
| 1

CNN International, Gulf Cooperation Council and the
Business of War

By Christopher Massie
Global Research, May 19, 2015
Columbia Journalism Review 28 October
2014

Region: Middle East & North Africa
Theme: Media Disinformation

Comment and captions by Tony Seed

For four years, the US, Canada and NATO together with the monopoly media such as CNN
have portrayed the foreign intervention in the Syrian Arab Republic as a “civil war” and
championed foreign terrorists as “moderate rebels” –  proxy forces that are harboured,
trained, armed, and extensively funded by a coalition of NATO and members of the Gulf Co-
operation Council (GCC)  within the borders of Turkey (NATO territory) and Jordan. More
recently, media disinformation has advertised the aggression by Saudi Arabia and members
of the Gulf Co-operation Council (GCC) against Yemen as a so-called religious conflict (Sunni
v Shi’a) and against expansionism by the Islamic Republic of Iran. Keep in mind that the
Persian Gulf despotisms are client states of American imperialism. CHRISTOPHER MASSIE* of
the  Columbia  Journalism  Review  reveals  the  extensive  business  ties  between  CNN
International  and  Qatar  and  other  GCC  states,  especially  sponsored  coverage  –
programming bought and paid for by the feudal petro monarchies and routinely presented
as “news” by its celebrity “journalists.”

In  June 2014,  CNN business reporter  Richard Quest  interviewed the CEO of  the state-
owned Qatar  Airways about  the recently  opened Hamad International  Airport  in  Doha.
“Opening new airports and terminals is a tricky business,” Quest warned, before introducing
Akbar al Bakar, who supervised the airport’s construction.

But,  he  continued,  “When  Hamad opened  in  the  last  month,  things  went  remarkably
smoothly.” The segment suggests that this outcome is largely attributable to what Quest
calls “the Chief’s [Bakar’s] eye for detail.” We watch the fastidious al Bakar patrol the
airport, caressing walls and saying things like, “Look at the detail here, the match between
the plaster and stone” and, “You can see the quality, you can see the touches, you can see
the detail, and we will not compromise.”

https://www.globalresearch.ca/author/christopher-massie
http://www.cjr.org/watchdog/on_cnn_international_the_news.php
https://www.globalresearch.ca/region/middle-east
https://www.globalresearch.ca/theme/media-disinformation
https://tonyseed.wordpress.com/2015/05/19/cnn-international-gulf-co-operation-council-and-the-business-of-war/
http://edition.cnn.com/video/?/video/business/2014/06/12/spc-business-traveller-qatar-airport-c.cnn&video_referrer=
http://in.reuters.com/article/2014/05/05/qatar-airlines-idINKBN0DL0JM20140505
http://in.reuters.com/article/2014/05/05/qatar-airlines-idINKBN0DL0JM20140505


| 2

CNN’s Richard Quest and Qatar Airways CEO
Akbar Al  Baker (L)  attend a Qatar Airways
gala  to  celebrate  their  inaugural  flights  to
New York City, June 28, 2007 at the Lincoln
Center. The airline was sponsoring his CNN
show Quest.  |  Evan  Agostini/Getty  Images
Entertainment

This wasn’t Quest’s first homage to the Chief and his airport. In a January 2012 segment on
the airport for the CNN International program Future Cities, Quest observed that, “No detail
is too trivial for the man known simply as ‘Chief.’” Al Bakar predicted with certainty that the
airport would open by the end of that year. This prediction changed dramatically in yet
another interview, in January 2013—when his original prediction date had already come and
gone. This time, al Bakar gave himself plenty of wiggle room, assuring Quest that the airport
would be ready for the 2022 World Cup.

Quest never mentioned the failure of al Bakar’s first prediction. More to the point, over the
course of three interviews, the CNN journalist did not address a multitude of important
background facts—about the airport as well as about his and his employer’s relationship to
it. For instance, he never told viewers that Qatar Airways would be sponsoring special CNN
coverage  of  the  history  of  commercial  flight  in  conjunction  with  an  annual  aviation
conference, and that Quest would lead the special programming. Nor did Quest disclose that
his  own  relationship  with  Qatar  Airways  stretches  back  to  at  least  2005,  when  the
airline sponsored his CNN show Quest. That year, he also served as emcee at the “Reach
Out to Asia” fundraising drive, initiated by Qatar Airways and the Qatar Foundation, another
state-owned  firm  which  has  a  large  (and  clearly  marked)  advertising  feature  on  CNN’s
website and which sponsored the CNN International program, Inside the Middle East, until
this week.

