels. Nexta channels encourage attacks on the
police. It publishes a few publications a minute, so they should have large
editorial groups, working 24/7.

According to strana.ua, another medium sympathetic to the protests, Nexta started as an
anti-Lukashenko YouTube channel created by a Belarusian teenager, Stepan Putila, also
known under the moniker Stepan Svetlov, back in 2015. That year Putila moved from Minsk
to  Poland  to  study  film  production,  from  where  he  kept  building  the  Nexta  brand,  e.g.,
creating an eponymous Telegram channel in 2018. According to strana.ua, Putila apparently
had access to insider information of the Belarusian Interior Ministry, which helped to create
the image of a whistleblower platform.

One year into his studies, Putila started to work for the Warsaw-based channel Belsat.tv, an
anti-Lukashenko  Belarusian-language  TV  channel  financed  by  the  Polish  Foreign  Affairs

https://www.bbc.com/news/world-europe-53753412
https://www.bbc.com/news/world-europe-53753412
https://twitter.com/elenaevdokimov7/status/1293331896827441153https:/twitter.com/elenaevdokimov7/status/1293331896827441153
https://strana.ua/news/283607-nexta-chto-izvestno-o-telehram-kanale-nekhta-kotoryj-upravljaet-protestami-v-belarusi.html
https://www.youtube.com/channel/UCY_q9S5SOsIRZNUVrmHB1JQ
https://www.foiaresearch.net/person/stepan-putila
https://www.facebook.com/stepanexta
https://t.me/s/nexta_tv
https://strana.ua/news/283607-nexta-chto-izvestno-o-telehram-kanale-nekhta-kotoryj-upravljaet-protestami-v-belarusi.html
https://strana.ua/news/283607-nexta-chto-izvestno-o-telehram-kanale-nekhta-kotoryj-upravljaet-protestami-v-belarusi.html


| 6

Ministry, for which his father worked as a sports commentator. Belsat’s motivations seem
more than shady. In 2015, an article appeared on the channel that encouraged people to
join as volunteers on the side of Ukraine in the war in Donbass, even providing a contact
email address and phone number. In that context, Belsat presenter Daroha Via, posted a
picture  on  Facebook,  showing  him  together  with  two  fighters  advertising  the  cause.  The

image  is  subtitled[3]:

I  am rarely trying to reach out to people on my Facebook profile,  but today I
not only want to reach out, but also to make clear: KGB employees, you won’t
be  able  to  b lock  us.  You  can  get  in  touch  with  the  guys  here:
http://belsat.eu/programs/belaruskiya-vayary-na-danbase-dobraahvotniki-stvar
ayuts-antyrejtyng-ukrainskaj-uladze/

Belsat.tv presenter Daroha Via with military personnel advertising to fight in the War in Donbass.
[Source: Facebook]

Besides his  involvement with Belsat,  Daroha Via also doubles as nationalist  Belarusian
agitator in Poland. For example, he has taken part in demonstrations in front of the Russian
embassy in Warsaw, together with Nexta-founder Putila and a comrade-in-arms (Zmicier
Jahoraŭ) waving the flag of the Belarusian People’s Republic.

https://strana.ua/news/283607-nexta-chto-izvestno-o-telehram-kanale-nekhta-kotoryj-upravljaet-protestami-v-belarusi.html
http://belsat.eu/programs/belaruskiya-vayary-na-danbase-dobraahvotniki-stvarayuts-antyrejtyng-ukrainskaj-uladze/
http://belsat.eu/programs/belaruskiya-vayary-na-danbase-dobraahvotniki-stvarayuts-antyrejtyng-ukrainskaj-uladze/
https://www.facebook.com/daroha.via/posts/1082835665074692


| 7

Top: Stepan Putila and Daroha Via protesting in front of the Russian embassy, Warsaw, in December
2019. [Source: Facebook] Bottom: Ales Karniyenka firing the protests in front of the Belarusian embassy

in Warsaw in June 2020. Source: Facebook.