Most significantly, Quest failed to ask al Bakar about allegations of labor abuse at the airport
construction site. In 2012, Human Rights Watch reported that workers said that they had
been deceived about their salaries and that their passports had been confiscated, as is the
norm  under  the  kafala  system  of  migrant  labor,  which  binds  workers  to  individual
employers. And, despite Quest’s assertion that things went “remarkably smoothly,” the
airport  opened  six  years  late  and  exceeded  its  budget  by  $12  billion.  When  it  did  finally
open in April, it was amid a legal dispute with Lindner Depa Interiors, the interior-design
company  presumably  responsible  for  the  “quality”  and  “detail”  that  al  Bakar  had  so
effusively praised.

http://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2015/05/richardquestqatarairwayshostsgalacelebratevukhwezqvvul.jpg
http://dohanews.tumblr.com/post/16857783121/in-one-of-cnns-most-entertaining-future-cities
http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/business/2013/01/10/business-traveller-gulf-three-c.cnn.html
http://cnnpressroom.blogs.cnn.com/2014/06/02/qatar-airways-sponsors-special-cnn-coverage-about-history-of-commercial-flight/
http://www.qatarairways.com/us/en/press-release.page?pr_id=aboutus_news_02aug05&locale_id=en_gl
http://www.qatarairways.com/us/en/press-release.page?pr_id=aboutus_news_31oct05&locale_id=en_gl
http://advertisementfeature.cnn.com/qatar-foundation/education-city.html
http://edition.cnn.com/CNNI/Programs/middle.east/
http://www.hrw.org/sites/default/files/reports/qatar0612webwcover_0.pdf
http://www.bloomberg.com/news/2014-04-22/qatar-to-open-17-billion-airport-next-week-after-6-year-delay.html
http://www.thenational.ae/business/depa-venture-files-dh900m-claim-against-qatars-new-doha-airport


| 3

Quest’s  avoidance  of  grim  context  in  these  interviews  was  not  an  anomaly.  CNN
International,  the  version  of  CNN  that  broadcasts  outside  of  the  US  and  operates
independently, has an ongoing history of sponsorship ties to an array of entities from the
Gulf region, notably Qatar and the United Arab Emirates, most of which are wholly or partly
owned by the state and, by extension, the countries’ ruling families. (Furthermore, earlier
this year, Time Warner, which owns CNN, sold its headquarters in New York City to a group
that included a sovereign wealth fund of the Emirate of Abu Dhabi for $1.3 billion.)

CNN International generally fails to disclose its relationships to these entities, except on the
shows,  segments,  and  Web  pages  that  they  sponsor.  And  even  there,  there  is  little
explanation of the sponsorships. Perhaps worst of all, the network misleads its audience
about  the nature of  the editorial  content  the sponsorships  accompany—which is  often
extraordinarily favorable to the firms themselves, their partners, or the domestic economies
in which they operate. What appears to be news on CNN International is sometimes not
supposed to be news.

Mike McCarthy, CNN International’s senior vice president and general manager, declined to
comment on the network’s relationships with sponsors. But he insisted that CNN is clear
about its sponsored content and that it  “maintains the same editorial standards for its
sponsored programming as for its news output.”

Behind this distinction between “sponsored programming” and “news output” is a British
regulator. As a broadcaster based in the United Kingdom, CNN International is subject to
the  British  Office  of  Communications  (Ofcom)  and  the  UK  Broadcasting  Code.  One  of  the
Code’s stipulations is that “News and current affairs programs must not be sponsored.” The
goal  of  this rule is  to “ensure that the principles of  editorial  independence; distinction
between advertising and editorial content; transparency of commercial arrangements; and
consumer protection are maintained.”

The  Code  is  rather  obviously  not  meant  to  encourage  networks  to  broadcast  superficial
reporting on sponsored programs in order to avoid having those programs classified as news
programs and maintain their eligibility for sponsorships.

Yet, that seems to be how CNN has interpreted the regulation. The Broadcasting Code
defines  a  “news”  program  as  one  that  “contains  explanation  and/or  analysis  of  current
events and issues, including material dealing with political or industrial controversy or with
current public policy.” As in the case of Quest’s interviews with Akbar al Bakar, two of which
were  aired  on  the  sponsored  show  Business  Traveller,  CNN  International’s  sponsored
programs present information related to current events in an upbeat fashion, while omitting
or dismissing the stories’ controversial aspects.

Examples of this are particularly abundant in the work of John Defterios. Defterios is the host
of Marketplace Middle East, which, until recently, contained a segment sponsored by the
Emirati  firm  Gulftainer,  and  which  was  included  in  a  partial  list  of  the  network’s
“feature/lifestyle”  shows (as  opposed to  news shows),  provided by CNN International’s
McCarthy.  Online,  however,Marketplace  Middle  East  bills  itself  as  a  “weekly  business
programme featuring in-depth analysis and top newsmakers from across the Middle East.”

Defterios is also the host of One Square Meter, a segment on real-estate development that
airs every week on a primetime news show, Connect the World. The segment is sponsored

http://www.bloomberg.com/news/2014-01-16/time-warner-sells-nyc-headquarters-to-related-cos-group.html
http://www.ofcom.org.uk/
http://stakeholders.ofcom.org.uk/broadcasting/broadcast-codes/broadcast-code/commercial-references-television/
http://edition.cnn.com/SPECIALS/business.traveller
http://edition.cnn.com/CNNI/Programs/mme/
http://cnnpressroom.blogs.cnn.com/2014/04/14/gulftainer-embarks-on-exclusive-campaign-with-cnn-international-to-promote-new-brand-identity-in-line-with-global-strategic-growth/
http://edition.cnn.com/SPECIALS/One-Square-Meter


| 4

by Emaar Properties, a UAE development company, 30 percent of which is owned by a
sovereign wealth fund of the Emirate of Dubai.

An  artist’s  impression  of  the  Lusail  City
stadium, designed for the Qatar 2022 World
Cup final. Inhuman abuse and exploitation of
migrant workers preparing emirate stadia for
the 2022 World Cup is rampant. Qatar hosts
the huge Al-Udeid Air Base, headquarters for
US  air  operations  in  the  region  and  the
directing centre of the air war against Syria
and  Iraq.  It  has  been  one  of  the  leading
funders  of  the  terrorist  forces  aiming  to
subvert the sovereign government of Syria.

In a June 2013 piece on Marketplace Middle East, Defterios visited Abu Dhabi’s Saadiyat
Island, the site of a vast development project worth tens of billions of dollars, featuring a
Louvre  museum  and  a  New  York  University  campus.  The  Tourism  Development  and
Investment Company, which handed out most of the enormous contracts for construction on
the island, was created in 2006 by another business partner of  CNN’s,  the Abu Dhabi
Tourism Authority. (The tourism authority has since been replaced by another agency, but it
once teamed with Turner Commercial  Productions,  CNN’s producer,  to build Iconic Abu
Dhabi,  “a  stand-alone  microsite  which  promotes  Abu  Dhabi  as  an  international  travel
destination.”)

The contract to build the Louvre,reportedly worth$653 million, was awarded to Arabtec, a
construction  company  that  was  19-percent  state-owned  as  of  July.  Arabtec  has  also
collaborated  with  Emaar,  the  sponsor  of  One  Square  Meter,  on  a  variety  of  high-
profile  projects,  including  the  Burj  Khalifa,  the  tallest  building  in  the  world.  On  top  of  this
tangle of monarchic interests and sponsorship ties, Saadiyat Island has been a cesspool of
labor abuse: thousands of workers employed on projects there live in squalor, severely
underpaid. Last year, dozens were deported for going on strike—the rest are trapped in the
country because their passports have been confiscated.