Another  example  of  a  belsat.tv  presenter  slash  Belarusian  nationalist  agitator  is  Ales
Karniyenka who, like Putila and Via, seemed to inflame the August 2020 Belarusian protests
from Poland, on TV and in real life. For example, Karniyenka hosted a talk show in December
2019, where he advertised Nexta and encouraged people to rise up with NATO at the
doorstep. His Facebook page shows him leading the protests in front of the Belarusian
embassy in Warsaw on June 21, 2020. That Karniyenka touches base with neo-Nazis is
indicated by the cast of his talk show guests, including Yanechak Yasav, who appeared on
the show exposing his Odinist tattoos and Thor’s hammer dangling on a necklace.

https://www.facebook.com/daroha.via/posts/2905471972811043
https://www.facebook.com/aleskarniyenka/posts/10222808455743915
http://belsat.tv/


| 8

Facebook post by Ales Karnyienka showing Yanechak Yasav on Belsat. Notice the Odinist tattoos and
Thor’s hammer around his neck. [Source: Facebook]

The only other person known to be associated with Nexta, Roman Protasevich, seems to hail
from the same swamp of nationalist regime-change operatives. He has a far-right and anti-
communist background, and worked for an USAID-supported radio station in Belarus called
euroradio.fm, as well as for Radio Liberty (Radio Svaboda).

Entities supporting Euroradio.fm, the former employer of Nexta’s Roman Protasevich, including USAID
and the Polish Solidarnosc Foundation. [Source: euroradio.fm]

When looking at Protasevich’s Facebook page it becomes clear that he has, in recent years,
been  part  of  various  far-right  demonstrations  and  subversive  activities.  In  his  youth,
Protasevich was a member of the Young Front, a nationalist and militaristic youth group
based in the Czech Republic. Protasevich was part of the Maidan protests in Kiev 2013/2014,
as a picture on Facebook shows him, clad in a Belarusian People’s State flag, taking part in
the destruction of a Lenin statue. That he sees himself as a “Belarusian knight,” can be
guessed from his Facebook pictures.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10220435433219835&set=a.10211360838800646&type=3
https://strana.ua/news/283607-nexta-chto-izvestno-o-telehram-kanale-nekhta-kotoryj-upravljaet-protestami-v-belarusi.html
http://euroradio.fm/
http://euroradio.fm/
https://www.facebook.com/pr0tez
http://web.archive.org/web/20170331115806/http:/mfront.net/paczynaie-pracu-spartova-patryiatyczny-klub-vaiar.html
https://www.facebook.com/pr0tez/posts/1643529769033746


| 9

Top: Picture from a neo-Nazi rally posted by Roman Protasevich in March 2018 on Facebook. Note the
Thor Steinar jacket, a brand favored by neo-Nazis. [Source: Facebook]; Bottom: Roman Protasevich as

“Belarusian knight.” [Source: Facebook]

Protasevich’s long-standing connections to Ukrainian nationalists is also indicated by his
sympathies  for  the  Pahonia  Detachment,  a  group  of  Belarusian  volunteers  fighting  in  the
war in Donbass. The professionally armed militia has fought alongside the neo-Nazi Azov
battalion in Ukraine, which now has been incorporated into the Ukrainian National Guard.
The prevalence of neo-Nazis among the Pahonia Detachment seems also strongly indicated.
For  example,  a  photo  shows  a  Pahonia  member  in  uniform  showing  off  his  Odinist  skull
tattoos.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1228342000552527&set=a.318905844829485&type=3&theater
https://www.facebook.com/pr0tez/posts/1562185827168141
https://www.facebook.com/pr0tez/likes
https://www.facebook.com/belpahonia/
https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion
https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion
https://en.wikipedia.org/wiki/National_Guard_of_Ukraine


| 10



| 11



| 12

Top: The Pahonia Detachment (badge with mounted knight) commemorated in an Ukrainian exhibition
alongside the Azov battalion. [Source: Facebook]; Center: Picture posted by the Pahonia Detachment on
April 4, 2018, on Facebook, subtitled: “On the way to the front.” [Source: Facebook]; Bottom: Members

of the Pahonia Detachment. Note the Odinist tattoos on neck and face. [Source: Facebook]

The Pahonia Detachment also identifies with the historic legacy of the Belarusian People’s Party, as is
apparent from the widespread use of the white-red-white flag on the detachment‘s social media

accounts. [Source: Facebook]