On Marketplace Middle East, Defterios said nothing about these disturbing facts, or about
CNN’s links to firms involved in the Saadiyat project. To his credit, when Defterios revisited
Saadiyat Island last January for a segment onOne Square Meter, he observed that Saadiyat
is “on the radar of human rights groups” and included a quote from a researcher at Human
Rights Watch. But that observation is buried beneath glowing descriptions of the island as
“idyllic” and “one of the grandest residential and cultural projects in the world today.” And

http://www.emaar.com/en/index.aspx
http://www.emaar.com/en/faq/investor-relations.aspx
http://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2015/05/qatar-stadium.jpg
http://edition.cnn.com/video/?/video/international/2013/06/07/marketplace-middle-east-toursim-trends.cnn&video_referrer
http://www.khaleejtimes.com/DisplayArticle.asp?xfile=data/business/2006/April/business_April546.xml&section=business
http://www.cnnmediainfo.com/case_studies.html
http://www.iconicabudhabi.com/
http://www.iconicabudhabi.com/
http://www.reuters.com/article/2013/01/08/emirates-louvre-arabtec-idUSL5E9C807G20130108
http://bigstory.ap.org/article/dubai-builder-arabtec-has-abu-dhabi-firms-backing
http://www.bloomberg.com/news/2014-03-05/arabtec-wins-282-million-emaar-deal-to-build-dubai-townhouses.html
http://www.arabtecuae.com/Page.aspx?PageId=108&id=1
http://www.hrw.org/sites/default/files/reports/uae0312webwcover_0.pdf
http://www.hrw.org/sites/default/files/reports/uae0312webwcover_0.pdf
http://edition.cnn.com/2014/01/28/business/abu-dhabi-art-of-building-louvre-guggenheim-saadiyat/index.html?iref=allsearch


| 5

the last  word in the piece is  a rebuttal  of  the Human Rights Watch comment from a
representative of the Tourism Development and Investment Company.

As with other sponsored content on the website of CNN International, the material aired
on One Square Meter and published online could easily be mistaken for news. The segment
publishes  and airs  reports  on  property  and  stock  markets,  housing,  and  technological
innovations under the brand of one of the world’s preeminent news networks, CNN (an
acronym that stands for CableNews Network). And, on One Square Meter, the relevance of
Emaar  Properties  to  the  content  is  inscrutable  to  the  reader  or  viewer.  There  is  an
advertisement for the firm on the side of the Web page. In the right corner, a notice reads,
“in association with Emaar.” Videos are preceded by a 30-second commercial. There is no
description of what Emaar does and even the word “Properties,” which might lend a clue, is
conveniently absent.

This is particularly problematic in stories that deal directly with the industry in which Emaar
operates.  A  story  from August,  co-authored by Defterios,  brushes aside concerns of  a
development bubble in Dubai, emphasizing the measures taken to stabilize the property
market  and  the  city’s  appeal  to  the  rich.  The  piece  suggests  that  the  influx  of  wealthy
foreigners  may  render  Dubai  unaffordable  for  “those  with  less  cash  to  splash,”  but  stops
well short of suggesting that this could undercut the city’s “charmingly optimistic,” “build it
and they will come” mantra.

The lack of transparency becomes even more acute in stories that include no sponsorship
information whatsoever, such as a July 2 piece by Defterios for CNN International about the
UAE stock market. In the previous month, the Dubai stock market had plunged, mainly
because shares of Arabtec, Dubai’s most heavily traded stock, had dropped by about half
after the CEO, who had amassed a 28-percent stake in the company, resigned. Reuters
interpreted the revelation about the CEO’s stake and the ensuing plummet in share value as
substantiating fears about the insufficiency of regulation and transparency in the region. In
September, Bloomberg reported that another fall in Arabtec share prices had sent ripples
across the Dubai stock market, precipitating a less dramatic drop in Emaar shares just as
the  CNN  sponsor  was  preparing  for  its  initial  public  offering.  But  in  July,  Defterios  had  a
different take,  noting the assurances of  the Arabtec chairman that  the company’s internal
investigation had found no “impropriety” and emphasizing that it had billions of dollars of
building projects lying in wait. “That, as they say, is good business by any global standard,”
the story concludes.

In  the  past,  other  journalists  have  pointed  out  CNN’s  connections  to  firms  owned  by
autocratic states, as well as its inadequate disclosure of these relationships. In 2011, soon
after  the  Malaysian  government  had  cracked  down on  protesters,  Defterios,  a  former
president of the public-relations firm FBC Media,interviewed the prime minister of Malaysia.
At the time, Defterios was still listed as a director and shareholder of FBC and Malaysia was
one  of  the  firm’s  clients,  leading  critics  to  speculate  that  his  questions  might  have  been
influenced by his business interests.

Then,  in  2012,  Glenn  Greenwald  wrote  about  CNN’s  extensive  relationship  with
Bahrain, arguing that it contributed to CNN International’s decision not to air a documentary
about the Bahraini government’s suppression of dissent during the Arab Spring. In the same
year,  Max Fisher,  writing  on the  website  of  The Atlantic,  criticized the  opacity  of  the
network’s  disclosure  of  its  relationship  with  the  state-owned  Kazakh  firms  sponsoring  its
coverage  of  Kazakhstan.

http://edition.cnn.com/SPECIALS/One-Square-Meter
http://edition.cnn.com/2014/08/06/business/dubai-property-one-sqaure-meter/
http://edition.cnn.com/2014/07/02/business/defterios-arabtec-problems/
http://www.reuters.com/article/2014/06/25/arabtec-stocks-debacle-idUSL6N0P548X20140625
http://www.bloomberg.com/news/2014-09-10/dubai-stocks-drop-most-since-july-on-arabtec-stake-sale-rumors.html
http://www.politico.com/blogs/onmedia/0811/CNN_faces_questions_over_hosts_ties.html
http://www.theguardian.com/commentisfree/2012/sep/04/cnn-business-state-sponsored-news
http://www.theguardian.com/world/2012/sep/04/cnn-international-documentary-bahrain-arab-spring-repression
http://www.theatlantic.com/international/archive/2012/07/cnns-effusive-coverage-of-kazakhstan-is-quietly-sponsored-by-its-subject/260149/


| 6

Meanwhile, Habib Battah, whose blog, The Beirut Report, covers media in the region, has
noticed  that  CNN’s  reporting  from Abu  Dhabi,  where  the  network  opened  a  regional
headquarters in 2009, is strikingly complementary of the United Arab Emirates. “It didn’t
take  much  to  figure  out  that  there  were  some  serious  concerns  here,”  Battah  said  in  an
interview. “It was just kind of banging it over your head: this beautiful skyline that they just
kept talking about in every broadcast.” (Though he was talking about the skyline of Abu
Dhabi, the fact that the Defterios story about the Dubai stock market cited above is adorned
with a series of spectacular photos of the Dubai skyline lends credence to his comment.)

Battah emphasizes, however, that the problem of corporate media transcends the Middle
East and includes the American press. “I think that the various entanglements of corporate
ownership is a global issue,” he says.

It’s true that the corporatization of the US news media is an ongoing concern, exacerbated
by declining revenues and, more recently, the phenomenon of native advertising. Yet in at
least one fundamental way, being beholden to private American corporations and being
beholden to state-owned corporations from Qatar and the UAE is not comparable: The Qatari
and Emirati states can and do imprison and exile people who publicly say things they do not
like.

Matt Duffy, who teaches communications at Berry College in Georgia, is both a scholar and
an exemplar of this fact. In 2012, after teaching for two years at Zayed University in Abu
Dhabi,  Duffy and  his  wife  werenotified  that  their  contracts  had  been terminated  and  their
residency visas would be canceled. He was never told exactly why he was kicked out of the
country, but he suspects it had to do with his advocacy of journalism and free expression.
“There is  no freedom of  speech in  Qatar  or  the UAE,”  he said.  State-owned firms in  those
places, he argued, “have vast powers that they can exercise over the journalists that are
reporting on them.”

These states have repeatedly demonstrated their  hostility  to  free speech:  The pollster
Gallup was forced out of the Emirates in 2012, and the Qatari poetMuhammah Rashid al-
Ajami is serving a prison sentence of 15 years (which was reduced from life). But perhaps
the most noteworthy recent episode was the jailing of American citizen Shezanne Cassim in
the UAE. Cassim, who was released in January 2014, spent nine months locked up for
making a YouTube video that mocked Dubai teenagers. Matt Duffy notes that CNN covered
the incident heavily—the network even interviewed Cassim after his release—though it is
not clear how much of that coverage appeared in the region.

On the other hand, CNN seems to have largely ignored the arrest of activist Obaid Yousef al-
Zaabi after CNN reporter Sara Sidner interviewed him in December 2013 about the Cassim
case and human rights in the UAE. A search of al-Zaabi’s name returns no relevant resultson
CNN’s website and I could not find the interview that precipitated his punishment anywhere
online.  McCarthy,  the CNN International  executive,  claimed via email  that  the network
“experienced no interference in our extensive coverage of [the Cassim] story.” Sidner, he
says,  who  was  stationed  in  the  UAE “on  an  extended anchoring  assignment  for  CNN
International while recovering from a leg injury … is now based in Los Angeles.”