Another  murky  figure  in  the  Ukrainian-Belarusian-Polish  regime-change  axis,  is  the  Polish
“photojournalist” Witold Dobrowolski, traveling the world to “report” on violent uprisings,
from Maidan, over Hong Kong to the recent protests in Belarus. His photos show that he is
always just a step away from the neo-Nazi black block when attending demonstrations.
Dobrowolski,  formerly  the  editor  of  the  Polish  neo-Nazi  magazine  SZTURM,  has  been
associated with key figures of the Ukrainian neo-Nazi scene and with entities known for their

https://www.facebook.com/belpahonia/posts/2009749322612152
https://www.facebook.com/belpahonia/photos/a.1453176854936071/1845181239068962/?type=3
https://www.facebook.com/belpahonia/photos/a.1453176854936071/2214661828787566/?type=3&theater
https://www.foiaresearch.net/person/witold-dobrowolski
http://www.szturm.com.pl/


| 13

regime-change  activities.  He  attended  the  first  Intermarium  Support  Group  conference,
bringing  together  para-military  specialists  from the  Central  Eastern  European  far-right
spectrum, particularly countries foreseen to join the Intermarium union. He also appeared as
a  speaker  at  the  first  Paneuropa  Conference  on  April  28,  2017,  in  Kyiv,  Ukraine,  which
brought together neo-Nazis from all over Europe who sympathized with the Azov battalion.
In the conference protocol he is introduced as “one of the first to launch the Polish-Ukrainian

reconciliation and cooperation along with Vladyslav Kovalchuk, on the Ukrainian part.”[4]

https://www.foiaresearch.net/organization/intermarium-support-group
https://www.foiaresearch.net/event/paneuropa-conference


| 14

Pictures by Witold Dobrowolski from protests in Hong Kong (top), Beirut, Lebanon (center), and Minsk,
Belarus (bottom), always just a step away from the violent black block.

In August 2020, Dobrowolski appeared in the context of the Belarus color uprisings. He was
traveling to Minsk on August 6, 2020, according to his Facebook page. Also in Belarus,
Dobrowolski seems to have been “documenting” violent black block agitators, as photos on
Facebook suggest. Apparently he was among the many protesters who were detained and
mistreated  during  the  protests  in  mid-August.  Upon  his  release,  Dobrowolski  was
interviewed  by  the  BBC  about  his  detention,  where  he  was  simply  introduced  as
“photojournalist,” not in the least mentioning his neo-Nazi connections. On Twitter he wrote:
“Kidnapped, tortured and sent to gulag but now free and safe with members of Polish
diplomacy.”

Twitter post by OzKaterji showing Witold Dobrowolski on BBC. [Source: Twitter]

This nexus between Belarusian, Polish and Ukrainian nationalists, perhaps appearing as a

https://www.facebook.com/jozef.diehl/posts/2405834289636726
https://wnet.fm/kurier/wzburzenie-i-zamieszki-w-libanie-obraz-szwajcarii-bliskiego-wschodu-i-kraju-cudu-gospodarczego-legl-w-gruzach/wd-liban2/
https://www.facebook.com/jozef.diehl/posts/2627211704165649
https://www.facebook.com/jozef.diehl/posts/2623976631155823
https://www.rt.com/news/498334-belarus-reporter-bbc-neo-nazi/
https://twitter.com/WitDobro/status/1294037376977768448
https://twitter.com/OzKaterji/status/1295337531299504128


| 15

fringe phenomenon to some, is in fact extremely relevant in hindsight of the “successful”
color revolution in Ukraine that has led to a creeping Nazification of the country.

Top: Olena Semenyaka (center) supporting the Belarusian protests together with other members of the
antifeminist, neo-Nazi group Silver Rose (Срібло Троянди). [Source: Facebook.]; Bottom: Silver Rose

during a happening in March 2020, where they symbolically buried feminism. [Source: Facebook]

Currently, Ukrainian nationalists are cheering, since the U.S.-Polish intervention is likely to
drag  Belarus  away  from  the  influence  of  Russia,  and  bring  the  country  into  the  aspired
Intermarium buffer  zone.  Influential  Ukrainian  neo-Nazis,  such  as  Olena  Semenyaka,  have
shown their solidarity, reproducing the symbols of the Belarusian protests: women dressed
in  white  holding  flowers.  Usually,  Semenyaka rather  spends  her  time symbolically  burying
feminism in the streets of Kyiv with her friends of the all-female antifeminist neo-Nazi group
Silver Rose (Срібло Троянди) —dressed all in black. Semenyaka has been appearing as
spokesperson  of  the  U.S.-sponsored  neo-Nazi  Azov  battalion,  as  host  of  the  neo-Nazi

https://www.facebook.com/sriblo.troyandy/
https://www.facebook.com/sriblo.troyandy/photos/a.2108833272669211/2618954514990415/?type=3
https://www.globalresearch.ca/applewebdata://E47ED16A-3177-424A-B214-426DC9771EBA/person/olena-semenyaka
https://www.facebook.com/sriblo.troyandy/


| 16

Paneuropa conference, as well as of the Intermarium Support Group.