When  asked  if  CNN  had  any  concerns  about  being  in  business  with  firms  owned  by
undemocratic regimes, McCarthy wrote, “We don’t discuss the business arrangements we
have with our sponsors/advertisers.” He did, however, stress that “CNN International has
been clear with its audience about all of its sponsored material.”

http://www.beirutreport.com/
http://mattjduffy.com/2012/08/ive-been-kicked-out-of-the-united-arab-emirates/
http://mattjduffy.com/2012/08/top-18-things-that-may-have-gotten-me-booted-from-the-uae/
http://www.nytimes.com/2012/04/19/world/middleeast/gulf-states-cast-dim-eye-on-reform-after-tumult.html?_r=1&
http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2013/02/201322511513435579.html
http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2013/02/201322511513435579.html
http://edition.cnn.com/2014/01/09/world/meast/uae-freed-american/
http://edition.cnn.com/2014/01/15/us/shezanne-cassim-parody-video/
http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2014/07/uae-twitter-imprisoned-not-guilty-activist-cyber-crime.html#
http://edition.cnn.com/search/?query=zaabi&intl=true&sortBy=relevance


| 7

The fact that it required extensive research to learn about who CNN International’s Qatari
and Emirati sponsors were, how they were related to each other, and that sponsored shows
are not allowed to cover or comment on the news suggests otherwise. The fact that these
sponsored  “lifestyle”  shows  routinely  present  themselves  as  news  programs  further
obscures  this  distinction.  Indeed,  one  recent  advertisement  for  Inside  Africa,  which  is
broadcast “in association with” the Nigerian bank Zenith, went so far as to tell viewers to
“Tune in weekly for the latest stories across the continent.”

As  it  turns  out,  the  British  Office  of  Communication  may  also  be  concerned  that  CNN
International’s sponsored material looks too much like news. An Ofcom spokesman said,
“Ofcom is currently conducting an investigation into sponsored material broadcast on CNN
International.”

CNN International has violated Ofcom sponsorship rules at least once before. In 2010, the
network  was  warned  for  airing  criticism  of  Barack  Obama  by  then-chairman  of  the
Republican National Committee Michael Steele in a seven-minute segment sponsored by
Skype.

Because the current investigation is ongoing, the Ofcom spokesman would not provide
further information. McCarthy said that the network “has cooperated fully” and that the
investigation is not exclusively aimed at CNN.

Christopher Massie is a CJR contributing editor.

The original source of this article is Columbia Journalism Review
Copyright © Christopher Massie, Columbia Journalism Review, 2015

Comment on Global Research Articles on our Facebook page

Become a Member of Global Research

Articles by: Christopher
Massie

Disclaimer: The contents of this article are of sole responsibility of the author(s). The Centre for Research on Globalization will
not be responsible for any inaccurate or incorrect statement in this article. The Centre of Research on Globalization grants
permission to cross-post Global Research articles on community internet sites as long the source and copyright are
acknowledged together with a hyperlink to the original Global Research article. For publication of Global Research articles in
print or other forms including commercial internet sites, contact: publications@globalresearch.ca
www.globalresearch.ca contains copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the
copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of "fair use" in an effort to advance
a better understanding of political, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those
who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted
material for purposes other than "fair use" you must request permission from the copyright owner.
For media inquiries: publications@globalresearch.ca

http://edition.cnn.com/CNNI/Programs/insideafrica/
http://www.pressgazette.co.uk/node/45549
http://www.cjr.org/watchdog/on_cnn_international_the_news.php
https://www.globalresearch.ca/author/christopher-massie
http://www.cjr.org/watchdog/on_cnn_international_the_news.php
https://www.facebook.com/GlobalResearchCRG
https://store.globalresearch.ca/member/
https://www.globalresearch.ca/author/christopher-massie
https://www.globalresearch.ca/author/christopher-massie
mailto:publications@globalresearch.ca
https://www.globalresearch.ca
mailto:publications@globalresearch.ca