Despite relying on nasty nationalist and neo-Nazi elements to fire the Belarusian uprisings,
known foreign meddlers, such as the Atlantic Council, dubbed the protests as “generally
very sweet, polite, and peaceful,” and speculated that the “Belarus revolution may be too
velvet to succeed.” These statements are part of a clear disinformation campaign designed
to sanitize the protests for a Western audience and obscure the presence of the far-right in
them.

*

Note to readers: please click the share buttons above or below. Forward this article to your
email lists. Crosspost on your blog site, internet forums. etc.

FOIA Research is a nonprofit research platform that focuses on transnational relations of the
far right, particularly neo-Nazi and paramilitary structures. Moreover, the project seeks to
identify intelligence projects that have been instrumentalizing, or propping up, far-right
proponents. FOIA Research has teamed up with CovertAction Magazine to provide
background information and reports on the extreme right in Europe and beyond.

Notes

[1] “ОМОН против правды [Riot police against the truth],” charter97.org, September 16, 2005,
https://web.archive.org/web/20151222084221/http://www.charter97.org/bel/news/2005/09/16/omon.

[2] According to the Wikipedia page of the Belarusian People’s Republic, the locations of the capital-in-
exile were as follows: 1919–1923 Kaunas, Lithuania; 1923–1945 Prague, then Czechoslovakia;
1948–1970 Paris; 1970-1983 Toronto; 1983–present Ottawa.

[3] Facebook post by Daroha Via, November 3, 2015,
https://www.facebook.com/daroha.via/posts/1082835665074692.

[4] “1st Paneuropa Conference Report,” Reconquista Europe (Blog), June 15, 2017. Archived version from
June 13, 2018.
https://web.archive.org/web/20180613133924/http://reconquista-europe.tumblr.com/post/16184786312
1/1st-paneuropa-conference-report-the-1st-paneuropa.

Featured image is from dailypioneer.com

The original source of this article is CovertAction Magazine
Copyright © FOIA Research, CovertAction Magazine, 2020

Comment on Global Research Articles on our Facebook page

Become a Member of Global Research

Articles by: FOIA Research

https://www.atlanticcouncil.org/blogs/ukrainealert/the-belarus-revolution-may-be-too-velvet-to-succeed/
https://www.foiaresearch.net/
http://charter97.org/
https://web.archive.org/web/20151222084221/http:/www.charter97.org/bel/news/2005/09/16/omon
https://en.wikipedia.org/wiki/Belarusian_People's_Republic
https://www.facebook.com/daroha.via/posts/1082835665074692
https://web.archive.org/web/20180613133924/http:/reconquista-europe.tumblr.com/post/161847863121/1st-paneuropa-conference-report-the-1st-paneuropa
https://web.archive.org/web/20180613133924/http:/reconquista-europe.tumblr.com/post/161847863121/1st-paneuropa-conference-report-the-1st-paneuropa
https://www.dailypioneer.com/2020/columnists/triumvirate---s-call-for-new-democratic-belarus.html
https://covertactionmagazine.com/2020/09/13/covert-action-props-up-u-s-polish-axis-against-belarus-a-deep-dive-into-far-right-regime-change-activists-and-their-backers/
https://www.globalresearch.ca/author/foia
https://covertactionmagazine.com/2020/09/13/covert-action-props-up-u-s-polish-axis-against-belarus-a-deep-dive-into-far-right-regime-change-activists-and-their-backers/
https://www.facebook.com/GlobalResearchCRG
https://store.globalresearch.ca/member/
https://www.globalresearch.ca/author/foia


| 17

Disclaimer: The contents of this article are of sole responsibility of the author(s). The Centre for Research on Globalization will
not be responsible for any inaccurate or incorrect statement in this article. The Centre of Research on Globalization grants
permission to cross-post Global Research articles on community internet sites as long the source and copyright are
acknowledged together with a hyperlink to the original Global Research article. For publication of Global Research articles in
print or other forms including commercial internet sites, contact: publications@globalresearch.ca
www.globalresearch.ca contains copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the
copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of "fair use" in an effort to advance
a better understanding of political, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those
who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted
material for purposes other than "fair use" you must request permission from the copyright owner.
For media inquiries: publications@globalresearch.ca

mailto:publications@globalresearch.ca
https://www.globalresearch.ca
mailto:publications@globalresearch.ca

